Skip to main content
Vraag

Inbouwframe in oude PTT aansluitdoos monteren

• May 30, 2025
  • 2 reacties
  • 125 keer bekeken

HI,

Ik ben op dit moment bezig in het nieuwe apartment van mijn vader en daar zit z’on oude PTT inbouw doos. Daar komt de oude telefoonaansluiting binnen en was gesplit naar twee contacten.

Ik wil nu deze oude doos hergebruiken omdat hier ook een directe buis naar de slaapkamer gaat, maar aangezien dit niet een normale inbouwdoos is, kan ik hier geen RJ45 inbouwdoos in monteren.

Ik zag in een oude topic van drie jaar geleden dat dat er schijnbaar een frame is om deze inbouwdoos alsnog te kunnen gebruiken: 

Weet iemand hoe ik eventueel aan zo’n frame kan komen? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • May 30, 2025

@IJsklontNL 

het meest makkelijke is om 4 bevestiging klemmen te bestellen. zodat eigenlijk ieder schakelmateriaal gewoon klemvast gezet kan worden.

dan kun je er zoiets van maken:

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

HI,

Ik ben op dit moment bezig in het nieuwe apartment van mijn vader en daar zit z’on oude PTT inbouw doos. Daar komt de oude telefoonaansluiting binnen en was gesplit naar twee contacten.

Ik wil nu deze oude doos hergebruiken omdat hier ook een directe buis naar de slaapkamer gaat, maar aangezien dit niet een normale inbouwdoos is, kan ik hier geen RJ45 inbouwdoos in monteren.

Ik zag in een oude topic van drie jaar geleden dat dat er schijnbaar een frame is om deze inbouwdoos alsnog te kunnen gebruiken: 

Weet iemand hoe ik eventueel aan zo’n frame kan komen? 

Misschien eens kijken in woningen die binnenkort gesloopt worden? Wellicht even infomeren bij een woningcorporatie in de buurt?

Piet.