Skip to main content

Hallo,

Binnenkort gaan wij over  van Ziggo  naar  KPN glasvezel, met glasvezel internet en  glasvezel TV. 

Moet ik, als ik straks alles ga aansluiten, de kabels vh Ziggo modem, uit het modem halen en in  het modem van KPN doen?

Welke kabels moeten sowieso in het modem van KPN?

Graag uw bericht hierover aub.

Alvast mijn dank.

 

Mvgr.

Michel

 

 

Je krijgt een compleet installatie pakket inclusief de benodigde kabels en aansluit instructie @Mike Donders 


Hallo @Mike Donders , alvast welkom bij KPN!

Een deel van de kabels, aan de kant van je lokale netwerk, moeten uit het ziggo-apparaat en in je experiabox. Dat zijn de netwerkkabels naar je eigen apparaten (PC, extra switch etc).

De coax-kabel van Ziggo, die van de muur naar je ziggo-box gaat, heb je niet meer nodig. In plaats daarvan gebruik je straks glasvezel van KPN. Daar komt een klein kastje bij (vaak aan de muur bevestigd), van waaruit een kabel naar de experiabox gaat lopen.

De instructies komen wel met de spullen wanneer je die ontvangt.

Het kan wel zo zijn dat de KPN glasvezel op een andere plek het huis binnenkomt dan waar ziggo binnen komt, bijv de meterkast.


Hartelijk bedankt voor je duidelijke informatie en uitleg.

 

Mijn kinderen gebruiken op de eerste verdieping en op  zolder internet ( via een kabel van ziggo ). Dus deze kabels moeten dan ook weer in de experiabox van KPN?

 

Als ik het goed begrijp nu?

Groet,

Michel


Hallo @Mike Donders Ik ga er van uit dat ze een netwerkkabel op zolder hebben, die bij de ziggo-box uitkomt. In dat geval laat je die kabel liggen en steek je die straks in de experiabox ipv de ziggo-box.


Reageer