Skip to main content
Vraag

Installatie van KPN modem lukt bij een nieuwe glasaansluiting

• December 2, 2025
  • 6 reacties
  • 51 keer bekeken

eerste installatie van de router, internet werkt niet

6 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 2, 2025

Hey ​@Lucasxxx 

Vervelend! Ik zou graag nog iets meer informatie willen om je beter te kunnen helpen!

• Wat voor verbinding heb je? Glasvezel, koper? 
  • Wat voor modem heb je?
  • Welke lampjes branden er op je modem? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 2, 2025

Box v14 groene en oranje glasvezel reset ipp helpt niet

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 2, 2025

@Lucasxxx Welke lampjes branden er op je glasvezelkastje? (NT kastje)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 2, 2025

2 groene

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 2, 2025

En welke lampjes exact ​@Lucasxxx ? Wat staat er bij de lampjes, of kun je een foto plaatsen? Probeer ook even het glasvezelkastje van de stroom af te halen voor 2 minuten zodat de lekstroom er even uit kan lopen. 

Als het lampje “glas” daarna geen licht geeft kun je het beste even bellen met KPN op 0800-0402 of plan een belafspraak hier rechtsonder op de pagina. Dan lezen ze je modem even uit en kan er eventueel een monteur langskomen als dit nodig blijkt. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 4, 2025

Goedemorgen ​@Lucasxxx , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Dat is natuurlijk balen dat de installatie niet lukt! We zijn inmiddels 2 dagen verder, wat is op dit moment de stand van zaken? Heb je het advies hierboven van ​@Flitsend al opgevolgd en hier contact over gehad met onze Helpdesk? Dat zou ik in eerste instantie ook adviseren in dit geval. Je hebt trouwens wel bericht ontvangen dat je het modem aan kunt sluiten en dat de verbinding gereed zou moeten zijn? Hoor het graag en ook of ik hierin nog iets voor jou kan betekenen!