Skip to main content

ik wil graag glasvezel op ons adres. helaas kan kpn het niet aanbieden. dan komt de keuze bij:

caywai , delta, of odido. nu kan ik wel solcon krijgen.

 

deze is onderdeel van kpn. ik krijg dan ook bijna alle voordelen. helaas zou ik dan de android tv lastjes niet meer kunnen gebruiken. ook de boxen van solcon zijn niet echt handig en van deze tijd.

kan kpn niet een mooie aanbieding maken met het behoud van de tv+ icm met solcon?

kpn komt de komende tijd niet op glasvezel bij ons wegens een uitdaging met de glasvezel provider.

solcon is het wel gelukt, het zou zonde zijn om van kpn af te stappen en bv odido te moeten nemen

odido heeft namelijk een aantrekkelijke vervanger voor kpn. 

ook de boxen van solcon zijn niet echt handig en van deze tijd.

Maar Solcon heeft toch, net als KPN, de 5202?

Dat is wat mij betreft nog altijd de beste TV ontvanger die KPN heeft.


had ik, ik heb de tv+ boxen. alle mi tv kasten eruit geen extra,s simpel 1 kastje dat is de bedoeling

 

en solcon zag ik andere kastjes staan , niet de 5202 maar dan nog die zijn oud. moeten ook vv worden .

 


Wat is de bandbreedte die kpn momenteel via dsl bij jou biedt?

Met een recente smart-tv of streaming apparaat kun je toch ook alle apps gebruiken?

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-aan-kop-met-tv-kpn-en-odido-grijpen-naar-android-tv/ 


en solcon zag ik andere kastjes staan , niet de 5202 maar dan nog die zijn oud. moeten ook vv worden .

De 5202 is van oktober 2019 en dat vind ik nog helemaal niet zo oud, die kan nog wel een paar jaartjes mee. Ik vind het gebruiksgemak van de 5202 ook beter dan die van de TV+ Box.


Wat is de bandbreedte die kpn momenteel via dsl bij jou biedt?

Met een recente smart-tv of streaming apparaat kun je toch ook alle apps gebruiken?

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-aan-kop-met-tv-kpn-en-odido-grijpen-naar-android-tv/ 

het moet simpel zijn. niet nieuwe kastjes en  een nieuwe tv. smart tv wil ik niet. 

een los kaatje kan vervangen worden smart tv met android moet volledig vv worden als hin te oud wordt. maar voor de duidelijk heid:

ik heb 200 - 60. je zou zeggen genoeg maar... 2 k8nderen . 2 tablets  ouders met telefoons en laptops.en een nintendo switch en een game computer. je merkt dat 200mb kan. maar de upload is ook traag. en het belangrijkst de ping tijd. pair biunding heeft een hogere pingtijd als glas. voorral met meerdere devices tegelijk. daarom wil ik graag op glas. de kpn tv+ kastjes hebben ook moeite met bufferen door te lange ping tijden.als alles in gebruik is.

 

o ja die apps via android vind ik persoonlijk grappig maar zwaar irritant. 


Hoi @steffen1, Solcon is inderdaad onderdeel van hetzelfde moederbedrijf, maar het functioneert als een zelfstandige provider. Onze abonnementen en Solcon abonnementen staan los van elkaar. Als zij geen TV+ aanbieden is dat niet mogelijk, daar hebben wij geen zeggenschap over.


helaas is het wel een gemiste kans om klanten te behouden. de klachten van tv+ icm langzame snelheid of ping maakt het lastig om zo bij kpn te kunnen blijven. ik wil ook geen app op de tv. simpel gezegd een digibeet moet het makkelijk kunnen bedienen.daarom alle sin 1 kastje. 

 

wat ook jammer is zij  de leuke aanbiedingen voor vaste klanten. 90% heeft deze abbo,s ed al dus die aanbiedingen lijken leuk maar je hebt er niets aan. 

het wordt dus aanlokkelijk om over te stappen.

mits kpn iets kan doen om over te gaan op glas.

 


Dat antwoord heb je van @Jasper gehad. KPN kan daar blijkbaar niet over het glas leveren en met Solcon doen wij als provider KPN weinig. Dit is een los opererend bedrijf. Het enige wat we delen is Solcon compleet waardoor je wat voordelen krijgt als je dit combineert met KPN mobiel.

 

U heeft de optie om gebruik te maken van pairbonding zoals u nu heeft of over te stappen op een andere provider via glasvezel. Mogelijk legt KPN in de toekomst een eigen fiber aan in uw woonplaats en dan zal KPN zelf glasvezel aanbieden. 


helaas kpn heeft 0 aan te bieden om glasvezel in almelo (bestaande bouw) aan te mogen leggen en op de cayway kabel te komen. cayway en xogas en delta zijn een grote onderneming. cogas is degene die over de glaskabel gaat.  anderen kunnen hun 5g bv met de glas combineren en daardoor wel op de glas. wel apart dat solcon er wel op zit. dus kpn zou gewoon er ook op kunnen. of uirzonderingen maken in deze situaties. ik wil graag bij kpn blikvem ivm lwaliteit sie anderen nog niet bereiken. maar nu wordt het wel achterhaald zonder de glasvezel.


Solcon had al een contract met Delta Fiber voordat ze werden overgenomen door kpn. Of beter gezegd gered, want ze waren bijna failliet. Het contract dat Solcon heeft met Delta Fiber geldt natuurlijk niet vanzelf ook voor kpn de provider. KPN gaat niet over glasvezel leveren dat niet van hen is. Want KPN wil de abonnementen overal voor dezelfde prijs kunnen aanbieden.

Odido levert bijvoorbeeld wel over ander glas dan ODF. Maar bijvoorbeeld via Glaspoort, Delta Fiber en KPN Netwerk is Odido € 10 duurder dan via ODF (prijzen op de site).