Skip to main content

Goedenmiddag, 

 

Ik heb de v10a in gebruik. Van de week is er een update geweest voor de v10a. Mijn instellingen zijn nu gereset. 

Je kunt al een tijdje niet meer de 2.4ghz en 5.0ghz binnen de router omgeving. Vorig jaar heb ik dit voor elkaar gekregen via de service tool van KPN. Ik begreep echter dat dit nu ook niet meer mogelijk is.

Is er nog een andere manier om het 2.4 en 5.0 net werk te scheiden? Ik wil namelijk 1 a 2 apparaten verbinden met 5.0 en de rest gewoon op het 2.4 netwerk.

 

Alvast hartelijk bedankt.

 

 

Hallo @timwillems85 , een los accesspoint kopen met alleen de 2,4-band, zelf vorige week een gekocht bij de Action voor  nog geen €15,- en werkt perfect, is in 4 modi in te stellen, zelf heb ik het ingesteld als Access-Point. Gaat tot 100Mbit/s.

Voor de snelste werking van je apparatuur bij voorkeur op de 5.0-band aansluiten en apparatuur die niet op de 5,0-band op de 2,4-band aansluiten.

Heb je een sneller abo dan 100Mbit/s dan zul je een access-point kunnen aanschaffen die 1Gbit/s aan kan.

Succes.

 


Hallo @timwillems85 , het gaat om een TP-Link WR-820N


Dankjewel @JanD ! Ik heb hier 0 ervaring mee, dus ga eens even kijken of ik eruit kom. Mocht het niet lukken, zou je me dan verder kunnen helpen? 


Hallo @timwillems85 , uiteraard.

 


Na wat zoeken kwam ik deze reactie van kpn tegen:

 

Wel zijn we van plan om op later moment de optie voor een extra wifinetwerk toe te voegen. Dit netwerk is ook te splitsen in 2,4 en 5Ghz. Hier kun je dan apparaten op aansluiten waar de mesh niet voor nodig is, of niet goed mee werkt. Bijvoorbeeld draadloze speakers die altijd op een vaste plek staan. Wanneer dit precies zal zijn is nog onbekend, daar komen we via een apart topic, op terug zodra we meer weten.


Na wat zoeken kwam ik deze reactie van kpn tegen:

 

Wel zijn we van plan om op later moment de optie voor een extra wifinetwerk toe te voegen. Dit netwerk is ook te splitsen in 2,4 en 5Ghz. Hier kun je dan apparaten op aansluiten waar de mesh niet voor nodig is, of niet goed mee werkt. Bijvoorbeeld draadloze speakers die altijd op een vaste plek staan. Wanneer dit precies zal zijn is nog onbekend, daar komen we via een apart topic, op terug zodra we meer weten.

Hallo @timwillems85 , kun je mij de link sturen via dit topic waar die mededeling te vinden is?


Na wat zoeken kwam ik deze reactie van kpn tegen:

 

Wel zijn we van plan om op later moment de optie voor een extra wifinetwerk toe te voegen. Dit netwerk is ook te splitsen in 2,4 en 5Ghz. Hier kun je dan apparaten op aansluiten waar de mesh niet voor nodig is, of niet goed mee werkt. Bijvoorbeeld draadloze speakers die altijd op een vaste plek staan. Wanneer dit precies zal zijn is nog onbekend, daar komen we via een apart topic, op terug zodra we meer weten.

Hallo @timwillems85 , kun je mij de link sturen via dit topic waar die mededeling te vinden is?

 

 

Op tweakers forum. Reactie van Jornzor 14 aug 14.41 uur.

 

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1960598/189


Hallo @timwillems85 en @JanD 

 

Dat stukje tekst komt uit dit topic: https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10a-update-mesh-5-00-49-build487-owl-544094

 

Staat bij de veelgestelde vragen in de 1ste post:

 

Ik heb een specifiek apparaat dat niet lekker werkt met de mesh, kan ik hem buiten de mesh aansluiten?

Verberg inhoud

Via wifi op het moment nog niet. Als het apparaat ook bekabeld aangesloten kan worden, dan zou je dat kunnen doen.

 

Wel zijn we van plan om op later moment de optie voor een extra wifinetwerk toe te voegen. Dit netwerk is ook te splitsen in 2,4 en 5Ghz. Hier kun je dan apparaten op aansluiten waar de mesh niet voor nodig is, of niet goed mee werkt. Bijvoorbeeld draadloze speakers die altijd op een vaste plek staan. Wanneer dit precies zal zijn is nog onbekend, daar komen we via een apart topic, op terug zodra we meer weten.