Skip to main content
Vraag

Ik heb sinds twee dagen geen internet en tv meer

• May 6, 2025
  • 23 reacties
  • 196 keer bekeken

Sinds 2 dagen geen wifi en tv..foutcodes 303 en 307..

Iemand hier mee bekend?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

23 reacties

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+23

Beste ​@Tamara1987,

Welke modem heb je, en brandt het lampje rood?

De modem evt opnieuw opgestart?

Je kunt hier kijken of er een storing is in jou buurt.

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2025

Hoi ! Ja alle stekkers zijn eruit geweest alles is opnieuw opgestart. Ook zijn er geen storingen 

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2025

Alle lampjes branden  internet tot en met power iig

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+23

Alle lampjes branden  internet tot en met power iig

Ik zie op de foto dat alleen het “power” lampje brandt op jou KPN 12 modem.

De lampjes van:

• Internet
  • Wifi
  • TV
  • Phone

branden niet, deze horen ook te branden. Foutcode 303, 307 geeft aan dat de verbinding tussen de tv-ontvanger en het modem niet goed is. 

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2025

Deze lampjes branden de hele tijd , meer niet.

En niks wat ik doe verhelpt het probleem 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+23

Bedankt voor de update ​@Tamara1987,

Hoe is de tv ontvanger (bekabeld/draadloos) aangesloten, en welke merk en type tv ontvanger heb je? Want ik zie aan de hand van de foto dat je wel internet en WiFi hebt, maar zie het lampje van “TV” inderdaad uit staan.

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2025

Er staat ook steeds welkom bij interactieve tv uw tv ontvanger word opgestart. Om vervolgens de melding te krijgen met dat downloaden van de software op de tv ontvanger niet lukt 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+23

@Tamara1987 het is een ingewikkelde situatie,

Heb je de tv ontvanger eens een harde reset gegeven? Hieronder kun je lezen hoe het moet:

Voor de Arris VIP5202

• Haal de stroomstekker uit de tv-ontvanger.
  • Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt. Doe tegelijk de stekker weer terug in de tv-ontvanger.
  • Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden). Laat de stand-by knop los wanneer powerlampje knippert.
  • Wacht totdat je de melding 'Welkom bij Interactieve TV!' ziet. Druk nu 2 keer kort op de knop bovenop de tv-ontvanger.
  • Het lampje moet groen branden. Druk nog een keer op de knop als het lampje rood brandt. Druk nu direct op de menu-knop op de afstandsbediening.
  • Je ziet een menu op je tv.
  • Ga met de pijltoetsen op de afstandsbediening naar ‘Software verwijderen’ en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor Ja.
  • Ga naar ‘Terug naar fabrieksinstellingen’ en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor ‘Ja’.
  • Ga rechts bovenin naar ‘Afsluiten’ en kies voor ‘Afsluiten zonder opslaan’. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

Ik hoop dat het lukt, laat het me maar weten. 👍

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2025

Probleem is dat ik software verwijderen niet kan kiezen..

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2025

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 6, 2025

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem of met onderstaande?

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2025

Nee gewoon met een kabel 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+23

Heb je tv ontvanger terug naar “fabrieksinstellingen” gedaan?

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2025

Dat kan ik doen maar kom er dus niet verder mee hij blijft switchen tussen:

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+23

@Tamara1987 ik heb het gevoel dat de tv ontvanger defect is. 

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

(Spreek in : Ik wil een medewerker spreken) 

of een belafspraak maken:

Maak een belafspraak

Wil je liever niet bellen, dan kun je KPN ook bereiken via een van hun social media kanalen (Facebook / X).

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+23

@Tamara1987, ik heb niks meer van jou vernomen. Is het gelukt met de klantenservice of heb je een belafspraak gemaakt? De tv ontvanger zou omgeruild moeten worden. Want er is denk ik een software probleem. 

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2025

Hoi, ja heb gebeld komt donderdag een monteur.

Want het systeem van hun geeft aan dat er mogelijk kruising is..

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Tamara! Welkom op de KPN Community, zoals je merkt denkt de community graag met je mee. Is de monteur al langs geweest?

• Auteur
  • Topper
  • May 8, 2025

Nee er stond vandaag tussen 17.00 en 21.00 een afspraak ingepland en net gebeld dat de afspraak niet door kon gaan en er dus een nieuwe afspraak gemaakt moest worden. Aangezien ik ook gewoon werk en hiervoor heb vrijgekomen  kan jet dus weer op een ander moment gaan gebeuren namelijk zaterdag tussen 08.00-12.00. helemaal niet tevreden mee eigenlijk want het is al vanaf maandag....ik betaal wel gewoon abonnementskosten en vind dit eigenlijk niet echt netjes, maargoed dat is de situatie 

• May 8, 2025

Je zegt alle stekkers zijn er uit geweest. Als het Internet ook er helemaal uitligt, dan neem ik aan dat je dit forum bezoekt met je mobiele telefoon maar dan doet je TV ontvanger het natuurlijk ook niet. 

De helpdesk heeft geschreven dat er een kruising is. Ik weet ook niet wat dat inhoud, maar misschien heb je per ongeluk 2 kabels verkeerd in de Box 12 geduwd. Alle lampjes moeten branden, controleer voor de zekerheid of je degene van TV en Phone (of misschien anderen) niet hebt omgewisseld.

Bij ons branden op de Box12 alle lampjes. 

• Auteur
  • Topper
  • May 8, 2025

Ik heb niks omgewisseld en zit nu bij mijn oma even op haar wifi.

Er is niks omgewisseld,  na een avondje netflixen met mijn vriend en de volgende ochtend verder een serie willen deed niks het..

Ook had ik aangegeven dat al 2 weken ervoor het signaal zwak is of dat er geen signaal is..

• May 8, 2025

Het is hardware en dat kan stuk gaan, heb je al gevraagd aan de servicedesk of ze niet een vervangende Box 12 kunnen sturen, die dingen zijn voor KPN zeker goedkoper dan een monteur langs sturen waar ze toch al krap blijken in te zitten. 

De kans dat het een storing daar in is, lijkt wel heel groot. Je Internet lampje tot daar brand, dus het  moet achter de binnenkomst zitten volgens mij. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 8, 2025

Beste ​@Tamara1987 als de storing opgelost is kun je nà die tijd een vergoeding vragen voor de diensten die een x periode niet gewerkt hebben, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/creditering#cm-ser-creditering/er-was-een-netwerkstoring/nee-nog-niet

Bovenstaande link dus pas daadwerkelijk gebruiken als alles weer goed werkt.