Skip to main content

Ik heb een probleem met mijn laptop, die verbind niet met wifi. Nu vermoed ik dat ik de wifi 6 uit moet zetten, omdat die misschien sinds de laatste update er een rommeltje van maakt.

Ik wilde dus in de modem, blijkt dat het wachtwoord niet werkt. Net een harde reset gedaan, zodat ie terug naar fabrieksinstellingen gaat. Werkt nog steeds niet.... na 2 uur bezig zijn en niets op te schieten met de telefonische klantenservice richt ik me tot deze forum. Hopelijk komt er dan toch keer een oplossing.…

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hallo @Zhenli 

 

Je hebt een Box 12?

Soms staan er hele vreemde en moeilijk leesbare tekens in het Admin wachtwoord, als je de QR code leest via een mobiel zou je daaruit het Admin wachtwoord kunnen kopiëren.

Soms werkt inloggen dan nog niet en dan kan je het met een andere browser of via 1 van deze 2 linkjes proberen:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/

 

https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/


Bedankt voor de tip! Ik ga dat uitproberen


Hoi @Zhenli, welkom op het forum. Is het met de tip van GeSp nog gelukt? 🙂


Ik ben in de modem gekomen. Kon het aanpassen, alleen toen werkte de wifi in huis niet meer. Dus weer terug gezet naar originele instellingen. Ik heb geen idee hoe ik de wifi op mn laptop ga krijgen..

Ben er al achter dat het echt aan de wifi in huis ligt. Op werk doet hij t wel, ook een hotspot vanaf de telefoon lukt. Kortom ik weet het niet meer...


Wat heb je precies aangepast, je hoeft alleen de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz) te zetten, daarmee staat de Box 12 op WiFi 5.

 

 


Dat heb ik gedaan, alleen toen wilde de wifi door t hele huis niet. Hij viel steeds weg. Ook aan de ethernet kabel ging het niet goed met de PC..


Die instelling zou helemaal geen invloed op een vaste verbinding via een ethernet kabel moeten hebben, wat gebeurd er dan?

Wat doen de lampjes op de Box 12 op het moment dat je PC dat probleem heeft?

Je zou kunnen proberen of een herstart van de Box 12 helpt na die aanpassing.


De verbinding blijft dan wegvallen. Ik kan wel nog proberen om de reset uit te voeren na de aanpassing. Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.


Dat de hele Wifi daarmee wegviel is wel gek inderdaad. Als het modem op Wifi5 uitzendt zou dat niet moeten gebeuren zoals GeSp al aangeeft. Ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als je na de instelling een herstart van het modem doet. Geen reset (met een paperclip), die zet de instellingen namelijk juist weer terug,Â