Skip to main content

De laatste weken valt regelmatig de internetverbinding weg. Als we ook tv kijken verschijnt er een blauw scherm met de foutcode stb-nmc-400

Wifi blijft gewoon prima, maar geeft aan 'verbonden zonder internet'

Aan de apparatuur is al heel lang niets gewijzigd. Iemand een idee wat dit is? Super irritant. Vooral tijdens de voetbal 😤

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem @W.J.L ?


Ja, wel via een hub, maar dat zit al vanaf het begin zo, is niet veranderd. Internet op alle andere apparatuur is op dat moment dan ook weg. Start wel uit zichzelf weer op na een aantal minuten


Heb je meerdere tv ontvangers? Ondersteunt de switch imgp snooping? Dat moet!! Zonder ondersteuning kan het een tijd goed gaan maar het gaat een keer mis.


Dat zou ik moeten nakijken, maar een switch veroorzaakt toch niet dat de modem opnieuw verbinding moet zoeken. 


Nou daar ben ik niet helemaal zeker van. Er gaat iets mis en wellicht probeert het modem dat te herstellen.  Ik denk hardop 😉.  Welk type modem heb je?


KPNbox 12 staat erop. 

Van Sagemcom


Kijk morgen even welke switch je hebt en of die imgp snooping ondersteunt.  Gaan we morgen weer verder.


@W.J.L Welkom op het forum. 

Het is ondertussen al een paar dagen morgen geweest. :)

Is het gelukt om te achterhalen of de gebruikte switch inderdaad imgp snooping ondersteunt? 


Goedenavond. Excuses dat ik zo lang niets heb laten horen. Ik heb ondertussen een nieuwe modem van kpn vanwege een upgrade. Ook een nieuwe tv ontvanger... 

Vanavond vol goede moet begonnen. Helaas is het probleem nog steeds aanwezig. 

Ik heb de switch NETGEAR GS308e

Die ondersteunt IMGP snooping volgens de gegevens…

Ik zou dus echt niet weten wat er aan de hand kan zijn…

 


Het blijkt inderdaad de combinatie switch en tv ontvanger te zijn geweest. Ik heb de tv ontvanger nu rechtstreeks aangesloten op de modem en al 3 dagen geen uitval meer gehad. De switch zit nog in het netwerk, maar het probleem lijkt opgelost. 

 

Bedankt voor het meedenken