Skip to main content

Heb vergelijkbare problemen.
Een mail gestuurd naar de ontwikkelaar van de app, maar nooit een reactie ontvangen.

Even een resumé van de problemen:

- heb een Experia V12 box met 2 super wifi punten.

- wifi draait goed.

- kan via mijn pc inloggen met mijn "modemwachtwoord"

- kan via mijn gewone wifi wachtwoord inloggen op mijn thuisnetwerk.

- de thuisapp al een paar keer opnieuw geinstalleerd: negatief

- heb het eerste wifipunt gereset en vervolgens de qr code gescand om in te loggen: negatief

- heb de admin passwords van Experia en beide super wifi punten ingevoerd: negatief

 

Waarom gebruiken je niet gewoon de inlogcode van het thuisnetwerk als wachtwoord?

Ik heb dus nu ( op zijn minst ) drie wachtwoorden nodig ( gewone inlog - modemwachtwoord - beheerderswachtwoord thuis app ) Dat is toch bizar gebruiksonvriendelijk? Ik ben redelijk technisch onderlegd, maar hoe moet iemand die dat niet is hier ooit uitkomen. Ik kom er overigens ook niet uit en lees op diverse fora veel identieke wanhoopsberichten.

 

Graag jullie advies.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @KPN- Fam. Loef , het beheerderswachtwoord in de KPN Thuis app is gelijk aan het admin password van de primary SuperWiFi 

Helaas werkt dat niet, ook niet na reset van de primary Super wifi en vervolgens scannen van de QR code!


Welkom op het forum @rvbdordrecht. Het is juist beter om de wachtwoorden niet hetzelfde te hebben. Ik snap dat dit vanuit gemak een leukere optie zou zijn maar hiermee haal je de veiligheid onderuit. Je kan veel wachtwoorden zelf instellen en er zelf voor kiezen deze wel identiek te maken. Voor alle apparatuur geldt dat als je een reset doet de ingestelde wachtwoorden van de superwifi en Experiabox weer terug gezet worden naar de beginwaarden.


Hoi Bram,

 

Bedankt voor je reactie.

Maar..... Zou je me alsjeblieft kunnen vertellen hoe/waar ik mijn beheerderswachtwoord kan vinden?

Als ik invul: wachtwoord vergeten en ik reset mijn prime super wifi punt en scan daarna de QR code, is het wachtwoord nog steeds onjuist. Het is om gek van te worden, niemand weet hoe het zit.


Het wachtwoord om via de browser in te loggen staat achterop de superwifi zelf. Het staat daar aangegeven als “Admin Password”. Gaat het hiermee lukken?


Hoi Bram,

Nee, het admin password op de superwifi is ook niet het juiste. Ook niet nadat ik het super wifipunt gereset heb en vervolgens de QR code scan. Ook het admin password van de experiabox en het tweede super wifipunt werkt niet. Ik zou zo graag contact hebben met de ontwikkelaars van de app. Zij hebben echt hele grote steken laten vallen, maar zijn helaas onbereikbaar ( ze reageren gewoon niet ) Ik ga sowieso een klacht indienen bij KPN, misschien komt er dan eindelijk iemand in actie. 

 


Exact hetzelfde probleem ervaren als door rvbdordrecht beschreven.

Gisteravond met een zeer geduldige en behulpzame KPN support medewerker gesproken met als hoofdreden dat ik het wachtwoord van de WiFi niet kon aanpassen.

Bij deze de bevindingen / oplossingen. Ik heb ook een Experia V12 box met 2 Super wifi punten. Voor het aanpassen van het WiFi wachtwoord heb ik de indruk zijn er 4 opties (kan het mis hebben):

  1. Service tool
  2. Thuisapp
  3. Inloggen op de Experia box
  4. Inloggen op het Super wifi punt

Samengevat de stappen plan.

--

STAP 1 - Service tool

Heeft niet gewerkt.

STAP 2 - Thuisapp

Tot gisteravond exact hetzelfde probleem als door rvbdordrecht beschreven.

STAP 3 - Inloggen op de Experia box

Aanpassen WiFi wachtwoord is niet mogelijk aangezien de WiFi van de Experia box uit staat.

STAP 4 - Inloggen op het Super wifi punt

Hier is het wel mogelijk het WiFi wachtwoord aan te passen. Stappen inloggen op het Super wifi punt:

  1. IP adres Super wifi punt te vinden bij beheer Experia box (inloggen op de Experia box)
  2. Initieel (cryptisch) wachtwoord aan de achterkant van het wifi punt
  3. Wachtwoord moet gewijzigd worden
  4. Inloggen

STAP 5 - Thuisapp

Mbv het gewijzigde wachtwoord in STAP 4 (dus niet het wachtwoord aan de achterkant van het wifi punt) werkt STAP 2 - de Thuisapp “magischerwijs“ opeens.  Wellicht dat KPN development hier nog aan gesleuteld heeft ?!

STAP 6 - Thuisapp

Wachtwoord van de WiFi (en veel meer) kan nu ook hier eventueel aangepast worden.

--

Hopelijk kan bovenstaande ook voor anderen een oplossing zijn.

 


@sfn nieuw vennep : Bedankt, ik ga het vanmiddag direct proberen. Het zou wel geweldig zijn als het werkt. Ik laat het hier weten!


@sfn nieuw vennep : nog even ter verduidelijking.

Ik log nu bij bij mijn modem.
Vervolgens log ik in op 1 van de wifipunten.
Daar kan ik het wachtwoord voor zowel 2.4GHz als 5GHz wijzigen.

Maar…..als ik dan op toepassen/apply druk zegt hij dat gebruikers hun wifiverbinding kunnen kwijtraken. Dus ik twijfel een beetje om dat te doen. Als ik mijn NAS, Zonnepanelen, Huelampen etc allemaal weer opnieuw moet instellen vraag ik me af of ik dat moet doen.

Hoe heb jij dat opgelost?
 

 


@rvbdordrecht 

Let wel, de setup van de thuis app ging (bij mij althans) ‘opeens’ goed, door het invoeren van het gewijzigde wachtwoord dat nodig is om slechts in te loggen op het primaire wifi punt. Dus NIET het wachtwoord van het WiFi netwerk.

Indien het wachtwoord van het WiFi netwerk wordt aangepast dan ben ik inderdaad mijn internetverbinding op mijn laptop, desktop, ipads en smartphones kwijt. Voor deze apparaten is het een kleine moeite het wachtwoord aan te passen. Ik durf niet te zeggen hoe groot of klein de impact zal zijn op andere apparaten als NAS, Zonnepanelen, Huelampen etc.

Maar nogmaals, specifiek om de thuis app werkend te krijgen was een aanpassing van het WiFi netwerk wachtwoord NIET noodzakelijk (in mijn geval dan).


App niet gebruiken is weer n stukje waardeloze softwere van de kpn gewoon inloggen op je modem (192.168.2.254)