Skip to main content
Antwoord

Ik wil graag een 4GB verbinding maar kan het niet bestellen

• June 25, 2025
  • 10 reacties
  • 142 keer bekeken

Hallo,
Ik heb een 1GB Internet abonnement KPN Glasvezel. Op de site staat dat er ook 4GB is, ook in onze woonplaats. Maar als ik mijn abonnement wil aanpassen kan ik dat niet kiezen. Hoe werkt dat, en waar kan ik zien of het daadwerkelijk op mijn specifieke adres beschikbaar is? En indien dat nog niet zo is, waar kan ik zien wanneer dat gepland is?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Wim72, het kan inderdaad zijn dat je een oudere abonnementsvorm hebt waarbij de 4 GB optie niet beschikbaar is. Heb je het al op de website bekeken of het op jouw adres mogelijk is? Als het daar mogelijk is kan je een terugbelafspraak maken via onze site. Er kan dan samen met jou gekeken worden naar de mogelijkheden daarvoor.

10 reacties

• June 25, 2025

Als je op de homepage van KPN even net doet alsof je nieuwe klant bent, dan kan je een 4 Gbit abonnement afsluiten? 

Dat heb je waarschijnlijk een ouder abonnement. Daarbij is 4 gbit niet beschikbaar. Je zult dan het abonnement om moeten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dat kan alleen als je contractvrij bent. Ben je dat?

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • June 25, 2025

Maar je hebt niet genoeg aan 1GB? Of is het gewoon omdat het kan? 

Je zal niet zomaar op alle apparatuur 4GB hebben, zeker niet via WiFi.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 26, 2025

Hoi ​@Wim72, het kan inderdaad zijn dat je een oudere abonnementsvorm hebt waarbij de 4 GB optie niet beschikbaar is. Heb je het al op de website bekeken of het op jouw adres mogelijk is? Als het daar mogelijk is kan je een terugbelafspraak maken via onze site. Er kan dan samen met jou gekeken worden naar de mogelijkheden daarvoor.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 29, 2025

Als je op de homepage van KPN even net doet alsof je nieuwe klant bent, dan kan je een 4 Gbit abonnement afsluiten? 

Dat heb je waarschijnlijk een ouder abonnement. Daarbij is 4 gbit niet beschikbaar. Je zult dan het abonnement om moeten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dat kan alleen als je contractvrij bent. Ben je dat?

Dankjewel. Geen idee eigenlijk. Ik kan als ik net doe alsof ik geen klant ben, het ook niet selecteren (op een ander adres in de straat ook niet. Terwijl er toch staat dat onze woonplaats het heeft. Ik zie een reactie van KPN en ga daar op door

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 29, 2025

Dag ​@Jasper van KPN . Bedankt voor de reactie.
Ik kan als ik niet inlog op de site en gewoon als zogenaamd nieuwe klant probeer op wat adressen in de straat, het ook niet kiezen. Hoe en waar zou ik kunnen zien wanneer het in onze woonplaats en buurt gepland is? 
De einddatum van mijn contract was in oktober 2022. Dus ik neem aan dat ik "vrij’ ben.
Ik vind het overigens erg lastig dat ik niet gewoon even overdag met een medewerker kan bellen of chatten om deze vraag te stellen. Het is zeer omslachtig zo. Probeer het maar eens via de site uit te zoeken, dat lukt echt niet.

• June 29, 2025

Je schrijft in je startpost:

Op de site staat dat er ook 4GB is, ook in onze woonplaats. 

Waar zie je dat staan?

Het kan zomaar zijn dat een gedeelte van je woonplaats het wel heeft, en een ander gedeelte niet.

Als je het als nieuwe klant niet kan bestellen, dan is het gewoon niet beschikbaar. En dan gaat een KPN medewerker aan de telefoon, chat of hier op het forum daar niets aan veranderen. Ze gaan je ook niet vertellen wanneer het wel komt. Want dat weten ze niet. KPN geeft daar geen planning over vrij.

Jasper van KPN
Moderator

Als je jouw abonnement na 2022 niet hebt gewijzigd naar een nieuwere samenstelling verwacht ik niet dat je nog binnen een contract zit. 

Dat de website aangeeft dat het niet mogelijk is kan betekenen dat het inderdaad nog niet beschikbaar is op jouw adres. Ik weet niet of we kunnen zien of het gepland is, maar ik als je jouw profiel voorziet van je adresgegevens en een seintje geeft kan ik wel kijken of ik iets kan zien.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2025

@Jasper van KPN Profiel bijgewerkt. Als je iets kunt vinden hoor ik het graag, alvast bedankt!

Tevens bij deze de algemene feedback dat het handig zou zijn om dergelijke informatie makkelijk op de site te kunnen vinden. Misschien kan jullie internetpagina team daar wat mee.

Jasper van KPN
Moderator

Dank je voor de gegevens ​@Wim72, daarmee heb ik voor je gekeken en 1 GB is het maximaal haalbare op jouw adres. Er zijn op dit moment zo te zien geen plannen om binnenkort meer mogelijk te maken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 14, 2025

Dankjewel ​@Jasper van KPN .

Dan kunnen we het topic sluiten.