Skip to main content

Je hebt me een router gestuurd die niet compatibel is met de kabeldoos die ik heb. De internetkabel die ik heb is zo

 

Hallo @Rasha , welkom bij de KPN Community waar klanten elkaar helpen.

De internetaansluiting die je toont op de foto is van Ziggo of een andere kabeltv-aanbieder.

KPN biedt internet aan via de telefoonlijn (DSL) of via glasvezel (waarschijnlijk in je meterkast).

Bij je modem heb je wat extra kabels gekregen, zodat het aansluiten op de telefoonlijn of glasvezel mogelijk is.

Voor de telefoonlijn heb je misschien nog een extra stekker met vier pinnen nodig als die niet is meegeleverd.


Je kunt je modem hoogstwaarschijnlijk werkend aansluiten op het aansluitpunt links op de foto waar PTT (nu KPN) op staat @Rasha 

Je hebt dan een DSL-kabel nodig met aan beide zijden een RJ11-stekkertje en een stekker voor op het PTT-punt in de muur zoals onderstaand voorbeeld:

Stekker

De andere zijde van de kabel steek je in het grijze aansluitpunt, waar DSL bij staat, in de modem.


De modem van KPN werkt niet op jouw aansluitdoos van Ziggo zoals op de foto. Jouw kpn modem werkt alleen op het KPN aansluiting naast jouw Ziggo aansluiting. Dan heb je nog geen glasvezel maar een DSL aansluiting. Check eerst via jouw postscode op de KPN website welke DSL snelheid krijgt op jouw adres voor dat je abonnement afsluit bij KPN. 


@Rasha is al klant van KPN @Frans123 gezien zijn foto van de modem en zijn vragen.

 


@Nomen Nominandum ik denk dat @Rasha een aansluitpakket heeft ontvangen en die op de coax wil aansluiten ipv de telefoonlijn (of de glasvezel, dat is nu niet duidelijk).


@Nomen Nominandumik denk dat @Rasha een aansluitpakket heeft ontvangen en die op de coax wil aansluiten ipv de telefoonlijn (of de glasvezel, dat is nu niet duidelijk).

Dat weet ik @XS4-Arjan , maar @Frans123 denkt dat @Rasha nog klant moet worden bij KPN, maar dat is hij/zij dus al.

Zie ook miin 1e reactie binnen dit topic.

 


Dank je wel voor het advies, ik heb de oplossing gevonden 


Dank je wel voor het advies, ik heb de oplossing gevonden 

Mooi! Veel plezier ermee 😉