Skip to main content

Beste, wij hadden laatst nogal wat problemen met televisie kijken als het gaat om opnames kijken of terugkijken. Daarop heb ik KPN gebeld en zij zouden mijn modem op afstand resetten. Maar sinds die reset kan ik niet meer op mijn modem inloggen, of ik dat nu probeer op MC Edge, I.E11 of Chrome, ik kom er niet in. Wat is jullie advies?

Vriendelijke groeten, J. Klijn

Hi @Sklijn, welkom bij onze community. 
Ik denk uiteraard graag mee. Zou je ook zelf je modem willen resetten? Dit doe je door het resetknopje 10 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. Daarna kun je het wachtwoord gebruiken dat op de achterkant van de modem wordt vermeldt. Lukt dat? 

Voor de zekerheid geef ik je een aantal opties om in de interface te komen: 192.168.2.254, mijnmodem.kpn en http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login. 

Ik hoor graag van je. 

Beste, met alle respect, maar ondanks 3 pogingen lukt het me niet in te loggen op mijn modem. Ik heb nog een optie, en dat is een harde reset uitvoeren zodat de modem in de fabrieksinstellingen terug gezet wordt en alles opnieuw in te voeren. Dat is effe wat werk maar dan staat het wel weer naar mijn zin. Toch bedankt voor de genomen moeite.

Geen dank nodig, dit hoort te werken. Na een harde reset werkt het dus wél, maar dat is dan tijdelijk begrijp ik en later kun je er weer niet in? 

Zelfde probleem bij nieuwe KPN box V12b. Alle browsers geprobeerd, vele harde resetten, twee computers,laptop, tablet en de twee links gebruikt, maar helaas. Telefonisch begreep ik van KPN dat de nieuwe software erop zit, maar ik krijg nog het oude inlogscherm. KPN thuis werkt wel, maar alleen de wifiinstellingen zijn zichtbaar. 10 minuten toegang op modem gehad na een reset, maar viel weer weg. Alle andere aansluitingen op het modem werken goed. Advies gekregen telefonisch van KPN dat ik weer een nieuwe modem kan halen maar ik wacht liever nog even.

Misschien toch een software-update?

Zelfde probleem bij nieuwe KPN box V12b. Alle browsers geprobeerd, vele harde resetten, twee computers,laptop, tablet en de twee links gebruikt, maar helaas. Telefonisch begreep ik van KPN dat de nieuwe software erop zit, maar ik krijg nog het oude inlogscherm. KPN thuis werkt wel, maar alleen de wifiinstellingen zijn zichtbaar. 10 minuten toegang op modem gehad na een reset, maar viel weer weg. Alle andere aansluitingen op het modem werken goed. Advies gekregen telefonisch van KPN dat ik weer een nieuwe modem kan halen maar ik wacht liever nog even.

Misschien toch een software-update?

Inmiddels toch verbinding na nogmaals harde reset en aanpassing wachtwoord via KPN thuis. Een en ander via wifi op de tablet in Edge.

Toevalstreffer.

Hoi  Jan, ben dus niet de enige met dit probleem, maar op de tablet heb ik in het verleden ook geprobeerd in te loggen in de modem, maar kan daar Edge niet op vinden dus via Chrome. Nu is die tablet terug naar de fabrikant, zat of vast, of een programma met videouitleg met geluid stopte halverwege terwijl dat  iet zou moeten. Het is allemaal een beetje gecompliceerd maar ik ben ervan overtuigd dat het eens moet lukken. De laatste reset is door kpn zelf gedaan maar alles ging toen gewoon met dezelfde ssid en WiFi wachtwoorden door, dus niet wat achterop het modem staat, en toch is inloggen, zelfs op I.E 11 niet mogelijk. We blijven proberen en anders toch een harde reset door mijzelf. Dank voor de support. 

Hoi  Jan, ben dus niet de enige met dit probleem, maar op de tablet heb ik in het verleden ook geprobeerd in te loggen in de modem, maar kan daar Edge niet op vinden dus via Chrome. Nu is die tablet terug naar de fabrikant, zat of vast, of een programma met videouitleg met geluid stopte halverwege terwijl dat  iet zou moeten. Het is allemaal een beetje gecompliceerd maar ik ben ervan overtuigd dat het eens moet lukken. De laatste reset is door kpn zelf gedaan maar alles ging toen gewoon met dezelfde ssid en WiFi wachtwoorden door, dus niet wat achterop het modem staat, en toch is inloggen, zelfs op I.E 11 niet mogelijk. We blijven proberen en anders toch een harde reset door mijzelf. Dank voor de support. 

Mijn toevalstreffer: inloggen op de tablet op de app KPN Thuis (schijnt na de nieuwe software niet meer fe werken,...)  Daar is een link wachtwoord kwijt. Dan volgen instructies: harde reset en kun je een nieuw ww maken. Vervolgens werkt dat ww alleen bij een wifi verbinding op een ander apparaat. Na het opslaan bij Favorieten kon ik er ook via de LAN verbinding mee inloggen. 

Reageer