Skip to main content

Poeh, daar zou ik een kpn monteur voor laten komen. Deze zal echter niet gratis zijn.

Waarom wil je dat trouwens? Dan zul je voor bedraad internet utp kabels vanuit de meterkast naar de gewenste plek moeten trekken/leggen. En is het wel een gunstige plek voor de wifi? Daarbij is het handig als het modem (wifi accesspoint) zo centraal mogelijk staat.

Is deze woning in een appartementencomplex? Ziet er naar uit van de bel/intercom van een appartementencomplex

Is deze woning in een appartementencomplex? Ziet er naar uit van de bel/intercom van een appartementencomplex

Inderdaad @beerzwaan , ziet er niet uit als een PTT/KPN-aansluiting @Peter 75 

Dit is alles wat in de meterkast. In de woonkamer  zit wel zo telefoon aansluiting 

Er zit een aansluit setje bij voor die varkenssnuit. 

In de woonkamer lijkt mij prettig voor de bedrade aansluitingen. Utp RJ45 stekkers. 

Die kabels moeten toch ergens binnen komen op 3de etage 

Het is dus een apartementencomplex. Hoogstwaarschijnlijk zit achter de varkenssnuit of erboven de aansluiting van KPN. Daar zit ook de kabel/leiding in voor de apartementen erboven. En de beneden buren hebben ook zo'n doos waar jouw aansluiting door gaat naar boven.

Door dat doosje lopen meerderen aansluitingen. Aangezien het een appartementencomplex is vast ook verschillende buren. Ga hier niet zelf in sleutelen. Hij mag eigenlijk niet eens open zijn. 

Jouw officiële aansluitpunt is die varkenssnuit. 

In mijn complex uit 1960 lopen ook de lijnen van mijn bovenburen door mijn meterkast. 

Verder. Voor gebruik in de meterkast moet er ook een wandcontactdoos aanwezig zijn.

Niet om de het slechte nieuws te brengen; wat u zojuist heeft geopend is een onderdeel van de bel/intercom systeem. De PTT kabel zal in uw geval waarschijnlijk niet vanuit de meterkast komen. In ieder geval niet te zien op uw foto's.

Dus in de meterkast zit geen isra punt.

Dus in de meterkast zit geen isra punt.

We hebben nog geen volledig blik van de meterkast gehad. Alleen het ziet er naar uit van niet.

Ik zal wat foto's  van de meterkast plaatsen 

Ha @Peter 75, het is al even stil in het topic, zie ik! Is het inmiddels gelukt met het verplaatsen? Zo nee, plaats dan gerust nog wat foto's. De community helpt je graag!

Reageer