Skip to main content
Beantwoord

Ik moet mijn Experia Box V10 elke dag herstarten omdat de Wifi snelheid inzakt

  • 27 July 2024
  • 11 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik moet dagelijk mijn Experia Box v10 herstarten. Ik begin de dag met 8 Mbps en na het herstarten van de Experia Box met de ‘Wifi Manager’ is de Wifi-snelheid weer zo'n 130 Mbps.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de wifi-snelheid goed blijft?  

Wat is er zoal aangesloten op het modem @Buis? Is het alleen de WiFi of ook de bekabelde pc of laptop? 


Beste Joep1965,

Er is ook een bekabelde pc aangesloten, waarop de gemeten snelheid oké blijft: altijd zo'n 130 Mbps. Verder zijn er middels draadloze verbindingssets (DVS 1200) 2 tv's aangesloten plus 1 bekabelde tv.

Vriendelijke groet


We zien wel vaak dat draadloze verbindingssets grote problemen geven. Kan je om te testen de draadloze verbindingssets een dag te verwijderen? Kijken wat er dan gebeurd. 


Het verwijderen van de draadloze verbindingssets maakt geen verschil. De Wifi-snelheid blijft teruglopen en moet met de Wifi-Manager weer hersteld worden.


Misschien dat de volgende informatie helpt: de upload-snelheid blijft wel constant ca. 30Mbps, zelfs bij een download-snelheid van 8Mbps. 


Ha @Buis, dat is heel spijtig! Het zou natuurlijk niet zo moeten zijn dat je de V10 constant moet herstarten. Maak jij verder gebruik van SuperWifi punten of andere extra apparatuur? Adviseert de Wifi Manager wellicht die aan te schaffen?

Neem ook ons topic voor het oplossen van trage en wegvallende wifi eens door.

 


Ik heb geen SuperWifi punten of vergelijkbare apparatuur en deze worden ook niet door de Wifi Manager geadviseerd. Logisch, want na het herstarten van de Experia box is de wifi-snelheid weer maximaal en behoeft geen versterking.


Kennelijk heeft KPN ook geen idee hoe mijn probleem opgelost kan worden.

Als ik stel dat het aan de Experia Box v10 ligt en dat deze dus vervangen dient te worden, is de kans dat ik mij dan vergis erg groot?


Het zou aan zeker aan jouw specifieke V10 kunnen liggen. De V10's zijn verder nog gewoon in omloop/gebruik en werken nog top. Het kan zeker zo zijn dat er met jouw modem iets aan de hand is. In dat geval kan je toch het beste even telefonisch contact opnemen met de collega's via 0800-0402 (Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur). Zij kunnen met je meekijken en indien nodig vervanging sturen. Via de community heb je vooral contact met andere klanten, dit kanaal is minder goed geschikt voor dit soort vragen! 


Na de installatie van een nieuwe Experia Box v10 is het probleem verdwenen! 


Super om te lezen! Fijn dat je het nog even liet weten, Buis 🙂.


Reageer