Skip to main content

Hi,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb overal wifi op m’n laptop alleen thuis niet, wel op m’n telefoon. Heb de laptop al meerdere keren opnieuw opgestart maar blijft het niet doen. 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Je vult het wachtwoord wel in? En hebt het juiste netwerk? Wifi is ingeschakeld? 2,4 GHz en 5 GHz geprobeerd? 

Probeer de software van je netwerkkaart eens te herinstalleren: Open hiervoor de instellingenapp van Windows en ga naar 'Netwerk en internet'. Onder 'Status' klik je op 'Netwerk opnieuw instellen'. Windows waarschuwt je dat al je netwerkadapters verwijderd worden en dat je netwerksoftware mogelijks opnieuw moet installeren, doe dit en herstart de laptop. 


@Anneke-Anna Yes. Ik heb ook al een software update gedaan (ik heb een Macbook) maar alsnog lukt het niet. Zit nu op de hotspot van m’n telefoon en daar lukt het wel.. Heel raar


Hallo @Anoukvdm , heb je soms de KPN Box 12 gekregen?

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet of slecht mee omgaan. Mogelijk heeft de laptop daar last van.
Welke laptop heb je?

Probeer dan eens de WiFi instellingen van de KPN Box aan te passen naar WiFi 5.

Zet daarvoor in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12


Raar dat het niet lukt dus heel goed dat je hier even aan de bel hebt getrokken @Anoukvdm!

@RBxx heeft een goed punt wat betreft de Wifi 6, is het met zijn uitleg gelukt om je modem op Wifi 5 in te stellen en zorgt dat ook voor verbetering? 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!