Skip to main content

Hallo!,

 

Vandaag 29 mei zou mijn glasvezel verbinding vrijgesteld worden voor KPN alleen nu blijf ik toch zitten met wat vragen omtrent de FTU/GPON kastje.

 

Zelf heb ik het kastje van Odido verwijderd dat verliep prima, toen heb ik het nieuwe glasvezel kastje van KPN erop geschoven ook dit leek prima.

 

Echter wanneer ik stroom geef aan het fiber kastje dan staat power aan, ethernet ook, maar geen glas dit lichtje staat helemaal uit.

 

Ben ik nu te vroeg met aansluiten?, of heb ik perongeluk teveel uit de FTU getrokken?

 

Ik merk aan de fiber kabel van Odido dat hier een connector op zit maar ik neem aan dat deze niet in de FTU hoort toch?

 

Foto:

 

De dag is nog maar net begonnen @xize , heb je van KPN al een SMS of mail gehad dat je verbinding is opgeleverd?

Zolang je dat bericht nog niet hebt gehad is de lijn nog niet actief, maar je hebt de hele dag nog.

Plaats eens een foto van de glaskast, zoals je dat nu aangesloten hebt.

 


Echter nog geen activering bevestiging.

 

Zie hier nog een foto:

 


@xize Zo te zien heb je het prima gedaan maar is er nog geen verbinding in de PoP (wijkcentrale) gemaakt. Er moet een KPN monteur een patch omzetten van jouw adres. Die patch zit nu nog op Odido apparauur, maar die moet naar een KPN poort (is andere apparatuur).

 

Normaliter is dat tussen 8 en 12 in de ochtend en omdat het in de PoP plaatsvindt hoef jij daar niet voor thuis te blijven.


@xize Zo te zien heb je het prima gedaan maar is er nog geen verbinding in de PoP (wijkcentrale) gemaakt. Er moet een KPN monteur een patch omzetten van jouw adres. Die patch zit nu nog op Odido apparauur, maar die moet naar een KPN poort (is andere apparatuur).

 

Normaliter is dat tussen 8 en 12 in de ochtend en omdat het in de PoP plaatsvindt hoef jij daar niet voor thuis te blijven.

Mijn internet werkt 👍, ik was inderdaad wat te vroeg.

 

Bedankt iedereen 😁


Ik heb het zelfde maar ik kom van ziggo (met coax). Hoe werkt dat dan? Want ik heb ook geen ‘glas’ lichtje branden op het glasvezel kastje. Ik gebruik de KPn 12b


Ik heb het zelfde maar ik kom van ziggo (met coax). Hoe werkt dat dan? Want ik heb ook geen ‘glas’ lichtje branden op het glasvezel kastje. Ik gebruik de KPn 12b

Heb je wel een mail en/of SMS gehad dat je aansluiting gereed is voor gebruik @ElsOl ???

Zo ja, haal dan de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan de glaskast, dus NIET de 12b router.

Branden alles lampjes nu groen op de glaskast, opgelost.

Anders even gratis bellen met 0800 0402 of wachten tot je een SMS en/of mail krijgt dat je verbinding is opgeleverd.

Succes.

 


Ik heb het zelfde maar ik kom van ziggo (met coax). Hoe werkt dat dan? Want ik heb ook geen ‘glas’ lichtje branden op het glasvezel kastje. Ik gebruik de KPn 12b

Heb je wel een mail en/of SMS gehad dat je aansluiting gereed is voor gebruik @ElsOl ???

Zo ja, haal dan de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan de glaskast, dus NIET de 12b router.

Branden alles lampjes nu groen op de glaskast, opgelost.

Anders even gratis bellen met 0800 0402 of wachten tot je een SMS en/of mail krijgt dat je verbinding is opgeleverd.

Succes.

 

Nee, die heb ik nog niet gehad, ik denk dat ik te snel was en dat het abonnement nog niet is ingegaan, dank u wel


@ElsOl Maak je gebruik van de overstap service, @ElsOl ?  (in dat geval blijft ziggo werken tót  glasvezel succesvol is aangsloten en geactiveerd)


Reageer