Skip to main content
Antwoord

Ik wacht al 1 jaar op een internetaansluiting van KPN

• February 11, 2025
  • 16 reacties
  • 203 keer bekeken

Ik ben al meer als een jaar aan het wachten tot kpn bij mij thuis internet gaat leveren. Aangezien ik graag meedoe aan de combivoordeals en ik op mijn vorige adres ook altijd kpn heb gehad.

Ik zit nu gedwongen bij ziggo omdat die de enige is die hier levert…

Graag hoor ik meer 

Mvg

Gert

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Gert1999. Dan moet je al wachten op je mobiele toestel en dan kun je ook geen internet (en tv) abonnement bij KPN afsluiten. Wij werken niet echt mee ;) 

Het zou mooi zijn als je kunt profiteren van de combideals en wij werken daar ook graag aan mee, maar ja, er moet wel een kabel naar je adres liggen waarover we kunnen leveren. Je hebt de postcodecheck al gedaan lees ik, maar hoe zit het met je directe buren? Hebben die wel de mogelijkheid tot een KPN verbinding? Want dan zou het raar zijn dat jouw adres niet aangesloten kan worden. 

Anders wordt het eventueel toch bijvoorbeeld Solcon kiezen voor je internet en tv. Dat is een dochteronderneming zoals genoemd en je kunt dan wel profiteren van de Solcon Compleet voordelen. Wat dat precies inhoud kun je lezen op hun website. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 11, 2025

Hoi ​@Gert1999 , wat staat er bij de postcodecheck als je daar je gegevens invult?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2025

Hoi ​@Gert1999 , wat staat er bij de postcodecheck als je daar je gegevens invult?

Helaas, op dit adres kan geen netwerk worden aangelegd. Klopt de postcode?

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • February 11, 2025

Nou, klopt de/je postcode? Die melding komt natuurlijk niet zomaar naar voren. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2025

Nou, klopt de/je postcode? Die melding komt natuurlijk niet zomaar naar voren. 

Ja , natuurlijk klopt die. 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 11, 2025

Als het geen nieuwbouw is, dan klopt er misschien iets niet in de koppeling tussen de KPN database en die van de postcodes (beheert TNT Post dat?). Ik ga er nu even van uit dat je gewoon een echt officieel adres hebt, en geen achtervoegsels die niet officieel zijn toegekend.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2025

Als het geen nieuwbouw is, dan klopt er misschien iets niet in de koppeling tussen de KPN database en die van de postcodes (beheert TNT Post dat?). Ik ga er nu even van uit dat je gewoon een echt officieel adres hebt, en geen achtervoegsels die niet officieel zijn toegekend.

Het is wel een nieuwbouw woning , maar hiervoor hebben er andere huizen gestaan. Ik begrijp niet zo goed wat dat ermee te maken zou hebben ? Lijkt mij dat je toch gewoon klant moet kunnen worden waarvan jij wilt?

• February 11, 2025

Het is wel een nieuwbouw woning , maar hiervoor hebben er andere huizen gestaan. Ik begrijp niet zo goed wat dat ermee te maken zou hebben ? Lijkt mij dat je toch gewoon klant moet kunnen worden waarvan jij wilt?

Nee. KPN is niet verplicht jou aan te sluiten. Als ze er geen zin in hebben, dan hoeven ze niets te doen.

Is er via mijnaansluitng.nl een nieuwe aansluiting aangevraagd? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2025

Nee. KPN is niet verplicht jou aan te sluiten. Als ze er geen zin in hebben, dan hoeven ze niets te doen.

Is er via mijnaansluitng.nl een nieuwe aansluiting aangevraagd? 

Heb gisteren even zitten rondneuzen op die website , nu is het dus zo dat open dutch fiber al glasvezel in de straat heeft gelegt bij ons. Maar als ik op hun website kijk bij aanbieders dan staat kpn daar niet tussen? 

• February 12, 2025

Heb gisteren even zitten rondneuzen op die website , nu is het dus zo dat open dutch fiber al glasvezel in de straat heeft gelegt bij ons. Maar als ik op hun website kijk bij aanbieders dan staat kpn daar niet tussen? 

Dat klopt. KPN levert niet over het netwerk van Open Dutch Fiber. Net zo goed als dat KPN ook niet levert over de coax kabel van Ziggo. KPN legt z'n eigen netwerk aan.

Jij kan wel een abonnement afsluiten bij Odido. Die levert over glasvezel van Open Dutch Fiber. En Solcon, een dochteronderneming van KPN, waarschijnlijk ook.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2025

Dat klopt. KPN levert niet over het netwerk van Open Dutch Fiber. Net zo goed als dat KPN ook niet levert over de coax kabel van Ziggo. KPN legt z'n eigen netwerk aan.

Jij kan wel een abonnement afsluiten bij Odido. Die levert over glasvezel van Open Dutch Fiber. En Solcon, een dochteronderneming van KPN, waarschijnlijk ook.

Dat zou kunnen maar dan maak ik geen aanspraak op de combideals? 

• February 12, 2025

Dat zou kunnen maar dan maak ik geen aanspraak op de combideals? 

Nee, dat niet.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 13, 2025

Hoi ​@Gert1999. Dan moet je al wachten op je mobiele toestel en dan kun je ook geen internet (en tv) abonnement bij KPN afsluiten. Wij werken niet echt mee ;) 

Het zou mooi zijn als je kunt profiteren van de combideals en wij werken daar ook graag aan mee, maar ja, er moet wel een kabel naar je adres liggen waarover we kunnen leveren. Je hebt de postcodecheck al gedaan lees ik, maar hoe zit het met je directe buren? Hebben die wel de mogelijkheid tot een KPN verbinding? Want dan zou het raar zijn dat jouw adres niet aangesloten kan worden. 

Anders wordt het eventueel toch bijvoorbeeld Solcon kiezen voor je internet en tv. Dat is een dochteronderneming zoals genoemd en je kunt dan wel profiteren van de Solcon Compleet voordelen. Wat dat precies inhoud kun je lezen op hun website. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 13, 2025

Als ik de postcode check op mijn directe buren uitvoer zegt hij ook dat het niet mogelijk is.

Nu heb ik even de postcode check gedaan bij solcon en die zegt dat een glasvezelverbinding niet mogelijk is op mijn adres. Ik weet toch zeker dat open dutch fiber een kabel heeft gelegt in de straat.

Ik weet dat glaspoort nog bezig is met een onderzoek of dat ze in mijn dorp een kabel gaan leggen , als deze kabel er komt kan ik bij kpn aansluiten. De vraag is komt deze kabel er en hoelang gaat dat nog duren voor die er is.

Stel nu dat deze kabel niet komt is t ook wel weer overdreven om te gaan verhuizen 😂

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 14, 2025

Ah ok. Als ook je buren niet kunnen aanvragen, dan is het helaas afwachten totdat Glaspoort besluit aan te gaan leggen. Misschien is ODF wel bezig in de straat, maar moeten ze nog de kabels tot aan de gevels schieten. Zijn ze al wel bij je aan de deur geweest om te bespreken waar jij het glasvezelpunt wilt hebben? Zo lees ik tenminste dat het gaat op hun website

Internet is tegenwoordig wel een basisbehoefte, maar gelukkig heb jij nog een verbinding via onze concurrent. Verhuizen zou ik dan ook nog even uitstellen als ik jou was 😉

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2025

Ze zijn inderdaad wel al eens aan de deur geweest van ODF, ik heb expres gezegt dat ze die nog niet hoeven te leggen , ben bang dat als ik die kabel laat leggen glaspoort mij overslaat omdat ik al een verbinding heb😂

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 14, 2025

Zo lang het gratis us kan je het beste alle aansluiting laten installeren. Kpn heeft niets met ODF te maken dus ze gaan je zeker niet overslaan.