Skip to main content

Ik ben al twee jaar klant bij KPN en sinds enkele maanden merk ik een sterke daling in mijn internetsnelheid! In het contract staat een overdracht voor 50 Mb/s en ik heb niet alle 13 Mb/s!
Ik geloof dat deze snelheid waarschijnlijk 10/15 jaar geleden was? Hoe kan ik dit verhelpen, moet ik naar het kantoor van de klant gaan, of misschien het contract opzeggen en op zoek gaan naar een nieuwe provider die mij een beter aanbod en een snellere verbinding garandeert?

Welke snelheid zou je volgens de site van kpn moeten kunnen halen als je doet alsof je een bestelling doet? Je ziet dan de haalbare snelheid staan.  Ik ben benieuwd. Zie voorbeeld 

 


Check de snelheid die de postcode check op de site aangeeft.

Daarnaast is via koperdraad de snelheid in het abonnement een snelheid TOT 50 Mb/s. Het kan dus ook minder zijn.

op zoek gaan naar een nieuwe provider die mij een beter aanbod en een snellere verbinding garandeert?

Andere providers via het zelfde koperdraad kunnen niet meer leveren dan KPN zelf. 

Enige alternatief is dan Ziggo (tenzij het een andere lokale coax leverancier is).


Ik heb de code gecontroleerd en het blijkt dat deze 21 mb/s moet zijn, dus je kunt zien dat ik dit minimum niet eens heb? In ieder geval bedankt voor het antwoord en de hulp. Ik ga naar de salon en vraag het?
Groeten


Salon?

De 21 Mbps die de site vermeld is de maximale snelheid die je kan verwachten. 

Dan mag je toch wel 19 of iets meer verwachten en geen 13.

Zet je gegevens in je profiel. De moderator die hier nog komt zal dit oppakken. 

Overigens zou ik met die maximum snelheid van 21 nooit voor een provider via dsl kiezen.  Maar de coax, meestal Ziggo. Tenzij je op een boerderij zit ook zonder coax. 


@snelheid van de verbinding Ik zie nog geen gegevens in je profiel. Dan kan ik ook niet meekijken.

Nog even een belangrijke vraag: Hebben we het over een bekabelde verbinding of meet je via wifi?


daar, ja, is het een draad- of kabelverbinding? Er is een router in huis en er worden vier apparaten ondersteund.

 

groeten p.u


Wat een vaag antwoord @snelheid van de verbinding . P.S. misschien je forumnaam laten aanpassen?

Meetresultaten via wifi zijn onbetrouwbaar en worden ook niet erkend. Als je niet bedraad kunt meten log dan eens in op het modem en kijk wat de snelheid van de aansluiting is danwel levert.