Armin Gang schreef:
Ik weet niet of jij werkt bij KPN of dit voor je lol doet maar het zijn allemaal extra kosten om nog een abbonoment erbij te doen voor de zoon. Denk effe na kan gebeuren en sommige providers hendelend dit prima. KPN zo te zien niet.
Afhankelijk van de omvang van de DDos aanval gaat een provider over tot actie, vaak gebeurt dit dan echter wel op een manier die je als consument niet wilt (volledig offline halen van de internetverbinding).
Ziggo, T-Mobile (om er maar even twee te noemen) geven evenmin een nieuw IP-Adres. Dit heeft alles te maken met administratief werk en de kosten die het met zich meebrengt. Stel je voor dat je 250 klanten hebt die slachtoffer zijn van een DDos aanval. Dan ben je als provider duizenden euro's kwijt alleen maar omdat je een heel /24 subnet niet meer kunt gebruiken. Ik vraag mij af wie dat moet betalen, een ISP gaat daar echt geen winst/marge voor inleveren dus zou het in principe betekenen dat klanten ook daar weer voor op moet draaien.
De enige oplossing zou “misschien” kunnen zijn dat er een zakelijke overeenkomst wordt afgesloten bij een provider waar de mogelijkheid wordt geboden om meerdere IP Adressen af te nemen. Maar bij consumenten verbindingen is de kans vrijwel nihil dat een ISP zomaar een nieuw IP Adres toekent.