Skip to main content

Ok, dus ik ben onlangs overgestapt naar KPN (afgelopen vrijdag de Expedia Bix geinstalleerd) en internet en dergelijke doen allemaal prima en super tevreden mee. 

 

Maar sinds zaterdag kan ik niet meer inloggen op mijn PlayStation Netwerk. Nu heb ik alle stappen geprobeerd die PlayStation adviseert (router/modem gereset, opnieuw opgestart, opnieuw aangemeld, etc.) en ik heb ook de poorten op mijn modem geopend die zij adviseerde te openen. En zelfs dan kan ik niet inloggen op mijn PlayStation Netwerk. 

Nu snap ik niet precies wat er aan de hand is en ik vroeg mij af of iemand mij hiermee kan helpen. Jullie klantenservice refereerde mij naar deze forum toe. 

Ik hoop dat het op te lossen is anders moet ik een andere provider gaan zoeken... en dat is weer een heel gedoe. Hulp aub! 

 

Hoi @Shayankhan1988, welkom hier. 

Kan je alleen via onze verbinding geen toegang tot het Playstation Netwerk krijgen? En wel bijvoorbeeld via jouw mobiel? Als dat het geval is kan jouw IP wel eens geblokkeerd zijn bij Playstation. Zou je daarvoor contact met ze op willen nemen? Wij blokkeren namelijk niets zodat je geen toegang meer kan krijgen. 


Hoi @Bart_Z , net van de lijn PS support. Ik heb inderdaad een IP ban gekregen omdat er blijkbaar een aanval is geweest vanuit mijn IP adres naar hun netwerk. Zij geven aan dat deze ban verhopen kan worden met jullie hulp. Volgens zijn er 2 manieren:

  1. Vanuit jullie assistentie krijgen hoe ik mijn netwerk/router kan opschonen. Dus dat jullie mij even stapsgewijs kunnen uitleggen weke stappen ik moet ondernemen om alles op te schonen.
  2. Of de andere optie is dat jullie mijn IP adres verversen zodat er een getalletje van mijn IP adres veranderd. 

    Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen? 

Ik hoor het graag! 


Dat is een duidelijk verhaal. De tweede optie zal niet gebeuren, dat kan ik je vast zeggen. De eerste kunnen we zeker mee aan de slag. Ik wil je vragen om al je apparaten eens te scannen met een virusscanner. Daarna kun je even contact zoeken met het mijn collega's van Abuse. Zij zullen het dan verder met je oppakken. 


Hi @Bart_Z er loopt al een ander topic van TS, waar ook Abuse bij betrokken is. Ik had Raymondt daar een 'mention’ gegeven.


Die had ik gemist. Dank. @Shayankhan1988, in het andere topic ben je al een stuk verder. Dit topic laten we voor wat het is.