Skip to main content

@Shyrin_ Ik heb hetzelfde probleem: tijdens het telefoongesprek werd terugbetaling van activeringskosten beloofd, maar ik kreeg de terugbetaling niet.

Het telefoongesprek is op 15-7-2021 15:06 - 15:26
Tijdens een gesprek met agent Burak op 25-8-2021, zei hij: “Ik ga diegene die de order heeft ingelegd berichten met het verzoek de 25 euro op je eerstvolgende factuur te gaan crediteren”

Vandaag op 4 okt zei agent Nicole: ze geeft me het geld niet terug.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @kpn_ forumnaam en welkom op ons forum!

Ik wil graag eens met je meekijken wat er allemaal gelogd is hierover. Zou je hiervoor jouw forumprofiel kunnen invullen met de gegevens die ik hiervoor nodig heb? Je mag wel bij persoonlijke opmerkingen de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN nummer plaatsen ter verificatie. 

Geef je hier nog een reactie zodra je dat klaar hebt zodat ik op onderzoek  kan gaan voor je? 


Hallo, voordat ik het contract op 15 juli ondertekende, zei de telefoniste dat ik de activeringskosten 25e niet hoefde te betalen. De eerste factuur is echter inclusief de vergoeding.

Op 25 augustus zei de agent via de chat dat hij me zou terugbetalen. Er is echter niets gebeurd. Een paar dagen geleden zei een andere agent via de chat dat de terugbetaling niet mogelijk is.

Hierbij verzoek ik de 25e terug op mijn volgende factuur.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


@Nico_ Bedankt. Ik heb het profiel bijgewerkt.


Hi @kpn_ forumnaam 

Ik kan de boosheid begrijpen, een abonnement kost al snel 600 Euro per jaar. Dan zijn die 25 Euro niet het belangrijkste. Maar wel de indruk die je van KPN krijgt. Door jaren abonnee bij PTT/KPN te zijn, weet ik zo langzamerhand wel hoe het aan die telefoon/chatboxen gaat. Een persoon kan wel eens de vorige dag ruzie met zijn/haar partner hebben gehad en jij bent dan de gebeten hond. Daar worden jij en ik boos om. 

Maar als je hier verder geholpen wilt worden moet je wel complete informatie geven. Als Nicole alleen heeft gezegd je krijgt het geld niet. Dan is dat informatie voor @Nico_ waar hij iets mee kan. Maar mogelik heeft ze nog een reden gegeven. Als hij die achteraf van je hoort, dan verzand dit in alleen maar in een eindeloze discussie. 


@CorL Nicole's reden was: 1. de wet vraagt ​​om de activeringskosten;  2. ze vond de belofte niet in haar systeem.
 

Merk op dat ik de chattranscriptie met de agent en de datum van het telefoongesprek heb verstrekt, zodat KPN de telefoonopname kan controleren.


Wellicht dat Nicolien het wat anders heeft doen laten overkomen dan het in werkelijkheid is, maar in de basis had ze wel gelijk. Ook ik kan deze afspraak over het crediteren van aansluitkosten niet vinden en daardoor ook niet zomaar crediteren zonder dat het ergens is genoteerd of er bewijs van is.
Ik geloof je uiteraard direct op je blauwe ogen, maar ik moet wel zwart op wit hebben dat het is beloofd. Ik hoop dat je het ook vanuit onze kant ziet, anders zou elke klant bij ons kunnen aankloppen met dat de aansluitkosten zouden worden gecrediteerd. 


@Nico_ Ik heb het volgende bewijs geleverd.  Via de telefoonopname en de chatgeschiedenis kun je eenvoudig zien of KPN mij de activatievergoeding heeft toegezegd.

De telefoniste maakte het contract en beloofde de activeringskosten terug te betalen op 15-7-2021 15:06 - 15:26

De chatagent Burak op 25-8-2021 controleert de zaak en antwoordde mij: “Ik ga diegene die de order heeft ingelegd berichten met het verzoek de 25 euro op je eerstvolgende factuur te gaan crediteren”.


Ik geloof je, ik kan deze afspraak alleen niet terugvinden. Ik kan telefoongesprekken niet beluisteren, noch kan ik chatgesprekken inzien. Het is voor ons daarom belangrijk dat afspraken genoteerd zijn. Staat dit niet zwart op wit, dan kan ik de aansluitkosten niet vergoeden, sorry.


@Denise_ @Nico_ @Shyrin_ Ik heb de officiële klacht ingediend. Ik heb de tijd van het telefoongesprek opgenomen en de chatgeschiedenis bijgevoegd. De twee bewijzen zijn allemaal zwart op wit geschreven. Op de klacht heb ik echter geen reactie ontvangen.

Ik begrijp dat je beperkte mogelijkheden hebt. Neem dan contact op met je leidinggevende.


Ook mijn leidinggevende kan hierin niets voor jou betekenen zonder dat de afspraak is vastgelegd in het systeem. Ik begrijp dat je inmiddels ook een klacht ingediend hebt. Wanneer heb je deze ingediend en via welke weg? Want ik zie deze nog niet terug in het systeem, wat zou verklaren waarom je nog geen reactie hebt ontvangen.


Tijdens het afsluiten van het abonnement op het nieuwe adres van mijn ouders is er beloofd dat wij de activatiekosten terug zouden kunnen vorderen na het actief stellen van de aansluiting. Je raadt het al.. niets van waar. Je moet het gewoon betalen ondanks dat ze op het oude adres al jaren klant waren. KPN moet stoppen met sprookjes vertellen om abonnementen te verkopen.