Skip to main content
Vraag

Ik kan mijn abonnement niet upgraden naar 4 Gbps

• November 25, 2025
  • 43 reacties
  • 290 keer bekeken

Toon eerste bericht

43 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • December 1, 2025

Wat een klinklare onzin weer, XS4all bestaat al jaren nietĀ meer. Ik heb nu 1GB, welke logica zit er in je betoog. Nogmaals mijn 1GB is duurder dan de 4GB KPN van de buren. Ik heb inhouse een 10GB backbone waarom zou ik niet diezelfde 4Gb naar buiten mogen ontvangen. Ik betaal gewoon voor mijn diensten. Wat is dat nu voor een vreemde lijst. Als XS4All nog bestond had ik nu gewoon 4Gb kunnen aanklikken in de portal. Ik ben een power user en met mij velen die daarom naar Xs4All gingen, maar niu wordt de dienst afgeknepen door willekeur, niet door techniek.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • December 1, 2025

KPN Netwerk kan technisch 4GBit/s op jouw adres leveren, alleen leveren niet alle providers dat, behalve KPN, de provider, in dit geval wel bij een geschikt abo ​@Harry_BergĀ 

Hetzelfde was het geval toen ik van Ziggo naar Telfort of KPN wilde overstappen, KPN als provider leverde pairbonding met hogere snelheid over xDSL, Telfort leverde géén pairbonding, dat werd niet zozeer duidelijk gemaakt door partijen, maar door mijn persoonlijk onderzoek.

Daar ik op dat moment (nog) geen behoefte had aan hogere snelheid koos ik voor Telfort, als budgetpartij.

Ā 

Ook Delta levert gewoon 4GB over mijn fiber.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • December 1, 2025

Overigens ​@Marlon92Ā die zakelijke klanten krijgen de Fritzbox die ik heb, de 4690.Ā 

Wat jij zelf hebt maakt niet uit. In het contract staat dat jij een Fritzbox van KPN moet krijgen. Daar heb jij recht op. En het is de plicht van KPN deze te leveren.

Dat maakt zeker uit, de oude 7590 kan gewoon retour.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • December 1, 2025

Het is dus legitiem dat XS4All, Solcon, Youfine of whatever klanten die 4GB niet gaan krijgen...

En ook klanten van KPN zelf die nietĀ de nieuwste abonnementsvorm hebben kunnen niet kiezen voor 4 gbit.

en niemand weet dus waarom...

Iedereen weet waarom. Jijzelf ook. Het is je al meerdere malen verteld.Ā 

Nee ik weet nog steeds niet waarom ik opeens niet meer kan upgraden, gewoon stellen dat het niet mag, slaat nergens op.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • December 1, 2025

Welke logica zit er in je verhaal, lezen jullie slecht of hoe zit dat.

Welke logica wil je toepassen als XS4All een 4Gbs zou aanbieden zonder deze in tariefblad te noemen? Prijs per maand:

4x duurder als 1Gbs → 295,44 €

20x duurder als 200Mbs → 1477,20 €

40x duurder als 100Mbs → 2487,20 €

80x duurder als 50Mbs → 4503,20 €

200x duurder als 20Mbs → 9970,00 €

Ā 

Auw...

Helemaal niet Auw, maar totale verbazing waar dit vandaan komt. Dit vertelt een monteur?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • December 1, 2025

Dus een KPN monteur en de medewerkers denken zo over de klanten, al die duizenden XS4All klanten hebben destijds een reden gehad om niet bij KPN te shoppen.

Het ontbreken van enig respect voor de klant is hier wel clip en klaar, en nog steeds is er geen antwoord waarom er nu in ƩƩn keer geen mogelijkheid meer is om te upgraden.

En ondanks al die argumenten hierboven was die er gewoon altijd wel. Hoe jullie ook je best doen om wat zwart is wit te wassen.Ā  Het houdt geen stand en jullie gaan zien dat het niet zo gaat blijven.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • December 1, 2025

Toch nog even voor de duidelijkheid, wij zijn de klanten (XS4All of niet) en betalen elke maand onze rekening zodat jullie een baan hebben en ook je salaris ontvangt. Dat ik iets niet ontvang waar ik denk recht op te hebben is een normale zaak, kom dan met echte argumenten zonder een klant in de gordijnen te jagen, en dat hij niks mag eisen. Dat was PTT 1920 tot 1992.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 1, 2025

Het XS4All pakket biedt geen 4 Gigabit, dat is een bewuste keuze van XS4All/KPN.

KPN pakketten zonder de naam XS4All of Hussel hebben wel abonnementen met 4 Gigabit.

Ā 

Normaal zijn twee smaken:

1. Accepteren dat dit niet mogelijk is in dit pakket, en het zo laten omdat u bijĀ XS4All wilt blijven.
  2. Overstappen naar het nieuwe KPN pakket, afscheid nemen van de XS4All pakketten en 4 Gigabit krijgen.

Dit zijn de opties die worden geboden, en als klant kiest u welke het beste bij u past.

Voor nu heeft u gekozen om het oude pakket te verlengen, helaas moet dit contract eerst worden uitgezeten en daarna kunt u opnieuw uw keuze maken.

Dat u later pas meer onderzoek doet, kan KPN niks aan doen (even kort gezegd, dit is altijd uw eigen verantwoording).

Tot slot, over de salarissen van medewerkers beginnen hoort hier niet thuis, vindt u niet? Laten we het gewoon respectvol en netjes houden, dat maakt de wereld een stuk mooier.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • December 1, 2025

Het XS4All pakket biedt geen 4 Gigabit, dat is een bewuste keuze van XS4All/KPN.

KPN pakketten zonder de naam XS4All of Hussel hebben wel abonnementen met 4 Gigabit.

Ā 

Normaal zijn twee smaken:

1. Accepteren dat dit niet mogelijk is in dit pakket, en het zo laten omdat u bijĀ XS4All wilt blijven.
  2. Overstappen naar het nieuwe KPN pakket, afscheid nemen van de XS4All pakketten en 4 Gigabit krijgen.

Dit zijn de opties die worden geboden, en als klant kiest u welke het beste bij u past.

Voor nu heeft u gekozen om het oude pakket te verlengen, helaas moet dit contract eerst worden uitgezeten en daarna kunt u opnieuw uw keuze maken.

Dat u later pas meer onderzoek doet, kan KPN niks aan doen (even kort gezegd, dit is altijd uw eigen verantwoording).

Tot slot, over de salarissen van medewerkers beginnen hoort hier niet thuis, vindt u niet? Laten we het gewoon respectvol en netjes houden, dat maakt de wereld een stuk mooier.

Ik verwacht dan ook geen domme lijstjes hier toch? Wordt als klant gewoon in de maling genomen.Ā Dat verlengen gebeurde met een korting en er werd me niet verteld dat ik daarna 2 jaar geen upgrade meer kon krijgen, het is misleiding en ik ga er ook wat aan doen.Ā 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 1, 2025

Dat is geen misleiding, het is gewoon een aanbod dat u accepteert zonder verder te kijken. U heeft daar zelf ja tegen gezegd.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • December 1, 2025

Toch nog even voor de duidelijkheid, ik kon aldoor verlengen sinds 2013. Welke management laag gaat dan zomaar besluiten om deĀ duizenden XS4All klanten een aanbod te doen en vervolgens ze niet meer de upgrade optie teĀ geven. Het staat notabene in de portal "op uw adres is 4GB de maximale snelheid". Doe dan ook niet. Maar goed ik laat het er zeker niet bij zitten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • December 1, 2025

Dat is geen misleiding, het is gewoon een aanbod dat u accepteert zonder verder te kijken. U heeft daar zelf ja tegen gezegd.

Laat dit soort opmerkingen maar even achterwege, ik vindt dat onjuist want er zijn nu in ƩƩn keer andere spelregels, Dus even niet met dat eigen schuld dikke bult aankomen. Dat heb ik nu wel gehoord.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • December 1, 2025

Hoe krijg ik trouwe betalende klanten in de gordijnen. Nou door zo te communiceren dus.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 1, 2025

Laat dit soort opmerkingen maar even achterwege, ik vindt dat onjuist want er zijn nu in ƩƩn keer andere spelregels, Dus even niet met dat eigen schuld dikke bult aankomen. Dat heb ik nu wel gehoord.

Het probleem voor jou is JUISTĀ dat de spelregels NIET veranderen. Zo langĀ je een XS4ALL abonnement hebt behoud je alle voordelen van XS4ALL, maar ook alle nadelen. In dit geval zit je gewoon in de propositieĀ vast van het abonnement van XS4ALL. En XS4ALL kent 4Gb niet.

Jij wilt iets wat niet kan, en dat is 4Gb in je abonnement. Maar het bouwsteentje 4Gb, dat was er niet in de tijd van XS4ALL en aangezien dat bedrijf eigenlijk niet echt meer bestaat zal het er nooit aan toegevoegd worden.

Blijkbaar heb je je contract verlengd met wat korting, dat is leuk maar het woord verlengen zegt het al; het doorzetten van het huidige contract. En dan kan je dus ook niet overstappen naar KPN tot je contract afgelopen is.

Het is niet leuk om te horen, maar helaas wel de realiteit. Hopelijk is de einddatum van uw contract bijna en kunt u wel over.Ā 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • December 1, 2025

​@KPN klantenserviceĀ deze communicatie vindt ik niet acceptabel.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 1, 2025

Wat u ermee doet, is natuurlijk helemaal aan u,Ā u bent vrij om contact op te nemen met instanties zoals de ACM en dergelijke.Ā Ā 

Afsluitend, alle XS4ALL- en Hussel-klanten kunnen hun abonnement verlengen of overstappen naar de nieuwe abonnementen. Dat is volledig aan de klant zelf. Aan de oude pakketten wordt niets meer toegevoegd (dus ook geen nieuwe snelheid), die blijven zoals ze zijn. De nieuwe abonnementen krijgen wel de nieuwe opties, die u kunt afsluiten via: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet.

Op de site kunt u meer informatie vinden over wat er momenteel wordt aangeboden. U kunt dit zelf uitzoeken of naar een winkel gaan om alles uitgebreid te bespreken wat er mogelijk is.

Verder ga ik de discussie verlaten, omdat we anders in een loop blijven zitten.
Het is gewoon wat het is voor nu.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • December 1, 2025

​@KPN klantenserviceĀ deze communicatie vindt ik niet acceptabel.

4GB is gewoon mogelijk op mijn adres,, dus gewoon niet correct. Nee ik ben tot april 2027 door KPN vast gezet door de verlenging, waarbij me nooit is verteld dat ik geen upgrades meer kon ontvangen.

Maar ben er nu klaar mee. Ik maak 100 euro per maand over en krijg een andere dienstverleningĀ Ā dan mijnĀ buurman. Ik stop met deze discussie er ontstaat een steeds hogere irritatie. Er komt niets anders uit dan "ja maar" niemand kan me bij KPN dus uitleggen WAAROM de XS4All klant anders behandeld wordt.

Jammer en bizarĀ dat er zo wordt omgegaan met duizenden XS4All klanten.

Ik ben weg en zet de meldingenĀ nu uit.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • December 1, 2025

Wat u ermee doet, is natuurlijk helemaal aan u,Ā u bent vrij om contact op te nemen met instanties zoals de ACM en dergelijke.Ā Ā 

Afsluitend, alle XS4ALL- en Hussel-klanten kunnen hun abonnement verlengen of overstappen naar de nieuwe abonnementen. Dat is volledig aan de klant zelf. Aan de oude pakketten wordt niets meer toegevoegd (dus ook geen nieuwe snelheid), die blijven zoals ze zijn. De nieuwe abonnementen krijgen wel de nieuwe opties, die u kunt afsluiten via: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet.

Op de site kunt u meer informatie vinden over wat er momenteel wordt aangeboden. U kunt dit zelf uitzoeken of naar een winkel gaan om alles uitgebreid te bespreken wat er mogelijk is.

Verder ga ik de discussie verlaten, omdat we anders in een loop blijven zitten.
Het is gewoon wat het is voor nu.

Ik heb geen overstap opties. Lees maar . Tot ziens ik zet dit nu uit.