Skip to main content
Vraag

Instructiefilmpje voor installeren glasvezel

• August 29, 2025
  • 9 reacties
  • 123 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

ik heb vorige week het hele installatiepakket gekregen om glasvezel aan te sluiten. Installeren zou heel eenvoudig zijn staat erbij. Alleen, als ik de qr code scan die zou moeten verwijzen naar het instructiefilmpje blijkt dat filmpje er niet te zijn. Aangezien ik echt het technisch inzicht heb van een goudvis had ik er toch graag wat instructies bij. Is ergens anders nog een filmpje te vinden waar tekst en uitleg geboden wordt?

9 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • August 29, 2025

Hier is het betreffende filmpje ​@Slednah, succes met aansluiten! Mocht je het toch niet prettig vinden om het zelf te doen, dan kun je ook gratis een installatiemonteur inplannen, online of via de klantenservice.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 30, 2025

Tnx, ik had al een monteur proberen te regelen maar van de afspraak kreeg ik geen bevestigingsmail dus dacht ik probeer het dan alsnog maar eens zelf. Ik ga kijken of het lukt.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Slednah en welkom hier!

Fijn dat ​@bnh je al op weg geholpen heeft: ben je eruit gekomen met zijn tips? 😊 Anders is mijn advies ook om een belafspraak te maken. Een van mijn collega's belt je dan terug en helpt je verder, indien nodig kan er dan ook gelijk een monteur ingepland worden!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 6, 2025

Hallo,

sorry voor de late reactie maar het was een peulenschilletje, dat installeren. 🤓 

• September 7, 2025

En wat fijn dat je de moeite neemt om ook een goede afloopt te melden hier.
( te vaak horen we er helemaal niets meer over )

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 8, 2025

Alles is aangesloten, ook de tv. Alleen valt met enige regelmaat de internetverbinding uit. We zijn allemaal geen die hard gamers hier in huis maar als je toevallig net bezig bent en de verbinding valt in een uur twee keer uit is dat wel vervelend. Het is maar even, direct daarna werkt alles weer. Maar het is wel storend.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 8, 2025

Hoi ​@Slednah 
Gebruik je ook een switch?
Zo ja zorg dat het een is die IGMP ondersteund zo niet dan krijg je deze klachten.
B.v. deze switch is goed.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 8, 2025

Nee ik gebruik geen switch. Ik mag toch aannemen dat alles naar behoren en zonder te haperen werkt zonder dat ik nog eens allerlei extra randapparatuur moet gaan aansluiten of aanschaffen. Het is overigens de wifi die soms even wegvalt, volgens mij niet de internet/glasvezel verbinding. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goed dat alles gelukt is ​@Slednah! Ik lees alleen dat je verbinding nog niet helemaal stabiel is. 

Gebruik je alleen wifi of ook een bekabelde internetverbinding op een computer (of ander apparaat)? In het laatste geval: hoe werkt de vaste internetverbinding? Voor wat de wifiverbinding betreft, raad ik je aan om onze Wifi Manager eens te volgen! Dit is een online servicetool die je verbinding voor je nakijkt en je daarna helpt om je wifi optimaal in te stellen. Er komt vaak ook nog een tip of advies uit om je verbinding zo optimaal mogelijk te maken.

Het voorbeeld van ​@huistijger geldt enkel voor wanneer je al een switch gebruikt. Wanneer je daarmee problemen ervaart, die van de switch blijken te komen, dan kan 't zijn dat de huidige switch niet geschikt is: zoals als hij geen IGMP snooping ondersteunt. Maar als je geen switch gebruikt, is dat dus niet van toepassing.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 10, 2025

Alles gecheckt en de verbinding werkt prima volgens de wifi manager. Maar toch valt heel af en toe de verbinding even weg. Ik gebruik alleen de draadloze verbinding, geen bekabelde aansluiting naar de laptop. De enige kabel loopt van het modem naar de aansluiting in de muur. De verbinding valt even weg maar ik ben direct daarna weer online, het is echt maar een fractie van een seconde zo lijkt het.