Skip to main content

In december naar KPN overgestapt, maar wacht nog op aansluiting glasvezel

• April 10, 2025
  • 20 reacties
  • 214 keer bekeken

Afgelopen december een abonnement/ overgestapt naar glasvezel voor 200mb.s, werkelijke snelheid 80bm/s

Toezegging dat ik 19 december zou worden aangesloten op het glasvezelnetwerk. Prima dus overgestapt.

Nu zijn we in april, nog geen glasvezel, 3 afspraken geannuleerd en KPn verwijst naar kpn netwerk en die naar hoofdaannemer incl onderaannemer. Onderaannemer met leugens ja we zijn langsgekomen maar dat is niet het geval.

Niemand neemt verantwoordelijkheid en de klant is de duppe. Ik zit met een abonnement die suboptimaal werkt, en als ik dit had geweten was ik NOOIT naar kpn gegaan. Wat een ellende, amateurs en 0 verantwoordelijk nemen en alleen afschuiven.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@emielos en welkom bij de KPN Community, ook welkom bij KPN. Al is je start bepaald niet hoe we het voor ogen hadden zo te lezen. 😅

Ik ben benieuwd, als je op de KPN Glasvezel postcodecheck kijkt, wat wordt daar aangegeven? Staat daar niks op de planning wat betreft het aansluiten van jouw woning? 
Zo niet, heb je dan ook al eens een klacht ingediend over dit proces? Dan houdt één iemand het in beheer en ik ga er vanuit dat diegene dit goed af kan handelen. 

Mocht je dit alles al gedaan hebben, zou je dan aan willen geven wat er precies gebeurd is en wat er n.a.v. de klacht is aangegeven? 
Ik hoor het graag, en hoop dat het aansluiten nu echt niet lang meer duurt. Enorm bedankt voor je geduld dusverre!

• Auteur
  • Topper
  • April 11, 2025

@Sanne van KPN hi Sanne en bedankt voor je bericht. Inmiddels heb ik een 3e afspraak staan voor a.s vrijdag.

je punt wat betreft de klacht; ja er zijn inmiddels 4-5 klachten ingediend. 0 reactie, 0 contact erover en dus niemand waarbij het in beheer is.

Meerdere keren KPn netwerk zelf gebeld; ja meneer wij kunnen niet zoveel het ligt echt bij de hoofdaannemer en vervolgens de onderaannemer. Oftewel niemand doet iets, kan iets en de klant is de dupe.

• April 12, 2025

Je had nooit over moeten stappen. Je had pas over moeten stappen als er daadwerkelijk verbinding is.

Glasvezel word aangelegd door onderaannemers. En die trekken hun eigen plan. Een afspraak maken is vaak nutteloos. Dat willen ze helemaal niet. Ze voeren het werk uit op de manier die voor hunzelf het meest efficiënt is. Gemaakte afspraken met bewoners leggen ze gewoon naast zich neer.

• Auteur
  • Topper
  • April 13, 2025

Zeker mee eens Marlon. Tot op de dag van vandaag extreme spijt van mijn overstap naar kpn. Vooral het 80mb/s halen van de 200 mb/s.

dat daarnaast niemand binnen kon enige vorm van verantwoordelijkheid neemt is punt 2. ​@Sanne van KPN kun jij ergens iets doen? ​

• April 13, 2025

Als jij bij de dealer een nieuwe auto koopt. En je spreekt af dat die op 15 november geleverd word. Ga je dan ook op 1 juli al bellen naar de dealer of dat die er al is? En of je hem al op kan komen halen? Nee toch? En als je het toch doet, wat denk je dan dat die dealer zegt?

In die site bevindt KPN zich. Die heeft de aanleg van glasvezel afgesproken met een aannemer met als opleverdatum bijvoorbeeld 1 maart 2026. Denk jij nu dat KPN die aannemer bellen kan en kan zeggen: jullie moeten nu eerst ff snel bij ​@emielos glasvezel aanleggen? 

Ik denk het niet. De aannemer zal zeggen: het hoeft toch op 1 maart 2026 pas klaar te zijn? Wat zeur je dan?

Dat laatste zal die aannemer waarschijnlijk niet letterlijk zeggen, maar het komt er wel op neer denk ik.

• Auteur
  • Topper
  • April 13, 2025

@Marlon92  

je tekst gaat niet volledig op.

Waarom; omdat ik letterlijk 3 afspraken heb gehad dat de aannemer mij aan zou sluiten, mail vanuit kpn die datum wordt je aangesloten, afspraak gemaakt met de planning van de onderaannemer, zelfs die zaken worden gedaan; of niet op komen dagen, of op de ochtend van de afspraak 8-12 om half 12 bellen, ja we hebben het juiste materiaal niet.

zaken lopen dus anders dan wat jij hierboven schetst. 

• Auteur
  • Topper
  • April 13, 2025

Toevoeging; afspraken met de onderaannemer stonden op 28 maart, 3 april, 10 april. Oftewel het is niet; ga ff snel eerst bij hem langs.

• April 13, 2025

Zoals ik eerder al schreef: al die afspraken ligt de onderaannemer gewoon naast zich neer. KPN medewerkers zitten afspraken voor jou in te plannen en de onderaannemer reageert daar gewoon niet op.

• Auteur
  • Topper
  • April 13, 2025

Zoals ik eerder heb aangegeven; de afspraak is met de onderaannemer direct zelf gemaakt. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik hoop dan echt dat je komende vrijdag stappen gemaakt ziet worden. Laat je weten hoe het verloopt? 

Schrikbarend dat er na zoveel klachten geen concrete hulp of informatie uit is gekomen, dus ik hoop dat ze het met hun acties nu goed gaan maken. 

@Marlon92 Ik lees een hoop aannames in je berichten en erg weinig concrete feiten + hulp, waar deze Community juist voor is. “Je had..” heeft de topicstarter weinig meer aan. 
Neem bij twijfel gerust de huisregels door. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@emielos, vrijdag is inmiddels voorbij, hoe is het gegaan? Zit er nu wat schot in de zaak?

• Auteur
  • Topper
  • April 19, 2025

@Sanne van KPN zoals verwacht is deze partij current Connect voor de 4e keer niet op komen dagen / geen communicatie geweest. Dat KPN met deze partij samenwerkt is schrikbarend.

Dossier is nu ook in behandeling bij het escalatieteam van KPN, hebben contact gezocht n.a.v. mijn bericht hier. 
vrijdag is er een KPN monteur langs geweest. Zoals hij al zei; hij is behoorlijk geschrokken hoe dit bedrijf hier te werk is gegaan bij enkele buren / kabelgoten.

schuin in muren geboord, kromgetrokken glasvezelkabels, onklaar gemaakte glasvezelkabels, kabelgoten waar de kabelgoten van jullie concurrent ziggo in liggen dankzij hen open en bloot. Kortom onveilig, brandgevaarlijk etc.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Oef… dat klinkt inderdaad niet best. 😶 Fijn dat het escalatieteam dit nu in beheer heeft, ik ga er vanuit dat zij dit ook op zullen pakken met de partij, en ik hoop dat jij snel weet waar je aan toe bent wat betreft jouw aansluiting. 

Bedankt voor het terugkoppelen en ook voor het doorgeven van dit signaal. 

• Auteur
  • Topper
  • April 20, 2025

Ik ga er ook vanuit dat mijn contactpersoon die gaat oplossen. Ik hoop ook dat ze een andere partij ook gaan inschakelen want deze partij komt mijn huis niet in.

het is jammer dat je geen foto’s kan delen. Dan had ik kunnen laten zien hoe erg dit bedrijf is. Hopelijk wordt er iets mee gedaan.

• April 20, 2025

Je kunt hier foto's delen met dit icoontje:

• Auteur
  • Topper
  • April 20, 2025

Dank je wel ​@Marlon92 . ​@Sanne van KPN  dit is o.a het werk volgens KPN standaarden. 

• Auteur
  • Topper
  • April 24, 2025

@Maja van KPN kun jij een blik op werpen?

• April 28, 2025

Die kabelgoot is gewoon te klein en kan beter vervangen worden door zo'n rvs rekje of frame waar de kabels aan vast gebonden worden met trekbandjes.

Een kabelgoot is eigenlijk helemaal niet goed. Gaan allemaal ratten en muizen in zitten. Het kan beter open blijven. Misschien iets minder mooi, maar als dat netjes strak vastgebonden word valt dat ook nog wel mee.

• Auteur
  • Topper
  • May 3, 2025

Die kabelgoot is gewoon te klein en kan beter vervangen worden door zo'n rvs rekje of frame waar de kabels aan vast gebonden worden met trekbandjes.

Een kabelgoot is eigenlijk helemaal niet goed. Gaan allemaal ratten en muizen in zitten. Het kan beter open blijven. Misschien iets minder mooi, maar als dat netjes strak vastgebonden word valt dat ook nog wel mee.

Klopt mee eens. Maarja dan moet KPN daar wel iets mee doen. Onderaannemer is al weken weg, zelf in het KPN systeem staat al; we kunnen de kwaliteit voor aansluiten glasvezel niet garanderen, adviseer de klant koper.

Inmiddels 3 weken onderweg met het escalatieteam maar niemand binnen KPN lijkt hier prioriteit aan te willen geven. Het is in en in triest dat kpn  zo zaken achterlaat. 

• Auteur
  • Topper
  • May 3, 2025

@Ik_Combineer heb jij wellicht nog tips voor dit dossier?