Skip to main content
Beantwoord

Installeren glasvezelkastje in mijn loods duurt al langer dan een jaar

• September 10, 2025
  • 6 reacties
  • 73 keer bekeken

Ik ben inmiddels al bijna een jaar bezig met het maken van een afspraak om een glasvezelverbinding in mijn loods te krijgen. Ik hem ontelbare keren gebeld met de klantenservice, die mij doorverwijzen naar KPN netwerk. Die verwijzen mij vervolgens door naar de aannemer die de kabels trekt. Die verwijst mij weer door naar degene die de kabel tegen de voorgevel legt, en die verwijst vervolgens weer terug naar de KPN omdat die een monteur moet sturen.

Hoezo "van het kastje naar de muur”

Nu inmiddels WEER 2 weken geleden een medewerker gesproken van KPN die mij vertelde dat ze een afspraak in ging plannen met een monteur. Tot op heden hier WEER niets van vernomen.

Ik begin het behoorlijk spuugzat te raken dat er niemand bij KPN een simpele actie kan uitzetten om een mij eindelijk een keer te helpen. 

Het enige werk wat uitgevoerd moet worden is de kabel onder een tegel vandaan plukken, door de reeds gemaakte kabeldoorvoer de kabel duwen en deze aan de andere zijde van de gevel te monteren. Ik verwacht dat het totale werk ongeveer 10 minuten in beslag neemt, en dan zit het kopje koffie aan de monteur erbij inbegrepen.

Ik verwacht dat de KPN mij eindelijk benaderd om spoedig een afspraak te maken voor bovenstaand probleem.

Hoogachtend,

Gefrustreerde KPN klant

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Theo 116 . Welkom hier.

Wat een narigheid als ik dat zo lees.  Om teleurstelling te voorkomen: Je gaat de oplossing niet vinden op deze community.  Althans,  ik kan als moderator niet voor jou bemiddelen. Ik kan je wel een beetje op weg helpen.

De rest van de info laat ik nog even achterwege omdat ik eerst wil weten hoe nou precies de vork in de steel zit.

• Is jouw adres ‘bestelbaar’ . m.a.w.  komt je door de postcode check.  En wat is vervolgens de status?
  • Als je niet bestelbaar bent en er is verder ook niks gecommniceerd over de aanleg van glasvezel naar jouw woning/loods is het verstandig om een haalbaarheidsonderzoek te laten doen.
  • ben je wel bestelbaar dan zou aan de hand van je bestelling het balletje moeten gaan rollen.  Daar kan ik eventueel met je meekijken.
  • als het adres helemaal niet gevonden wordt dan is mijnaansluiting.nl de juiste route.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 10, 2025

De provider kpn doet niets met de aanleg van glasvezel. Daarvoor moet je inderdaad bij kpnnetwerk zijn. Is er nu een koperaansluiting waar een signaal/abonnement op zit?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 10, 2025

Beste Joep, helaas zit er geen koperaansluiting waardoor ik ook geen internet kan ontvangen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 10, 2025

Als er nog helemaal niets is dan moet de aanvraag voor een nutsaansluiting via mijnaansluiting.nl lopen. Klik hier voor meer informatie.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 10, 2025

Ik begrijp niet helemaal waarom ik nu weer bij een andere instantie moet aankloppen. De glasvezel kabel die nu klaar ligt, is van KPN zelf en door KPN zelf gelegd in de straat. Mijn woonhuis is recentelijk door iemand van KPN ook zelf aangesloten. 

Ik heb een KPN monteur nodig die in 10 minuten dat kastje tegen de muur schroeft en de aansluit, meer is het niet qua werk.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 10, 2025

Bij jouw huis zal dat de vervanging zijn van de koperaansluiting of indien nieuwbouw door de aannemer geregeld zijn. Het moet allemaal gedocumenteerd worden met oa de gemeentelijke gegevens van het pand. Maar als je probeert een abonnement te bestellen op de site van kpn welke melding krijg je dan?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 12, 2025

Hoi ​@Theo 116 . Welkom hier.

Wat een narigheid als ik dat zo lees.  Om teleurstelling te voorkomen: Je gaat de oplossing niet vinden op deze community.  Althans,  ik kan als moderator niet voor jou bemiddelen. Ik kan je wel een beetje op weg helpen.

De rest van de info laat ik nog even achterwege omdat ik eerst wil weten hoe nou precies de vork in de steel zit.

• Is jouw adres ‘bestelbaar’ . m.a.w.  komt je door de postcode check.  En wat is vervolgens de status?
  • Als je niet bestelbaar bent en er is verder ook niks gecommniceerd over de aanleg van glasvezel naar jouw woning/loods is het verstandig om een haalbaarheidsonderzoek te laten doen.
  • ben je wel bestelbaar dan zou aan de hand van je bestelling het balletje moeten gaan rollen.  Daar kan ik eventueel met je meekijken.
  • als het adres helemaal niet gevonden wordt dan is mijnaansluiting.nl de juiste route.