Skip to main content
Vraag

Ik krijg telefoontjes van KPN maar die worden direct verbroken

• January 7, 2026
  • 7 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik word al enkele dagen gebeld door 0887751101. De verbinding wordt na 2 belletjes al weer verbroken. Kan de KPN mij bellen - en dan wat meer geduld - op xxx

Admin:  Privacy gevoelige informatie verborgen

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 7, 2026

Hallo ​@pmkunder ,

Het is wel een nummer wat wordt gebruikt door een callcentrum dat belt in opdracht van KPN. 

https://www.kpn.com/service/veelgebruikte-telefoonnummers-kpn

Maar ze horen jou uiteraard gewoon te woord te staan. Ik vermoed dat ze jou binnenkort nogmaals proberen te bellen. 

• Deelnemer
  • January 8, 2026

Ik had dus precies hetzelfde. 

Meteen het nummer opgezocht via “Wieheeftmijgebeld.nl" en daar stond het voornamelijk geregistreerd als spam. 

Via Google verder gezocht en het blijkt gewoon 'n “legaal” telefoontje te zijn geweest. Maar ook bij mij, ging 2x de telefoon over en toen was het voorbij.

Ik heb recentelijk via “Mijn KPN” het verzoek ingediend voor 'n aanpassing op mijn abonnement. Volgens de online reactie die ik daarop kreeg zou ik worden teruggebeld. Dit telefoontje wat ik heb gemist zal dan waarschijnlijk ook daarover gaan. 

Maar ze moeten me dan wel de kans geven mijn telefoon aan te nemen!!!

Groetjes,
Peter 

Flitsend
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 8, 2026

Het kan natuurlijk ook een gevalletje spoofing zijn. Mensen met andere bedoelingen die het nummer van een andere partij laten tonen op je telefoon, zodat zij zelf anoniem blijven. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 8, 2026

Ik had dus precies hetzelfde. 

Via Google verder gezocht en het blijkt gewoon 'n “legaal” telefoontje te zijn geweest. Maar ook bij mij, ging 2x de telefoon over en toen was het voorbij.

Ik heb wel eens gelezen dat zo'n medewerker van een callcentrum via een bepaald systeem wel vijf nummers tegelijk belt. Zodra iemand opneemt, wordt de rest van de pogingen meteen gestopt. Dat scheelt voor zo'n bedrijf natuurlijk veel tijd, maar voor de mensen die gebeld worden is het waardeloos. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@pmkunder. Vreemd dat je niemand te spreken krijgt. Als je niet zeker weet of deze gesprekken kloppen, kun je het beste contact opnemen met de KPN Klantenservice.

Je kunt hiervoor een terugbelafspraak maken. Dan nemen wij contact met je op op een moment dat voor jou goed uitkomt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 14, 2026

Hallo ​@pmkunder ,

Het is wel een nummer wat wordt gebruikt door een callcentrum dat belt in opdracht van KPN. 

https://www.kpn.com/service/veelgebruikte-telefoonnummers-kpn

Maar ze horen jou uiteraard gewoon te woord te staan. Ik vermoed dat ze jou binnenkort nogmaals proberen te bellen. 

Er zijn meer meldingen over dit nummer. 

Het beste is dan om dit nummer te blokkeren op jouw telefoon. 

Als KPN jou echt wil bellen, dan doen ze dat wel vanuit een ander telefoonnummer. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Als je niet zeker weet of deze gesprekken kloppen, kun je het beste contact opnemen met de KPN Klantenservice.

Wat zou het mooi zijn als KPN (en Ziggo, en de energiebedrijven) hun partners/wederverkopers zou verplichten de telefoongesprekken (geheel) op te nemen. En dat je die ook als klant/slachtoffer dan later terug kunt luisteren, en/of met een druk op de knop kunt rapporteren als irritant of zelfs oplichting.

Of, makkelijker: als KPN enzovoort gewoon zouden stoppen met wederverkopers.