Skip to main content

 

We zijn 5 jaar redelijk tevreden geweest bij KPN en betaalden bijna 100€ pm aan abonnementsgeld (KPN compleet). In 2020 is er meerdere keren contact geweest met de klantenservice en dat contact was niet positief. In het verleden dacht de klantenservice met je mee, tegenwoordig hoor je enkel dat er niets kan. En dat je moet overstappen als het je niet bevalt. Dat hebben we dan ook gedaan. KPN is in november opgezegd omdat we naar ZIGGO zijn overgestapt.

 

Op 24.11 hebben we een sms ontvangen met de bevestiging van de overstap naar Ziggo. Het contract zou per 27.12 worden beëindigd (maand opzegtermijn). Je zou verwachten dat er geen afschrijvingen zouden plaatsvinden in Januari. Maar tot mijn grote verbazing is dat wel weer het geval. Overigens flikken ze het om ons op 12.12 een brief te sturen ter bevestiging dat er een verzoek is tot overname van de aansluiting op ons oude adres?????? Hebben jullie je eigen administratie wel op orde (wij hebben per 27.11 een bevestiging van adreswijziging gekregen en de facturen staan wel op het juiste adres). Waarschijnlijk is deze brief voor de nieuwe bewoners, maar is hij geadresseerd aan mij??? Vreemd...

Afgelopen woensdag 06.01.21 heb ik voor de zoveelste keer contact opgenomen met een medewerker van de klantenservice. Hij bevestigde dat er iets mis was gegaan met de beëindiging. Het contract zou per direct worden beëindigd en er zou een creditnota volgen. Nu 2 dagen later heb ik nog steeds geen bevestiging ontvangen en de afschrijving staat nog gepland op mijn bankrekening. Ik zit eraan te denken om te storneren. Contact opnemen met KPN heeft blijkbaar geen zin. Dingen beloven en niet nakomen.

**** De oplossing ***

Ik wil gewoon dat mijn abonnement wordt opgezegd per direct en dat ik een creditnota ontvang voor de maand januari. Volgens mijn contact zou ik ook een gedeelte creditnota moeten ontvangen voor de maand december, aangezien mijn contract loopt de 4de tot de 5de van de maand. 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Uw abo is op 27-12 dus beëindigd.  Dat is ook het moment dat het factureren stopt. Het systeem ziet niet dat u gaat stoppen alleen dat u gestopt bent. De volgende faktuur is dus de slotnota waarop alles weer recht getrokken wordt. 


Hallo @Allegra88, welkom op het KPN forum :)

Heel jammer om te lezen dat we niet goed op jullie situatie konden inspelen dat je na zoveel jaar bent overgestapt naar een nieuwe provider. Sorry daarvoor!  

Het klopt wat Joep hier aangeeft. Na het beindigen van je contract, krijg je van ons bericht met meer informatie. Op de laatste factuur (slotnota) verrekenen we alle kosten. Als je abonnement helemaal is gestopt, ontvang je van ons een mail: 

Factuur en eindafrekening
Binnenkort ontvangt u van ons de laatste factuur. De laatste factuur bestaat uit:

  • de laatste verbruikskosten (indien van toepassing)
  • de te veel of te weinig betaalde abonnementskosten (indien van toepassing)

Als u geld van ons tegoed hebt, dan storten wij dit bedrag terug op het bij ons bekende rekeningnummer. Na de laatste verrekening stoppen wij de automatische incasso. Daar hoeft u zelf niets voor te doen.

 Heb je die ontvangen? Dan duurt het niet lang meer dat je de slotfactuur ontvangt :)

Heb je nog vragen? Stel ze ons gerust. We helpen je graag :) 


Beste Joep/ Nadia,

Het factureren is niet gestopt op 27.12 zoals Joep aangeeft. Op 5 januari hebben wij een nieuwe factuur ontvangen voor de maand januari/ februari. Heb weer contact opgenomen met de klantenservice en zou er een creditnota hiervoor worden aangemaakt en het abonnement zou alsnog per direct beëindigd worden. 
 

Aangezien ik hier geen bevestiging van heb ontvangen heb ik weer contact op moeten nemen. Een andere medewerker heeft toen bevestigd dat zijn collega de beëindiging NIET had Ingevoerd. Wel de creditnota aangemaakt.

Op 11.1 heb ik eindelijk de bevestiging ontvangen dat mijn opzegging is verwerkt. Na tal van telefoontjes naar jullie klantenservice. 
Op de bevestiging stond niet vermeld per welke datum jullie de opzegging eindelijk hebben kunnen verwerken. Dus ik ben benieuwd hoe die afwikkeling zal gaan. Ik heb er iig weinig vertrouwen in dat dit goed gaat

 

 


Hallo @Allegra88, bedankt voor je bericht. Het lijkt inderdaad allemaal niet heel soepel te gaan. Balen! Houd je ons hier op de hoogte? Ik ga er vanuit dat het nu goed verwerkt gaat worden. Sorry voor het ongemak!