Skip to main content

Ik wil gegevens updaten. Maar ik heb geen toegang tot ADMIN (password vergeten?)… Conform bovenstaand instructies doe ik een harde rest. Inderdaad blijft de WIFI-toegang weer/nog actief dus toegang naar de url is nog OK. Echter, het password wat op de sticker staat wordt niet geaccepteerd.


Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt toriginele topic]

Welkom op ons Forum @box 12! Op de sticker staan twee wachtwoorden één is het originele wifi-wachtwoord en de tweede (admin password) is het wachtwoord om in te loggen op de webinterface. Als je het modem een harde reset geeft, dan worden alle instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Het (admin)wachtwoord op de sticker zou je nu toegang moeten geven. Als ik je goed begrijp is dit niet het geval bij jou, klopt dit?

Viel het modem wel helemaal uit toen je het reset-knopje langere tijd indrukte? 

EDIT: Ik heb nog een aanvullende vraag. Heb je versterkers aangesloten op de Box 12?

 

 

 


Situatie is nog complexer cq onvoorspelbaar. Ja, ik heb juiste password en juiste procedure gevolgd. Laptop is bedraad aangesloten. 1) Het komt meerdere malen voor dat ik even contact heb. Mij wordt dan gevraagd om een nieuw password in te stellen. Daarna volgt een nieuwe aanmelding en dan is zowel mijn nieuwe password alsook het password van de sticker niet juist. Enige oplossing: harde reset. Vandaag (dag later). 2) soms blijft de aansluiting langer open, zodat ik het password van de WIFI opnieuw kan instellen. Als ik een tijdje niet actief ben wordt de verbinding verbroken; prima, maar dan volgt weer de situatie: harde reset. 3) resteert situaties waarin ik als ADMIN verbonden blijf maar dat diverse apparaten (telefoon, laptops) geen verbinding krijgen met internet, NB wel WIFI-contact hoewel ik een ander password heb ingesteld. Nog een NB: ik ben een ICT-architect en (dus) geen hysterisch figuur op ICT-terrein. Mijn inziens lijkt mijn box12 niet meer stabiel…. Maar wellicht kan van binnen uit waarnemend er meer duidelijkheid komen. Groet


Heeft u ook versterkers? SuperWiFi's? Experia WiFi's? 


ja: superwifi-centraal en -decentraal zijn aangesloten


Naast de super-wifi heb ik een DVS aangesloten en een NAS.