Skip to main content
Antwoord

Imou RV1 Pro Max robotstofzuiger werkt niet op WiFi. Wel op hotspot van de telefoon

• April 30, 2025
  • 5 reacties
  • 240 keer bekeken

Goedemiddag,

Het lukt mij niet om mijn nieuwe robotstofzuiger van Imou (RV1 Pro Max) met onze Wifi te verbinden. Hij krijgt telkens rond de 40% een foutmelding- ofwel hij zegt ‘WiFi configuration failed', of hij zegt ‘Incorrect Password”. Maar het Wifi wachtwoord is goed en ook niet aangepast vandaag. 

Eerst dacht ik dat het probleem kwam doordat de stofzuiger alleen maar op 2,4 GHZ werkt. Ik heb toen de stappen van KPN gevolgd om een extra 2,4 GHZ netwerk aan te maken. Die heb ik gebruikt, maar ik kreeg dezelfde foutmeldingen.

Daarna bleek ook dat onze standaard Wifi al van zichzelf 2,4 GHZ is, dus toen heb ik die weer geprobeerd en het extra netwerk verwijdert- maar dat gaf geen verandering. In mijn KPN Admin account is voor de Wifi WPA2-personal geselecteerd en ik heb geen Wifi versterkers e.d.

Tussen de verschillende pogingen door reset ik de stofzuiger en de router, sluit ik de app af, etc. Wifi heb ik ook al meerdere malen aan en uitgezet. 

Ik had de Coolblue klantenservice benaderd en die raadden aan om het eens te proberen via een hotspot van mijn telefoon, om te kijken of dat wel werkt en het probleem dus in het thuisnetwerk/de router zit. 

Dus ik heb een hotspot gemaakt, daar de stofzuiger aan verbonden, en jawel- binnen nog geen 5 seconden was de robot verbonden en had ik eindelijk toegang tot de app. Het probleem zit dus in de router of het thuisnetwerk.

Nu is dat alleen geen werkbare oplossing- ik kan niet de hele tijd mijn telefoon thuislaten zodat de stofzuiger op de hotspot kan blijven. 

Als ik inlog via de KPN website lijkt er niks geks aan de hand met het netwerk. Mijn vraag is dan ook, waar kan het probleem in zitten? Kan ik mijn Wifi nog op een andere manier resetten die misschien werkt?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Mastermovie

Goedemorgen KPN klantenservice medwerker hier,

Zojuist dit probleem kunnen oplossen doormiddel van de volgende stappen (kan zijn dat niet alles nodig is, maar dat hebben we niet goed kunnen testen).

1. Maak een extra wifinetwerk aan voor 2.4GHz, (wachtwoord zonder cijfers en speciale tekens / beveiliging op WPA2 Personal)
  2. zet de 2.4GHz wifistandaard op b+g+n.
  3. schakel IPv6 uit (deze stap zou eventueel overgeslagen kunnen worden)
  4. reset de stofzuiger
  5. verbinden en genieten
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Nynke94
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • May 2, 2025

Beste,

Hier hetzelfde probleem, sinds we onze nieuwe wifi hebben bij KPN. Helaas geen oplossing voor je, maar ik heb zojuist gelezen op een forum van Odido dat daar het probleem in de router zat. Odido heeft de vorige firmware erop gezet en hierna leek het beter te gaan - mogelijk kan KPN ook iets betekenen hierin. Ik ga in ieder geval proberen contact te krijgen en proberen of ze iets voor me kunnen betekenen, hopen dat de overstap van internet geen slechte keus was.

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • May 2, 2025

Welke model Experiabox heb je?

Geen Mesh Wifi in huis?

Nynke94
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • May 3, 2025

Reactie op mijn eerdere bericht; ik ben gebeld door KPN, ik ben super geholpen en het is gelukt!

Hij zal reageren op dit bericht met alle instellingen die hij heeft veranderd en dan zou het goed moeten komen. Succes!

Mastermovie
Topper
Forum|alt.badge.img+5
  • KPN Medewerker
  • Antwoord
  • May 3, 2025

Zojuist dit probleem kunnen oplossen doormiddel van de volgende stappen (kan zijn dat niet alles nodig is, maar dat hebben we niet goed kunnen testen).

1. Maak een extra wifinetwerk aan voor 2.4GHz, (wachtwoord zonder cijfers en speciale tekens / beveiliging op WPA2 Personal)
  4. reset de stofzuiger
  5. verbinden en genieten

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 5, 2025

4. reset de stofzuiger
  5. verbinden en genieten

Fantastisch, dit heeft gewerkt! Ontzettend bedankt, ook voor ​@Nynke94. Ik had niet verwacht het zo snel op te kunnen lossen. Bedankt beiden, ik ben helemaal blij! 😊