Skip to main content
Beantwoord

Instabiel internet met SuperWifi 1 punten na modem update

• 27 maart 2025
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties

Sinds de bericht dat mijn modem een update zou krijgen, werkt mijn wifi thuis instabiel. Ik heb mede door verschillende topics op t forum de super wifis opnieuw geïnstalleerd. Alle brand nu groen maar het werkt niet zoals het wel deed. Verschillende dingen. Als ik eenmaal op een verdieping ben heb ik geen internet, pas als ik de wifi uit en aan zet heb ik internet, maar als ik weer naar beneden loop switch die niet naar de volgende wifi punt lijkt wel waardoor ik weer geen internet heb. Maar ook als je internet hebt is het zo dat de ene keer super goed werkt maar de andere keer weer de verbinden hele tijd wegvalt. Online meetings bijv die bevriezen.

ik lees dat mensen die een nieuwe (zwarte) super wifi punten aanschaffen van het probleem af zijn. Maar lijkt mij niet dat ik nu 4 super wifi punten op eigen kosten moet gaan vervangen omdat KPN een update uitvoert. 

Dus beste forum kpn leden, graag een oplossing hiervoor. 

Beste antwoord door Erik van KPN

Welkom Terki, goed om te horen dat je contact hebt gehad met collega's. We hebben verschillende tips en oplossingen voor problemen met de SuperWifi 1 na de update. In veel gevallen zien we dat die ook goed werken.

We hebben die tips en stappenplannen opgenomen in deze artikelen:

Maar, als het ook met die stappen en tips niet werkt, dan is even bellen, zoals jij gedaan hebt, wel de handigste manier. De collega's kijken dan of er nog aanvullende dingen gedaan kunnen worden. Maar als het probleem niet op te lossen is, dan is vervanging van de wifipunten een optie. Ik verwacht dat je met de SuperWifi 2 inderdaad weer goed werkende wifi hebt.

Bekijk origineel

3 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 28 maart 2025

Ben gisteren en vandaag gebeld nav een terugbel afspraak. Het probleem zit m in de combinatie van de zwarte modem en de witte superwifi punten. Deze worden nu vervangen door de zwarte met de verwachting dat dit het probleem oplost. 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28495 reacties
  • Antwoord
  • 30 maart 2025

Welkom Terki, goed om te horen dat je contact hebt gehad met collega's. We hebben verschillende tips en oplossingen voor problemen met de SuperWifi 1 na de update. In veel gevallen zien we dat die ook goed werken.

We hebben die tips en stappenplannen opgenomen in deze artikelen:

Maar, als het ook met die stappen en tips niet werkt, dan is even bellen, zoals jij gedaan hebt, wel de handigste manier. De collega's kijken dan of er nog aanvullende dingen gedaan kunnen worden. Maar als het probleem niet op te lossen is, dan is vervanging van de wifipunten een optie. Ik verwacht dat je met de SuperWifi 2 inderdaad weer goed werkende wifi hebt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 30 maart 2025

Hi Erik, 

Voordat ik gebeld heb. Heb ik eerst ind verschillende dingen geprobeerd om t goed te krijgen. Maar mocht niet baten. Maar gisteren avond àlles geïnstalleerd en werkt nu weer als voorheen. Dus blij dat het zo snel opgelost kon worden. 

Reageer