Skip to main content

Ik kan poort 65002 niet bereiken via internet

• September 8, 2025
  • 6 reacties
  • 64 keer bekeken

Via Simyo mobiele provider kan ik poort 65002 wel bereiken met telnet app op mijn mobiele telefoon. Als ik via Wifi van KPN probeer doet hij het niet. Ook via LAN op een computer met fixed IP adres geen respons. Op het KPN modem, Xperia V10 de firewall naar Custom gezet.

Van alles geprobeerd, ‘Add custom rule’ met alleen poort 65002 als destination poort.

65002 poort als custom rule

Modem reset, nog een update gedraaid van de software, nog een reset. Doet het niet. Port forwarding geprobeerd. Niks helpt.

KPN Helpdesk gebeld. De man kon niks. Hij verwees naar dit forum. Wat kan ik nog doen ? Nog steeds krijg ik via telnet een respons als ik Simyo gebruik. Via KPN wifi niet. Dat is duidelijk bewijs dat het in het modem of ergens bij KPN niet goed zit. De custom rule zou het m.i. moeten doen.

6 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 8, 2025

Dit komt vaak voor bij consumenten modems en heeft meestal met NAT loopback (hairpin NAT) te maken.

Uitleg:

• Port forwarding werkt zo: verkeer dat van buitenaf binnenkomt op je publieke IP + poort, wordt doorgestuurd naar het interne apparaat.
  • Als je binnen je eigen LAN probeert hetzelfde publieke IP te gebruiken, komt dat verzoek óók bij je router terecht.
    • Sommige routers, zoals een Fritzbox ondersteunnn NAT loopback, en sturen je dan netjes door naar het interne apparaat.
    • Andere routers zoals de KPN-modem doen dat niet, waardoor je vanaf je eigen netwerk geen verbinding kunt maken via het externe IP.

Gebruik het interne IP-adres (bijv. 192.168.x x:<poort>  zolang je op je eigen LAN zit. Of benut de kracht van je hostsbestand. 

Verder is Telnet zwaar gedateerd en onveilig, dus overweeg liever een VPN te nemen.  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 8, 2025

Bedankt voor uw reactie. Ik gebruik Telnet alleen nu omdat op Internet staat dat je zo kan testen of een poort te benaderen is. Als ik het goed begrijp moet ik dus een port forward rule toevoegen. Dat is dan deze :

vervolgens getest en het werkt niet…….

telnet 192.168.2.103 65002                                                                         
Connecting To 192.168.2.103...Could not open connection to the host, on port 65002: Connect failed 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 8, 2025

Ik probeerde nog iets meer en heb toch weer mijn custom port rule toegevoegd. Ineens werkte het zoals verwacht. De port forward is niet nodig. Dus alleen dit zoals ik in de vraag al aangaf:

telnet geeft nu de juiste reactie. Misschien heeft KPN iets aangepast ? Ik vind het maar raar…...

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 12, 2025

Hmmmm vreemd Marcel. Het werkt nu wel?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 12, 2025

jazeker. alles gaat nu als een speer!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 16, 2025

Ah goed om te horen (sorry was even afwezig. Mocht er toch nog wat zijn let me know!