Skip to main content
Vraag

Ik word gek van internet die steeds maar weg valt, op bijvoorbeeld de PS5 en de Google Nest

  • 12 September 2024
  • 5 reacties
  • 46 keer bekeken

Hoi,

Ik heb al een 8 maanden Glasvezel 1Gbit/s internet box12. De laatste maand heb ik last van onstabiel internet.

Probleem 1, Google Nest heeft telkens netwerkprobleem, deze is via wifi verbonden. Moet het apparaat elke keer opnieuw opstarten. Dan werkt die weer. ongeveer om de 5 dagen.

Probleem 2: ps5 online spellen wordt ik eruit gegooid + ik kan niet normaal Crunchyroll bekijken en geeft internet probleem aan. Laad ook soms niet meer op wanneer ik Playstation Store in wil. Ik heb via Wifi en kabel geprobeert, alles werkt weer wanneer ik via ps5 internet test uitvoer bij spellen en Store, maar soms valt de probleem in Crunchyroll niet weg. Dit geeft in wifi en kabel hetzelfde probleem. Ook heb ik ps5 de internetkabel in verschillende internetpoorten van de box12 en ook in 8 Port Gigabit Ethernet Smart Switch gedaan.

Ik heb ook geprobeert via instellingen van ps5 en box12 aan te passen. zoals Ethernetpoorten, Port forwarding en UPnP. Nat is type 2 van ps5, maar geen succes bij het oplossen van het probleem. 

Ik word er een beetje gek en geïrriteerd dat het eerste 6 maanden goed werkte en nu niet meer. 

Ik heb de box al meerdere keer opnieuw gestart via electriteit en via de website mijnmodem. 

Wanneer valt dit probleem weg? Heeft iemand anders de zelfde probleem of oplossing?

 

Mvg

geïrriteerde klant

Hi @Onderdoor en welkom bij de KPN Community! Begrijpelijk dat dit irritatie opwekt, dus ik denk mee.

Laten we allereerst controleren of de wifi in orde is. Heb je de Wifi Manager al eens doorlopen? Als de Google Nest vaak wegvalt loont het ook om de snelheidsmetingen in de buurt van de Google Nest te doen. Dan kan hij zich daarop richten en wellicht maakt dat al verschil. 
Ook stuur ik wat oplossingen voor trage en wegvallende wifi mee. Misschien zit de oplossing daar ook al tussen.

Mocht dat op de Google Nest geen verbetering brengen, heb je deze dan al eens een reset gegeven? 

Dezelfde vraag voor de PS5. Als alleen deze internetproblemen geeft en het op andere apparaten verder wel goed gaat, dan ben ik benieuwd of de PS5 resetten de oplossing geeft.

Laat je het weten?


@Onderdoor 

 

Upnp zou ik als de wiedeweerga uitzetten.

 

Krijgen alle apparaten een IP via DHCP?

 

Ik denk dat de PS5 en de nest intern conflicteren.


@Onderdoor

 

Upnp zou ik als de wiedeweerga uitzetten.

 

Krijgen alle apparaten een IP via DHCP?

 

Ik denk dat de PS5 en de nest intern conflicteren.

Ik heb Upnp uitgezet, probleem blijft

Nest en PS5 hebben allebei een ander nummer. 6 en 16

De rest van de apparaten ook die voorkomen in DHCP hebben geen dubbele nummers.

Ik heb nu Nest helemaal uit de stekker, moet nog even kijken of dat helpt.

 


Valt de verandering toevallig samen met de overgang naar nieuwe software op de v12.


Valt de verandering toevallig samen met de overgang naar nieuwe software op de v12.

Dat weet ik niet, probleem is ongeveer 2 a 3 maanden nu. ik moet even kijken wanneer de update is geweest.


Reageer