Heb een 1gb internet abonnement
maar wat ik ook probeer ik krijg de snelheid via wifi niet hoger dan 500 mb in de woonkamer
er zitten twee zwarte kpn wifi versterkers tussen af stand 2,5 meter
iemand tips
Heb een 1gb internet abonnement
maar wat ik ook probeer ik krijg de snelheid via wifi niet hoger dan 500 mb in de woonkamer
er zitten twee zwarte kpn wifi versterkers tussen af stand 2,5 meter
iemand tips
Hoi
Welkom op de community van KPN.
Om gelijk maar te beginnen, heb je een keurige snelheid op je WiFi netwerk in je woonkamer, veel mede klanten kunnen daar alleen maar van dromen.
Bij een 1 GB internet abonnement, is de snelheid via je WiFi netwerk altijd lager dan dat je jouw PC direct met een UTP kabel aansluit op het modem, meestal ligt de snelheid dan (bij een goede WiFi) rond de 500 Mbit/s, soms iets hoger.
Wifi snelheid heeft altijd te maken met diverse factoren, zoals muren, magnetron en andere stoor factoren die de snelheden kunnen beëinvloeden.
Alleen als je jouw PC direct met een UTP kabel aansluit op het modem kun je een download en upload snelheid halen van tussen de 920 Mbit/s en 930 Mbit/s.
Maar deze snelheden zul je nooit halen via een WiFi netwerk, omdat het signaal dan door de lucht komt en er diverse factoren het signaal kunnen verstoren.
Maar met de huidige snelheid die je nu behaald, zit je heel keurig!!
Zijn die WiFi versterkers draadloos? Of zijn ze met een utp kabel met het modem verbonden?
Alleen als die bekabeld aangesloten zijn zou je misschien kunnen zeggen dat het nog wel wat sneller zou mogen. Maar anders is 500 mbit prima.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.