Skip to main content

Sinds er een reset is uitgevoerd door de klantenservice, omdat mijn vaste telefoon stoorde heb ik wifiproblemen. Ben al anderhalve maand bezig met de klantenservice van KPN via messenger om dit op te lossen.

als ik tv kijk op mijn ipad , maar ook als ik via de app van de tweede kamer de vergaderingen volg, dan gaat het beeld regelmatig stilstaan en springt daarna een stukje terug. Bufferen.  als ik de wifisnelheid meet dan springt ie van hot naar her.

ook is het beeld met regelmaat wazig.

diiverse keren de wifimanager gebruikt , de experiabox hergestart, bekabeld de snelheid gemeten, alles wat geadviseerd werd gedaan zonder resultaat.

nu werd mij wifiversterkers aangeraden, maar dit probleem had ik voorheen niet dus voel er helemaal niets voor om kosten te gaan maken.

Nu is het plan om de experiabox te vervangen, garantie wordt er niet gegeven op deze oplossing.

Na 6 weken ben ik er helemaal klaar mee.

enig hoop is dat ik een experia 12 krijg toegezonden waarbij er, zonodig maar 1 versterker nodig is. Het blijft een lapmiddel maar de kosten zijn dan te overzien.

voor iemand die al meer dan 40 jaar klant is zou een gratis wifiversterker er toch af moeten kunnen, zouje denken, maar niet dus.

Al rollen ze voor nieuwe klanten wel gratis over de toonbank. 
iemand nog andere adviezen? Het enige wat ik nog kan is duimen dat de experiabox het oplost.

Welk type modem heb je?


Experia 10


Dat is een uitstekend modem doorgaans. Heeft bij mij de voorkeur boven de box 12. Werkt de bekabelde pc of laptop en de tv wel goed?


Bekabeld doet alles het verder goed.

 


Welke snelheid meet je met wifi in de buurt van het modem?


2 x gedaan 1e keer 70 mbps en meteen erna 46 mbps en nu 41, gemeten via de fast com app
nu een nieuwe box 12 aangesloten maar probleem doet zich nog steeds  voor.

vreemd is ook, vind ik, dat het wifi lampje op de box een hele tijd gewoon brand en dan ineens gaat knipperen ??


Hoi @Juut2, heel begrijpelijk dat je jouw wifi verbinding wilt verbeteren!

Ik lees dat je al een en ander hebt geprobeerd, en dat er een nieuw modem jouw kant op zou komen. Is daarmee intussen alles gelukt en hoe gaat het nu met je verbinding? Het is ook goed om de Wifi Manager te doorlopen zo gauw je een nieuw modem aangesloten hebt. Een nieuw modem staat op standaard instellingen, die zijn niet per sé het beste voor jouw omgeving. Als je wifi gebruikt ben je afhankelijk van de andere netwerken en storingsbronnen in jouw buurt. De Wifi Manager helpt je om jouw modem en verbinding optimaal in te stellen.


Goeie tip! Dankjewel Alexandra.
Heb te weinig gebruik gemaakt de laatste dagen en wil niet te vroeg juichen maar heb goede hoop.

Heb een sterker modem gekregen. Box12.

we gaan het beleven. En…de wifi manager en ik zijn close geworden de laatste tijd.


Nou, helaas. Het probleem lijkt iets minder vaak voor te komen maar is nog niet echt opgelost. Heb nu twee keer  , gisterenavond en vanochtend , de wifimanager gedaan.
Resultaat is dat de snelheid gisteren ( vooraf) hoger was dan erna.

Kan kloppen omdat de verbinding dan verder opgebouwd wordt daarna.

maar…vanochtend was ie lager dan gisteren vooraf. 
speld in de hooiberg en dat allemaal na een reset in  mei omdat mijn vaste telefoon een storing had.

ben bijna geneigd mijn abonnement, na ca 50 jaar, op te zeggen.

als ik daarna dan een contract af zou sluiten voor 1 jaar dan krijg ik gratis wifi versterker punten 👀

hoe goed zorg je voor je trouwe klanten……

 


Hallo @Juut2 om voor cadeaus in aanmerking te komen moet je minimaal een half jaar geen klant zijn geweest.

Via de wifimanager kun je eventueel tegen een zeer lage prijs in aanmerking komen voor 1 of meer versterkers.

 


Dankjewel voor je reaktie, maar waarom moet ik kosten gaan maken als mijn problemen zijn ontstaan nadat KPN een telefoonstoring heeft verholpen?

Hier in de buurt wordt volop glasvezel gelegd. Vraag me af of daar misschien ook een aanknopingspunt te vinden is.


@Juut2 Het is wel iets beter maar nog niet zoals je wilt zien, lees ik.

Wifi is draadloos en daardoor gevoelig voor andere signalen en storingsbronnen in je omgeving. Geen enkele omgeving is hetzelfde. Daardoor is er niet één oplossing die altijd werkt en het even zoeken kan zijn naar de bij jou beste oplossing. De Wifi Manager controleert de hele verbinding en zorgt ervoor dat je modem en wifi verbinding optimaal ingesteld zijn. Daarnaast komt er ook altijd een ‘uitkomst’ uit rollen, deze wijst je richting jouw oplossing. 

Het kan daarnaast ook nuttig zijn om dit topic nog even door te nemen, met tips om je wifi te verbeteren: 

 


Zal ik gaan doen Alexandra.  
Het blijft wonderlijk. Gisterenavond kon ik vrouwenvoetbal kijken zonder haperen, wel af en toe wat minder scherp beeld. Daarna iets anders gekeken en toen sprong het beeld af en toe een stukje terug. 

je zou denken dat de hele buurt voetbal kijkt en dat dus problemen zou geven.

het is me een raadsel.

zou het kunnen dat de aanleg vn glasvezel hier in de straat , en het doorverbinden naar het hoogspanningshuisje hier invloed op heeft?

verder gebruik van Ipad en macbook geven nooit problemen terwijl die ook via wifi gaan.

 

 

 


Dus alleen problemen met tv kijken via ipad.