Skip to main content
Sinds een paar dagen krijg ik na het opstarten van m'n PC een klein window met de tekst (ongeveer):



"De instellingen van uw backup programma zijn opgeslagen, KPNBackupOnline wordt over 20 seconden opnieuw opgestart".



Ik heb geen idee, waar dit vandaag komt, want vòòr deze week heb ik dit nog nooit gehad.



Ik heb geen virus en m'n backups lijken ook goed te gaan.



Iemand enig idee?



Marcel



Beste Marcel,



Allereerst excuses voor de zeer late reactie. Heb je nog steeds last van dit probleem?

Het klinkt alsof er een fout is opgetreden bij een update of in de systeembestanden. Heb je de mogelijkheid Backup Online opnieuw te installeren? Ik hoor graag of dat het probleem heeft verholpen.



Met vriendelijke groet,



Joran




Hallo Joran,



Ja, ik heb er nog steeds last van, ook vanmiddag met opstarten PC kwam het scherm weer. Ik keek op m'n scherm, zag het windowtje staan, zag daarin "22 sec." staan, en weg was het windowtje.



Ik werk op dit moment met versie 12.1.0.12178 en volgens mij is dat de laatste versie.



Maar goed, als het NIET betekent, dat ik dan m'n te backuppen bestanden opnieuw moet aanvinken, is het geen probleem. Volgens mij moet ik dan eerst uninstallen, klopt dat?



Hoor ik het eea van je?



Marcel




Dag Marcel,



Ik durf niet met zekerheid te zeggen of alle bestanden opnieuw aangevinkt moeten worden. Dit ga ik voor je navragen. Ik kom er op terug.



Met vriendelijke groet,



Joran




Beste Marcel,



Ik heb terugkoppeling: Als je volgens deze instructies herinstalleert kun je bij punt 2 een backup maken van de configuratie. Hierdoor moeten ook de geselecteerde bestanden behouden blijven. Kun je laten weten of het hiermee is gelukt? Ik hoor het graag.



Met vriendelijke groet,



Joran




Hoi Joran,



Die instructies ken ik, dus dat mag geen probleem zijn. Er loopt op dit moment een backup, dus ik denk, dat ik pas in het weekend een her-installatie doe.



Ik heb voor de zekerheid wel vast de nieuwste versie gedownload en daar valt me wat bij op. De nieuwste versie is 12.1.3.13029, mijn huidige versie is 12.1.0.12178. Ik klik bij tijd en wijle op de butto Çontroleer op updates' en heb tot nu toe altijd 'U heeft de meest recente versie' (of zoiets) gekregen. Had ik dan niet iets in de trant van 'Er is een nieuwe update beschikbaar' moeten krijgen? En hoe zit het met automatische updates? Had ik niet automatisch naar die nieuwste versie gezet moeten worden?



Ik laat wel weten als ik opnieuw geïnstalleerd heb.



Fijn weekend



Marcel




Hoi Joran,



Installatie uitgevoerd volgens de opgegeven instructies. Idd geen probleem en al m'n instellingen, incl de te backuppen files, zijn bewaard gebleven.



Nu is het afwachten, of dat windowtje over opgeslagen instellingen weg blijft. Ik meld me wel weer, als het toch weer verschijnt.



Blijft nog wel open m'n vraag over de updates. Voordat ik de nieuwe versie ging installeren, heb ik op 'Controleer op updates geklikt. Ik kreeg toen 'U heeft de meest actieve versie' (of zoiets). En dat klopt dus niet. Op deze manier kom je dus eigenlijk nooit aan een nieuwe versie. Hoor ik nog van je, hoe dit in elkaar zit?



Groetjes, Marcel




Hallo Joran,



Helaas krijg ik nog regelmatig het 'instellingen'-window, dus dat probleem is nog niet opgelost.



Er moet toch te achterhalen, onder wat voor condities zo'n scherm getoond wordt?



De eerste backup met versie 12.1.3.13029 verliep zonder problemen. De twwede backup duurde erg lang en eindigde met 4 fouten: Multi-tier error: Failed to change revision number from 181761 to 181762 for storage "BackupServer" / "19ed716a-e674-4e28-8a9d-6bcfba1ad058". Deze melding kwam dus 4 keer.



Dit klinkt mij niet echt gezond in de oren. Is deze backup nou wel of niet goed gegaan?????



Voor de zekerheid heb ik vlak daarop een nieuwe backup gestart, ik had wat bestanden veranderd.



De backup startte ok, maar na die bestanden ge-backup-ed te hebben, sloeg het programma volgens mij op hol: de tijd, nodig om de backup uit te voeren bleef oplopen. Nadat die tijd op zo'n 6-7 uur stond, heb ik m'n systeem maar afgesloten.



Vanmorgen meteen gekeken: de backup, die ik dus afgebroken heb door m'n systeem af te sluiten, is vanmorgen na het opnieuw opstarten van de PC schijnbaar afgesloten en heeft een draaitijd van bijna 9 1/2 uur voor 22 bestanden van bij elkaar 124 MB. Ook dit komt mij niet erg betrouwbaar over.



Vragen waar ik wel graag een snel antwoord op wil hebben: zijn mijn backups nou wel of niet goed?



En: is het misschien beter en veiliger om terug te gaan naar versie 12.1.0.12178?



Misschien een idee: kan Michel ##### hier mogelijk iets in betekenen? Die heeft mij namelijk al eerder geholpen met BackupOnline problemen.



Hoor ik gauw iets?




Dag Marcel,



Ik zal contact met hem opnemen, ik heb helaas niet direct antwoord op de vragen.



Kun je in een privébericht je postcode, huisnummer, volledige naam en een nummer sturen waarop hij je kan bereiken?



Ik ben niet bekend met zijn werktijden, dus ik kan niet exact zeggen wanneer hij contact met je opneemt. Ik heb hem wel gevonden en zal dit verzoek direct doorsturen zodra ik van je hoor.



Met vriendelijke groet,



Joran




Hallo Joran,



Dat is jammer, want daar had ik goed contact mee.



Inmiddels ben ik erin geslaagd een screendump van zo'n window te maken. Maar nu is natuurlijk de vraag: hoe voeg ik een jpeg toe aan een bericht? Ik heb niet kunnen vinden, of dat überhaupt mogelijk is, en zo ja, hoe. Weet jij daar wat meer over?



Nog even over de (automatische) update: voordat ik de nieuwe versie installeerde, heb ik via 'over' en 'controleer op updates' eerst nog even gecontroleerd. In 'over' vond ik idd 12.1.0.12178, en 'controleer op updates' gaf als antwoord 'U heeft de actuele versie'. Dit lijkt er dus op, dat het update-mechanisme niet (goed) werkt.



Dus buiten de problemen met versie 12.1.3.13029 staat dit ook nog open.



Verder heb ik het overzicht van m'n tweede backup met de nieuwe versie nog eens bekeken (die met die 4 fouten) en daar valt me op, dat alle verwerkte bestanden twee maal genoemd worden, heel typisch.



En verder heb ik in ProgramDataKPNKPN Back-up Onlinedumps een dumpfile gevonden van de backup met de 4 fouten, misschien valt daar info uit te halen. Maar hoe krijg ik die eventueel jullie kant op?



Hoor ik gauw iets?



Marcel




Reageer