Skip to main content
Antwoord

Ik stap over van Ziggo naar KPN maar heb nog geen aansluiting in huis. Komt deze op de leverdatum?

• May 8, 2025
  • 13 reacties
  • 162 keer bekeken

Ik ben sinds gister overgestapt van Ziggo naar KPN. Vandaag kom ik erachter dat ik geen aansluiting heb liggen in huis voor KPN. De glasvezel moet dus nog naar binnen worden getrokken. De vraag is nu of dit voor 10 juni gebeurt, omdat het abonnement dan wordt omgezet. Ik heb namelijk geen bericht ontvangen of ze dit komen doen.

Beste antwoord door Ik_Combineer

Bij KPN klanten welke nog geen glasvezel hebben maar wel bestelbaar zijn op glas en daar op geleverd worden komen er twee monteurs tegelijk. Officieel 1 om de glasvezel naar binnen te brengen en af te werken op een FTU en 1 om in-home alles te installeren. In praktijk is het dat er eerst twee monteurs met het glasvezel werken en daarna twee monteurs binnen alles installeren. Als er nog een kabel getrokken moet worden wordt dit direct gedaan.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

• May 8, 2025

Wat zegt http://netwerk.kpn.com of je adres? En wat zegt die site over de adressen van je buren?

Heb je wel een telefoonaansluiting? Welke snelheid was er beschikbaar op jouw adres bij het bestellen? Kon je voor 1 gbit kiezen? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 8, 2025

Dag Marlon, 

Op de site gaven ze inderdaad aan dat er kpn mogelijk is van 4gbit per seconde. Bij de overburen zie je glasvezelkabel bijvoorbeeld in de tuin uitsteken, dus het is mogelijk. Waarschijnlijk moeten ze gewoon de kabel nog naar binnen leggen, maar ik heb nog geen bericht gekregen dat ze dit komen doen.

• May 8, 2025

Voor Ziggo had jaren geleden wel elk huis een complete kabel naar de huiskamer. Dat kwam omdat er Cat kabel (ethernet) werd gebruikt en nog van de voorganger van het huidige Ziggo wel kabels lagen al was het van de gemeentelijke TV aansluiting toen. Er lag (en ligt) ook wel in elk huis een telefoonaansluiting. 

Maar voor KPN TV heb je een UTP kabel nodig (als je nieuw aanlegt nu, dan Cat6a geschikt tot 10Gb en verder kunnen we niet kijken in de toekomst want voor er 4D televisie is zal het nog wel wat langer duren).

Ligt dit niet in je huis maak dan een afspraak met KPN om dat te doen, ze kunnen dat goed tegen een meestal redelijke prijs. 0800-0402.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 8, 2025

Beste ​@Job Buskens als er nog geen glasvezel op jouw adres is aangesloten, is er nog wel een koperaansluiting die je dan eerst kunt gebruiken en daarna overschakelen naar glas als de monteur een keer komt.

Op de dag dat je verbinding actief is, maar je kunt zelf niets aansluiten kun je om een gratis installatiemonteur vragen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2025

Bij de overburen ook nog sprietje uit de grond? Dan is waarschijnlijk in de hele wijk de glasvezel nog niet naar binnen gebracht. Of bij de directe buren (links/rechts) wel?

Wat is de in de bevestiging aangegeven aansluitdatum? Is 10 juni de datum dat je contract vrij bent van Ziggo of de daadwerkelijk bevestigde omzetdatum?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 8, 2025

Aks u een glasvezel abonnement heeft aangevraagd wetem wij dat die nog niet binnen is en komen we dat 10 juni doen. Ik zou me niet te veel zorgen maken.

• May 8, 2025

Aks u een glasvezel abonnement heeft aangevraagd wetem wij dat die nog niet binnen is en komen we dat 10 juni doen. Ik zou me niet te veel zorgen maken.

Hallo Ik Hussel, 

Simpel vraagje hoe is momenteel in dit geval de handelswijze als er nog een UTP kabel aansluiting naar de TV is (of thuisnetwerk), ik vraag dit omdat ik twijfel of mijn geschreven advies in deze draad nog wel juist is?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • May 8, 2025

Bij KPN klanten welke nog geen glasvezel hebben maar wel bestelbaar zijn op glas en daar op geleverd worden komen er twee monteurs tegelijk. Officieel 1 om de glasvezel naar binnen te brengen en af te werken op een FTU en 1 om in-home alles te installeren. In praktijk is het dat er eerst twee monteurs met het glasvezel werken en daarna twee monteurs binnen alles installeren. Als er nog een kabel getrokken moet worden wordt dit direct gedaan.

• May 8, 2025

Bedankt Ik_Hussel, 

Dat kan dus waar nu de Coax kabel ligt. Bij ons kon het er trouwens ook nog naast. In principe kunnen wij dus zo over op Ziggo als lang geleden eerder dan de glasvezelverbinding ook door KPN laten doen (maar we hebben nu 1Gb upload en hebben dit ook nodig. En dat zal wel nooit meer kunnen over Coax). 

Wil een moderator mijn bericht over aansluiting van een UTP netwerk svp daarom even weghalen uit dit topic.  

P.S. Als het zou kunnen kan je jouw Nick dan niet weer veranderen in iets anders. In meerdere talen betekent het: "Ik ben corrupt” en ik heb vanaf hier gezien zeker niet de indruk dat jij dat bent. (en ik waardeer jouw deelname in dit forum heel erg),

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 8, 2025

Beste ​@dommeke je hebt het steeds over Ik_Hussel, maar je bedoelt waarschijnlijk ​@Ik_Combineer 

• May 8, 2025

Beste ​@dommeke je hebt het steeds over Ik_Hussel, maar je bedoelt waarschijnlijk ​@Ik_Combineer 

Jan,

Hij heeft ooit zijn Nick verwisseld, ik gebruik zijn vroegere Nick Ik_Hussel omdat ik Ik_Combineer zo in tegenspraak vind met hoe Ik Combineer voor mij overkomt. Daarnaast om te laten zien dat ik hem al lang ken als actief forum contributer. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 8, 2025

Ik_Hussel was mijn vorige naam, omdat we toen de KPN Hussel hadden geïntroduceerd, en heb hem aangepast naar Ik_Combineer omdat we nu combi voordelen hebben. Misschien moet ik hem maar eens aanpassen naar Monteur_Rob ofzo iets. Maar misschien lijkt het dan wel of ik een medewerker ben van dit forum en dat is absoluut niet zo. Behalve een hele hoop voldoening en met kerst een chocolaatje krijg ik weinig 😅

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 8, 2025

Beste ​@Ik_Combineer  alias Ik_Hussel 😎

de toevoeging 'KPN Monteur’ geeft toch al duidelijk genoeg aan dat je géén medewerker van dit forum bent en je hebt het ook nog een keer duidelijk in je onderschrift staan.