Skip to main content

Ik kreeg op 24 augustus 2023 een brief (per post) met daarin het bericht dat binnen een maand mijn internetsnelheid omhoog zou gaan naar 100 mbps. (Momenteel heb ik 50mbps.) Volgens de brief is de verhoging gratis en hoef ik er zelf niets voor te doen. Ik zou nog een bevestigingsmail ontvangen. 

Op 19 September 2023 kreeg ik een email van KPN (van campagne@kpn.com) waarin stond dat mijn verhoging naar 100 mbps binnen 7 dagen gerealiseerd zou worden. Na 7 dagen niks. Op 30 september heb ik een email gestuurd naar campagne@kpn.com. Geen response. Op vrijdag 6 oktober even gebeld met KPN Klantenservice. Een aardige dame zou het wel even uitzoeken en of ik even kon wachten. Na een half uur werd de verbinding verbroken. (Niet door mij.) Weer teruggebeld. Weer een aardige dame (Radia) die het wel even zou uitzoeken. Deze dame kwam na een minuut of 10 terug met een onsamenhangend verhaal waar ik uit moest concluderen dat deze actie niet op mij van toepassing is. Ik heb haar gevraagd of ze zich realiseert hoe ongeloofwaardig haar antwoord overkomt. Ja, daar had ze wel begrip voor. Ik heb haar ook gevraagd of ze haar antwoord even schriftelijk kan bevestigen. Ja, dat zou ze doen. Niks meer gehoord natuurlijk. Bizar. Ik ben sinds 2015 bij KPN. Ik denk toch serious om eens te gaan kijken welke alternatieve aanbieders er zijn. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Die brief kreeg ik ook in augustus @PdB57. En op 7 september een mail  dat de snelheid binnen 7 dagen wordt verhoogd tot 100 omdat kpn blij met me is. En dat ik nog een bevestigingsmail zou krijgen.

Vervolgens gebeurd er niets, maar wel allerlei uitvluchten en foutieve aannames om vooral niets te doen. Lees dit maar eens: 

Inmiddels ben ik wel een beetje klaar met de loze beloftes van kpn. 

Ook nog eentje:

Moraal van dit verhaal: veel beloven, weinig geven doet de klant in vreugde leven?!


Hi @PdB57! Ik snap goed dat je na zo'n dode mus niet blij bent. Gezien door een medewerker aan de telefoon al is uitgezocht of we de aanbieding toch waar kunnen maken denk ik niet dat ik veel voor je kan betekenen. 

Wel ben ik nog benieuwd of je in de 3 maanden voor het ontvangen van de brief een wijziging van je pakket hebt gedaan. De aanbieding is namelijk van toepassing op oudere pakketten. Ik heb een aantal gevallen gezien waarbij een wijziging van het pakket is gedaan. Daardoor is de aanbieding niet meer toe te passen. Wel gaat het dan vaak om pakketten die voor hetzelfde geld de extra snelheid al hebben. 

In die gevallen viel het wijzigen van het pakket na het moment waarop de lijst met klanten die in aanmerking komen zijn geselecteerd. 


Hallo Bram. Dank voor de terugkoppeling. In mei 2023 heb ik mijn contract aangepast. Ik belde KPN om te vragen wat ze voor vaste klanten konden betekenen aangezien ik steeds gebombardeerd werd door Ziggo en anderen met aanbiedingen. Ik heb toen tijdelijk een deal gekregen van de verkoopmedewerker. Alles bij elkaar levert dat misschien €100 op. De aanbieding van een upgrade op snelheid kwam dus meer dan drie maanden later. En nee, mijn nieuwe pakket is m.b.t. internetsnelheid niet omhoog gegaan anders zou ik natuurlijk niet geschreven hebben.

Ik lig niet wakker van het het feit dat ik geen 100 mbps heb gekregen. Met 50 functioneert alles ook goed. Mijn probleem is dat KPN vanuit een machtspositie opereert. Ze sturen te pas en te onpas bericht per post en email en de klant staat niet centraal. Het is een gimmick van de afdeling Marketing en de rest van het bedrijf weet niet wat er speelt. Dus als je belt met klantenservice dan zitten ze daar met hun mond vol tanden en kunnen niets zinnigs vertellen of met een duidelijk verhaal komen. Technisch gezien ben ik tevreden met KPN maar in mei 2024 ga ik overstappen naar een andere provider. Uit principe. En dan mag jullie afdeling Marketing weer heel hard gaan werken om mij (en mijn €1200 per jaar aan betalingen bij KPN) terug te krijgen.

 

Met vriendelijke groet.