Skip to main content

Hallo,

Ik wilde bezuinigen dus bekeek mijn tv/internet abonnement, het ‘sneller’ abonnement. Ik zou dus naar ‘snel’ kunnen, zodat ik 50 Mbit/s krijg:

 

Echter, volgens de uitleg is ‘snel’ 100 Mbit/s:

 

 

Wat is nu juist?

 

En ook: blijkbaar kan ik niet meer terug als ik mijn abonnement downgrade. Waarom niet?

 

 

En ook: ik zie allerlei leuke aanbiedingen voor nieuwe abbonees. Mijn abonnement liep tot 2021. Kan ik opzeggen en een nieuw abonnement nemen? Of zit ik gewoon aan de hoge kosten vast?

Hallo @Leo.,

In jouw oudere abonnementsvorm bestaat 50 Mbit/s nog als laagste mogelijkheid. Tegenwoordig is 100 Mbit/s het minimum bij nieuw af te sluiten abonnementen. Dat zal de verwarring geven met die teksten "snel"en "sneller". 

Natuurlijk kun je altijd weer terug naar 100 Mbit/s, maar alleen niet direct. Het moet allemaal eerst administratief verwerkt worden. 

Je zal inderdaad iets gaan bezuinigen als je teruggaat naar 50 Mbit/s. Maar de kans is aanwezig dat je nog steeds meer betaalt dan met 100 Mbit/s in de nieuwe/huidige/2023-propositie. Zo ben ik zelf eerder dit jaar overgestapt van 50 Mbit/s waar ik vanaf 1 juli 2023 ruim 45 euro voor zou gaan betalen naar 100 Mbit/s voor 42,50. De TV-kosten stegen wel, maar per saldo werd ik er beter van.  

Je kunt via online ook verlengen of je belt morgen vanaf 8.00 naar 0800-0402 en spreekt daar in "verlengen". Je gaat dan wel over naar KPN TV+. 

De huidige kosten vind je terug in dit overzicht: 

Lees meer over KPN TV+ in dit topic : 

 


Ah duidelijk, dank je wel. 
Vind het alsnog vrij prijzig, zal eens verder kijken…


Denk er om dat als je overstapt naar een nieuw abo je ook tv+ gaat krijgen. En daar zijn op z'n zachts gezegd de meningen nogal over verdeeld. 


Wat is je beoogde gebruik? Aan de hand daarvan kan je je snelheid bepalen. Als je veel online vergadert zou ik gokken op 10mbit upload. Die download is afdoende met 50.

Kijk tevens kritisch naar tv, telefoon, etc. TV via NLZiet kan bijvoorbeeld voordeliger zijn dan het KPN aanbod. Ook dan is 50 mbit afdoende. 

Mochten de snelheden niet afdoende lijken in het gebruik, kijk dan naar je interne netwerk. Wij hebben hier thuis altijd de laagste snelheden met daarachter een goed netwerk, alleen grote downloads duren dan lang… maar voor het verdere gebruik is het meer dan prima.