Skip to main content

Regelmatig valt mijn  internet verbinding weg. Ook krijg ik vaak melding van mijn (bedraad aangesloten) beveiligingscamera’s dat er een instabiele internetverbinding is.

 

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Hi @Macky 

Als je camera's bedraad die melding geven, gaat er inderdaad iets niet goed. Heb je al eens met KPN klantenservice contact gehad? Hebben ze je netwerk eens doorgemeten tot je huis? Als dat goed zit, weet je dat er iets in huis op je netwerk zit dat mogelijk stoort.

Wellicht een idee om te beginnen met hoe je netwerk er uit ziet: welke router heb je, waar zit die aan verbonden enzovoort? Gebruik je switches, etc. Daarnaast kan je eventueel proberen om eens één camera rechtstreeks op je router aan te sluiten? Lost dat al iets op?

En als laatste, misschien een speedtest.net doen bekabeld op je computer?

En als allerlaatste, heeft je camera geen WiFi backup oplossing? Waardoor die soms daar op springt?


Ik heb de afgelopen dagen geen storing meer gehad.
Dit gebeurd vaker. Gaat dagenlang goed en dan zijn er dagen bij dat internet even uitvalt. 

 


@Macky We kunnen hier in de community met je mee denken als je meer informatie met ons deelt. We weten alleen wat jij ons vertelt. Met de antwoorden op de vragen van @ikheetjeff kunnen we je verder op weg helpen.

Je kunt voor hulp ook met ons bellen via 0800-0402. Via die weg heb je direct contact, dat kan handig(er) zijn op het moment dat je verbinding wegvalt.


Vreemde zaak. ik heb nu al een paar dagen geen uitval meer gehad.

Ik kreeg ook van mensen te horen dat bij een poging om mij op mijn huistelefoon te bellen zij de melding kregen dat mijn nummer niet meer in gebruik was. Ook dat probleem is er niet meer.

Mocht e.e.a. zich weer voordoen meld ik me wel weer.


Heb nu weer enkele keren zonder internet gezeten. Wat betekend deze error melding in het log bestand van de box12?     Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.


probleem is (met veel moeite) opgelost, modem was defect.