Skip to main content
Vraag

Installeren internet en tv maar ik herken het is/ra niet

• April 16, 2025
  • 17 reacties
  • 178 keer bekeken

Hoi, ik ga verhuizen en wil daar mijn internet en tv installeren. 

Dit is het aansluitpunt in mijn nieuwe woning

Als ik de installatiehulp volg, dan staat er dit :

Echter, ik zie/snap niet welke kabel hier wordt bedoeld? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 16, 2025

Beste ​@Marissa89 haal boven het dekselwaar ‘let op’ op staat voorzichtig los, dan zie je onderstaande:

Sluit op punt 1A en 1B een rode en blauw draad aan, dan moet je verbinding kunnen hebben.

Wat heb je aan aansluitmateriaal gekregen bij je installatiepakket?

Als het goed is loopt er al een kabel naar het getoonde IS/RA-punt, dat is de kabel die van buiten naar binnen gaat en op dat IS/RA is aangesloten.

Nu moet de kabel van jouw modem (DSL-aansluitpunt) aangesloten worden op 1A/!B van het IS/RA punt en je moet verbindinge kunnen hebben.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2025

Dank voor de reactie! Als ik het open maak ziet het er zo uit, dat is goed dus?

Ik heb van mijn vorige woning een kpn 12 box, hoe sluit ik deze hier op aan? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 16, 2025

Beste ​@Marissa89 waar komt die kabel vandaan of waar gaat deze naar toe?

Heb je missschien onderstaand aansluitpunt in de woonkamer:

Of deze:

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Marissa89 . Ben je hier al iets mee opgeschoten?  Want als je van die huidige aansluiting een werkende wil maken heb je eigenlijk nog wat toebehoren nodig. (DIe ik je eventueel wel kan sturen)

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 18, 2025

Ik heb onderstaand punt in de woonkamer. De vorige bewoonster geeft aan dat ze via dit punt internet en tv had. Hoe sluit ik hierop mijn modem aan?

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • April 18, 2025

Hi ​@Marissa89, dan had de vorige bewoner een abonnement bij Ziggo, want KPN maakt geen gebruik van die aansluiting.

Als je de grijze kabel op de eerste foto volgt, waar komt die dan uit? ​@JanD heeft al foto’s gedeeld van KPN-aansluitingen — zie je die ergens in huis terug? Het zou kunnen dat de grijze kabel daar naartoe loopt, of dat er ergens een connector aan het eind zit als je hem verder volgt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 18, 2025

Die grijze kabel loopt in een kabelgoot, die richting het plafond (bovenburen) en vloer (benedenburen) gaat. Verder geen aansluitpunt in mijn woning! 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 18, 2025

Weet 99% zeker dat je een aansluitpunt in de woonkamer hebt, alleen die zal achter het behang zitten dan. Of het modem aansluiten op 1a 1b in de meterkast of een monteur laten komen en dan kan die in de woonkamer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2025

@Erwin van KPN  kan je mij benodigdheden sturen? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 23, 2025

@Erwin van KPN  kan je mij benodigdheden sturen? 

Beste ​@Marissa89 je kunt beter om een gratis monteur vragen nadat je internet van KPN actief is via onderstaande link naar een installatiemonteur vragen en niet naar een storingsmonteur:

https://www.kpn.com/service/monteur

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2025

Dank voor de tip ​@JanD !helaas staat er wel dat het 99 euro kost…

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • April 23, 2025

Ik zou de foto even bewerken ​@Marissa89, je adres staat nu openbaar op internet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 24, 2025

Dank voor de tip ​@JanD !helaas staat er wel dat het 99 euro kost…

Beste ​@Marissa89 een storingsmonteur kost geld, een installatiemonteur is gratis.

https://www.kpn.com/service/monteur#1277-variant-b-monteur-bepalen/ik-wil-een-nieuwe-afspraak-maken/ik-ben-nieuw-bij-kpn-ga-verhuizen-of-ben-verhuisd

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 24, 2025

Dat staat er inderdaad, maar als ik de stappen doorloop dan krijg ik dus dit in mijn scherm

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 24, 2025

Dat staat er inderdaad, maar als ik de stappen doorloop dan krijg ik dus dit in mijn scherm

Dit komt omdat uw ingangsdatum pas 28 april is blijkbaar. U kunt enkel naar de installatie datum gebruik maken van een gratis monteur. Als u die van te voren boekt is deze inderdaad betaald.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 24, 2025

Aaah oké, bedankt!  Dan wacht ik het nog even af 

Erwin van KPN
Moderator

Prima ​@Marissa89 .  Hier worden nog wel eens fouten in gemaakt bij de helpdesk. Dus niet ingaan op betaalde monteurs. Je hebt, na de ingangsdatum gewoon recht op een gratis monteur.

Mocht er toch onduidelijkheid ontstaan, laat het mij hier dan even weten.