Skip to main content

Ik wil glasvezelde kabel ligt in de hele wijk behalve 7 woonwagens daar niet nou kan ik t niet krijgen ondat de buren geen toestemming geven om in gemeentegrond voor hun deur willen laten graven!!!!

Sinds wanneer is hier toestemming voor nodig hebben ze de hele wijken voor toestemming gevraagd om kabels in de grond te leggen?

 

Ja maar daarna moet ik betalen terwijl iedereen in m8jn straat t heeft gekregen

Dus je hebt al een haalbaarheidsonderzoek laten uitvoeren?

Dàt kun je in hun bericht toch duidelijk opmaken (lezen) dat ze dat al gedaan hebben en ook wat voor resultaat dat heeft: betalen. Hoezo gratis en vrijblijvend?

Het haalbaarheidsonderzoek is toch echt gratis en vrijblijvend.


Ik heb even gekeken op die bladzijde van de kpn omtrent dat “haalbaarheidsonderzoek". https://netwerk.kpn.com/haalbaarheidsonderzoek/ Eerst wordt er gesproken over gratis en als je dan verder leest staat er dit:

De kosten van een aansluiting

  • Waarschijnlijk kost het maken van de aansluiting geld. Je ontvangt na ons onderzoek een offerte waarin je eigen bijdrage staat.
  • Voor een koperaansluiting vragen we altijd een eigen bijdrage. Bij een nieuwe aansluiting is dat minimaal €1269. Voor een extra aansluiting vragen we minimaal € 300.

Als ik dit dus goed lees is het een en ander zo onduidelijk als maar wat: eerst gratis en daarna toch betalen…………...


Ja maar daarna moet ik betalen terwijl iedereen in m8jn straat t heeft gekregen

Dus je hebt al een haalbaarheidsonderzoek laten uitvoeren?

Dàt kun je in hun bericht toch duidelijk opmaken (lezen) dat ze dat al gedaan hebben en ook wat voor resultaat dat heeft: betalen. Hoezo gratis en vrijblijvend?

Nee, dat kan ik daar echt niet uit opmaken. Het kan ook prima zo zijn dat zij verwachten dat er dan sowieso kosten voor de aanleg van de glasvezel in rekening gebracht zullen gaan worden en dat hier als feit verwoorden.

Ik weet het niet en dus vraag ik het voor de zekerheid toch maar even.


Het haalbaarheidsonderzoek is toch echt gratis en vrijblijvend en nee, ik kan uit hun bericht niet opmaken (lezen) dat zij al een haalbaarheidsonderzoek hebben laten uitvoeren.

Hier word ik nu zo moe van. Marianhenkie schrijven in een eerder bericht: “Ja maar daarna moet ik betalen terwijl iedereen in mijn straat het heeft gekregen". Ze hebben dat onderzoek al laten uitvoeren want hoe weten ze anders dat ze moeten betalen voor iets wat de omwonenden “gratis” hebben gekregen?

Je wordt afgeschrikt door de alinea met de kop “De kosten van een aansluiting” omdat je voor iets moet betalen terwijl omwonenden het “gratis” hebben gekregen……..


gensnet schreef:

Marianhenkie schrijven in een eerder bericht: “Ja maar daarna moet ik betalen terwijl iedereen in mijn straat het heeft gekregen". Ze hebben dat onderzoek al laten uitvoeren want hoe weten ze anders dat ze moeten betalen voor iets wat de omwonenden “gratis” hebben gekregen?

Met alle respect @gensnet, maar uit dat bericht kan ik echt niet opmaken dat ze dat haalbaarheidsonderzoek al hebben laten uitvoeren. Kijk even goed op welke opmerking door @Marianhenkie met "ja" gereageerd wordt. Daar staat mijns inziens dus echt niet dat ze dat onderzoek al hebben laten doen en het zou maar zo kunnen dat de zin achter die "ja" puur gebaseerd is op het lezen van die "afschrikkende" alinea "De kosten van een aansluiting".


gensnet schreef:

Marianhenkie schrijven in een eerder bericht: “Ja maar daarna moet ik betalen terwijl iedereen in mijn straat het heeft gekregen". Ze hebben dat onderzoek al laten uitvoeren want hoe weten ze anders dat ze moeten betalen voor iets wat de omwonenden “gratis” hebben gekregen?

Met alle respect @gensnet, maar uit dat bericht kan ik echt niet met opmaken dat ze dat haalbaarheidsonderzoek al hebben laten uitvoeren. Kijk even goed op welke opmerking door @Marianhenkie met "ja" gereageerd wordt. Daar staat mijns inziens dus echt niet dat ze dat al hebben laten doen en het zou maar zo kunnen dat de zin achter die "ja" puur gebaseerd is op het lezen van die "afschrikkende" alinea "De kosten van een aansluiting".

Ik heb in mijn familie meegemaakt dat een jongere broer overal (tot vervelendst aan toe) een bevestiging cq bewijs van iets wilde hebben. Dat kan natuurlijk een paar keer gevraagd worden en dan antwoord op gegeven worden maar daar ging hij maar mee door en dat gaat je dan al snel de keel uithangen. Wat wil ik hiermee duidelijk maken?

Jij interpeteerd elk woord van mij op jou manier. Dàt mag. Er wordt dan vaak gezegd dat je op alle slakken zout legt. Je zou denken dat je een leraar bent. Die doen dat namelijk ook vaak.......

Jij kunt je niet of maar nauwelijks verplaatsen in vertwijfelde mensen die in weze met de rug tegen een enorme muur van de kpn staan en niet meer verder weten. En ik weet echt waar ik over praat, want dat vertwijfelde gevoel heb ik vaak met de kpn meegemaakt. Maar tsja dat kun je jou niet kwalijk nemen omdat je dat vertwijfeld gevoel bij de kpn nog nooit meegemaakt hebt……. Of toch wel?


@Marianhenkie, Heb je al een haalbaarheidsonderzoek laten uitvoeren?

Hoe weet jij dat de buren geen goedkeuring geven voor het graven in gemeentegrond?

Zijn dat toevallig de achterburen (het hoogspanningsstation)?


Ik weer dat omdat kpn mij heeft gebeld dat ik t afgewezen had maar dat had ik zelf niet is ze navraag gaan doen bleek t 1 van mijn naaste buren te zijn die geen toestemming geeft


Ik weer dat omdat kpn mij heeft gebeld dat ik t afgewezen had maar dat had ik zelf niet is ze navraag gaan doen bleek t 1 van mijn naaste buren te zijn die geen toestemming geeft

Heb je nu wel of niet een haalbaarheidsonderzoek uit laten voeren?


Nee ik zag dit ook sinds gisteren staan er heeftvsteeds een open bestelling gestaan omdat ze bezig waren om mij glasvezel te geven


Nee ik zag dit ook sinds gisteren staan er heeftvsteeds een open bestelling gestaan omdat ze bezig waren om mij glasvezel te geven

Dank je voor jouw antwoord.

Ik hoop dat er binnenkort een moderator zal reageren die hier eens wat dieper in wil duiken.

Daarnaast hoop ik dat @Ward_ ook eens naar de situatie op jouw adres zou willen kijken.


Dat zou ik ook graag willen het internet wat ik nu heb van kpn is bagger


Dat zou ik ook graag willen het internet wat ik nu heb van kpn is bagger

Nou... ik zag in een eerdere schermafdruk 98 mbit voorbij komen. Dat is gewoon goed internet. Daar kun je heel veel mee doen.


Het internet valt steeds weg ook als er vanuit huis gewerkt wordt zelfs bekabeld eraf gegooit 


Het internet valt steeds weg ook als er vanuit huis gewerkt wordt zelfs bekabeld eraf gegooit 

Dan kunt u daar beter een apart topic voor aanmaken. Want het hoort gewoon goed te werken.


Ik heb al zoveel geprobeerd en gebeld en samen met hun gedaan maar kom er niet verder mee 


Update van onze kant, wij leveren daar helemaal geen glasvezel, op het hele park niet. Ik verwacht dan ook dat het om een andere provider gaat die daar iets aan het aanleggen is. 

Valt het wellicht onder de vlag van Glaspoort? 

Volgens Netwerk KPN is er in mijn woonplaats ook geen glasvezel, maar Glaspoort heeft dat vorig jaar opgeleverd. De provider KPN heeft mij daarna gemigreerd van koper naar glasvezel.

 

Dit is inderdaad een relevante vraag. Ik wil wel stellen dat we ook objecten als woonboten, onderverdeelde huizen gewoon aansluiten op glasvezel. Soms is daar een haalbaarheidsonderzoek voor nodig omdat de omstandigheden ter plaatse dat vereisen maar de insinuatie dat wij dat niet zouden doen doen wegens beleid vind ik misplaatst. Daar wil ik daar nu iedereen vragen om daarmee te stoppen.

 

@Marianhenkie mocht de site van Netwerk geen uitkomst bieden dan zou ik even met ze bellen zodat uitgezocht kan worden of wij daar:

  • Ten eerste überhaupt leveren 
  • En mocht dat het geval zijn wat dan de redenen zijn waarom daar nog niet geleverd is.

 

Het telefoonnummer van netwerk is: 0880 06 37 44. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.


@Remco van KPN, Dit is wat KPN Netwerk over het adres van @Marianhenkie zegt.

Vandaar mijn advies om een vrijblijvend haalbaarheidsonderzoek te laten doen.

Ik ben overigens wel benieuwd wat die technische belemmering is. Het door de buren weigeren van medewerking voor de aanleg van de glasvezel kan mijns inziens geen technische belemmering zijn.

 

Ik begrijp uit jouw reactie dat de provider KPN niets voor TS kan betekenen.

Ik hoop dat @Ward_ van KPN Netwerk nog iets kan toevoegen aan dit topic.


Kan iedereen nu stoppen met meedenken zonder te weten wat er precies aan de hand is?

 

Alex en ik hebben eerder samen gekeken aan de hand van het ingevulde adres in het profiel van @Marianhenkie . Dat was een vakantiepark in de buurt van Apeldoorn waar KPN niks doet of aanlegt. Nu blijkt het een adres in Apeldoorn zelf te zijn en kan ik alsnog kijken wat er aan de hand kan zijn…

HBO betekent overigens alleen maar dat er een blokkade zit waardoor er niet aangesloten kan worden. Soms kost dat geld maar meestal heeft het te maken met toestemming van onderburen of grondeigenaren die er niet komt. Als die toestemming er dan als nog is (of het is onterecht), dan kan er alsnog kosteloos worden aangesloten.

 

Toevoeging: Voor alle woonwagens die ik zie aan de Groenlingweg is een gl;asvezelkabel klaar gelegd. Dus ja, ze krijgen wel glasvezel en worden niet uitgesloten.

Voor een paar zie ik inderdaad ook de belemmering: kan niet worden aangesloten wegens geen medewerking bewoner woonwagen. Ik zie geen reden waarom dit zo zou zijn want de weg ervoor is gewoon gemeentegrond.
Dus nu kan ik even met de projectleider bellen om te vragen wat hier aan de hand is.

Graag allemaal even stoppen met speculeren…. dank u!

 


Dus nu kan ik even met de projectleider bellen om te vragen wat hier aan de hand is.

En komt er hopelijk schot in de zaak.


Nou dat is eindelijk een antwoord waar ik op wachtte deze gesprekken heb ik ook al gehad  maar hoop dat ik nu verder kom


Bedankt voor de toelichting @Ward_


Nou dit is goed nieuws en er gloort nu de zon aan de horizon. Er is schijnbaar toch iets “aparts” aan de hand wat niemand weet hoe en waarom dit zo gaat……. Gaat het dan toch nog goed komen met die glasvezel voor Marianhenkie?

Ik blijf het volgen!


Reageer