Skip to main content
Beantwoord

Ik zie op mijn pc de wifi niet van mijn nieuwe Experia Box en SuperWifi punten

• June 30, 2025
  • 5 reacties
  • 66 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een nieuwe experia box met supper wifi er extra bij, werkt goed maar nu zie ik met een pc de wifi niet, laptop, telefoon allemaal oke maar die pc niet, hoe kan dit?

Beste antwoord door Doman

Ik heb een nieuwe experia box met supper wifi er extra bij, werkt goed maar nu zie ik met een pc de wifi niet, laptop, telefoon allemaal oke maar die pc niet, hoe kan dit?

Om welke PC en speciaal welke WiFi adapter gaat het precies?
Kijk daarvoor in apparaatbeheer van de betreffende PC.

Als het een wat oudere Intel WiFi adapter betreft werkt waarschijnlijk de oplossing uit deze topics:

Lenovo laptop ziet Wifi netwerk niet na Windows update​

Ik heb een paar weken geleden de Windows 11, version 24H2 update gehad op mijn Lenovo ideapad 530s laptop. 

Sindsdien kan de laptop mijn wifi netwerk niet meer zien. Alle andere laptops en telefoons kunnen nog wel het wifi netwerk zien. 

Kan iemand mij alsjeblieft helpen voordat ik of moet overstappen naar een andere provider, of een nieuwe laptop moet kopen?

Ik neem aan dat je wel de andere WiFi netwerken ziet maar niet meer je eigen KPN WiFi SSID?
Zit er misschien een Intel Dual Band Wireless-AC 8265 adapter in die Lenovo?

Waarschijnlijk is de momenteel geïnstalleerde/geüpdatete driver niet (meer) compatibel met de nieuwe KPN Boxen.
Een helaas vaker voorkomend probleem.

Maar probeer het eens met de drivers uit dit topic.
Wat ik lees zit er ook ondersteuning in voor de AC 8265.

Tweakers: Laptop/Driver/DELL 7265, 7260 and 3160

The_Doman schreef:

Intel heeft zelf alle downloads van niet meer ondersteunde producten verwijderd van hun site dus moet je de juiste drivers ergens anders vandaan halen zoals bijvoorbeeld hier:

Tous Les Drivers: Intel Wi-Fi Drivers 3160/7260/7265 21.10.1 WHQL

Download van die site (Mirror 2) het bestand WiFi_21.10.1_Driver64_Win10.exe
Hiermee wordt je driver dan geüpdate en zal je het WiFi signaal weer kunnen vinden als het goed is.

​

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• June 30, 2025

Misschien ondersteund de pc geen WiFi 6? Zie deze pc wel andere WiFi netwerken? Van de buren enzo?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • June 30, 2025

Kan ik dat instellen in de experia box?

ik heb het geprobeerd via een oudere experia box en daar werkt het goed.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Je kunt dit inderdaad instellen in de Experia Box, ​@ErikK. Maar hoe je dit precies doet hangt even af van welke softwareversie je op je modem hebt. Als jij het inlogscherm opent via 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn, zie je dan een afbeelding van jouw modem in het midden of nog een andere afbeelding?

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • Antwoord
  • July 2, 2025

Om welke PC en speciaal welke WiFi adapter gaat het precies?
Kijk daarvoor in apparaatbeheer van de betreffende PC.

Als het een wat oudere Intel WiFi adapter betreft werkt waarschijnlijk de oplossing uit deze topics:

Lenovo laptop ziet Wifi netwerk niet na Windows update​

Ik heb een paar weken geleden de Windows 11, version 24H2 update gehad op mijn Lenovo ideapad 530s laptop. 

Sindsdien kan de laptop mijn wifi netwerk niet meer zien. Alle andere laptops en telefoons kunnen nog wel het wifi netwerk zien. 

Kan iemand mij alsjeblieft helpen voordat ik of moet overstappen naar een andere provider, of een nieuwe laptop moet kopen?

Ik neem aan dat je wel de andere WiFi netwerken ziet maar niet meer je eigen KPN WiFi SSID?
Zit er misschien een Intel Dual Band Wireless-AC 8265 adapter in die Lenovo?

Waarschijnlijk is de momenteel geïnstalleerde/geüpdatete driver niet (meer) compatibel met de nieuwe KPN Boxen.
Een helaas vaker voorkomend probleem.

Maar probeer het eens met de drivers uit dit topic.
Wat ik lees zit er ook ondersteuning in voor de AC 8265.

Tweakers: Laptop/Driver/DELL 7265, 7260 and 3160

The_Doman schreef:

Intel heeft zelf alle downloads van niet meer ondersteunde producten verwijderd van hun site dus moet je de juiste drivers ergens anders vandaan halen zoals bijvoorbeeld hier:

Tous Les Drivers: Intel Wi-Fi Drivers 3160/7260/7265 21.10.1 WHQL

Download van die site (Mirror 2) het bestand WiFi_21.10.1_Driver64_Win10.exe
Hiermee wordt je driver dan geüpdate en zal je het WiFi signaal weer kunnen vinden als het goed is.

​

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dat zou het inderdaad best wel eens kunnen zijn, Doman!

​@ErikK heb je kunnen kijken of het met nieuwe/andere drivers voor de wifi adapter opgelost wordt?