Skip to main content

Hoi, ik ben een nieuwe abonnee van kpn en ik heb kpn box 12b ontvangen en de download- en uploadsnelheid is 1 GB. Helaas kan ik geen glasvezelkastje gebruiken omdat ik een DSLsluitpunt heb en geen DSL-kabel heb. De rode en bruine kabel zijn groot en passen niet in DSLsluitpunt. Mijn vraag is dus: waar kan ik DSL kabel

kopen zonder de upload- en downloadsnelheid te verliezen, en hoeveel kabels moet ik kopen? Help alstublieft

Als je een 1 GB abonnement hebt afgesloten dan moet dat met glasvezel zijn. Aan dsl heb je niets.


Bedankt voor je reactie, hoe moet dit gebeuren? Moet ik KPN bellen of hoe?


Hoi @MaisamF 

De aansluitpunt voor glasvezel zit bij de meeste woningen in de meterkast.
Heb je daar al eens gekeken?

Zit daar niet één van onderstaande glasvezelmodems:

 

Glasvezel aansluiting
 

Op het glasvezelkastje sluit je de KPN apparatuur aan. Het glasvezelaansluitpunt of glasvezelkastje zit meestal in een hoek van de (woon)kamer aan de straatkant of in de meterkast. Hieronder staan afbeeldingen van het glasvezelaansluitpunt.


Als je een glasvezelaansluitpunt hebt moet je eerst het glasvezelkastje daar op plaatsen. 

Zit er een glasvezelkastje? Dan kun je direct het modem hier op aansluiten.  
Hieronder staan verschillende aansluitingen zodat je die makkelijker kunt herkennen.

Genexis

 

Wit kastje FK-01

 

Wit kastje NT

 

Zwart kastje

 

GPON

 

XGS-PON

 

Zie je daar één van bovenstaande glasvezelpunt zitten, dan kun je daar het modem (KPN Box 12) op aansluiten.


Bedankt voor je reactie, ik heb het gevonden op meterkast, maar hoe sluit ik de rode kabel aan? Zal ik het modem in een meterkast met glasvezelkastje plaatsen? Omdat de rode kabel niet in het glasvezelsluitpunt past (hij is groot), en de gele kabel ook niet. Zo ja, hoe sluit ik mijn computer aan omdat de meterkast buiten het huis staat? alvast bedankt.

De eerste foto staat in de woonkamer en dit is een glasvezelsluitpunt. En de tweede foto staat op meterkast die ik dankzij jou heb gevonden.


Als het voor jou @MaisamF een beetje een doolhof is vraag je toch aan KPN de provider alles voor je aan te sluiten? Dat behoort bij je abonnement en de monteur heeft alle, eventueel ontbrekende materialen bij zich. Bovendien moet de nog te plaatsen glasvezelmodem (zie de foto’s van @Michel.uit.Arnhem ) geregistreerd worden, ook dat doet de monteur. Even bellen met 0800 0402. Is je forumprofiel al volledig in gevuld? dat is nodig om je door een moderator eventueel te laten helpen.    


Hi @MaisamF, welkom op het forum. 

Ik denk ook graag mee. Allereerst, fijn om te zien dat je al goed op gang bent geholpen en dat je het glasvezelkastje hebt gevonden. Is het inmiddels gelukt om het aan te sluiten? Zo niet, dan kun je er ook voor kiezen om een installatiemonteur dit voor je te laten doen. Maar probeer het ook eerst met onze installatiehulp. 

Laat je nog even weten of het lukt of niet? 


Hoi, het is gelukt, ik heb hem aangesloten.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!.


Hoi, het is gelukt, ik heb hem aangesloten.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!.

Erg fijn om te lezen, veel plezier gewenst met je nieuwe aansluiting.Â