Skip to main content

Wij zijn sinds kort in een nieuw appartement getrokken. Nu hebben wij alleen nog geen internet. De provider is langsgeweest om de meterkast te controleren maar helaas moeten we wachten tot de netbeheerder (KPN) alles komt oplossen.

Waarschijnlijk is het een simpele oplossing van het juiste kabeltje vinden en deze aansluiten maar daar hebben wij weinig verstand van.

 

Iemand enig idee welke combinatie dit zou moeten zijn (zie foto's)

 

Bedankt!

 

...maar helaas moeten we wachten tot de netbeheerder (KPN) alles komt oplossen.

Gezien je foto's lijkt me dat ook aan te bevelen. Heb je al een afspraak gemaakt?


...maar helaas moeten we wachten tot de netbeheerder (KPN) alles komt oplossen.

Gezien je foto's lijkt me dat ook aan te bevelen. Heb je al een afspraak gemaakt?

Dat hoort de provider te regelen. Niet de klant zelf.

En als ik dat goed begrijp is niet KPN de provider. Dus KPN medewerkers hier op het forum zullen niets doen.


Je zou de rode en blauwe ader kunnen proberen.

Als dat niet werkt dan wachten op de monteur.


10 tegen 1 is het de witte met de bijbehorende transparante draad.


10 tegen 1 is het de witte met de bijbehorende transparante draad.

Tja, wie heeft er nog een suggestie voor de “Bingo” kaart.
(Doorgaans wordt rood/blauw gebruikt. Maar aangezien het geen officiële "PTT” grondkabel betreft is elke andere combinatie ook mogelijk. Vandaar eerder ook de suggestie van een “monteur”).


Rood en blauw zijn doorgaans inderdaad de standaard kleuren, bij STAP58-invoerkabel is dat echter een andere kleurencombinatie, namelijk transparant en zwart. Omdat ik deze kleurencombi niet zie op deze kabel moet het wat anders zijn, een combinatie van transparant met een bijbehorende kleur. Omdat de twisting uit de aderparen is gehaald wordt het wel lastig om te ontdekken welke twee het precies zijn.

 

Het is in dit geval wel het beste om een KPN monteur af te wachten, die zal de kwaliteit van de verbinding ook gelijk nakijken.

 

10 tegen 1 is het de witte met de bijbehorende transparante draad.

Als je met wit de grijze bedoeld dan is dat het sowieso niet, grijs is met STAP58 namelijk de aardedraad.😉


Bedankt allen voor de reacties. Ik heb nog een aantal combinaties geprobeerd maar met weinig succes.

Zit niks anders op dan wachten tot de monteur langskomt. Fijn weekend verder!