Skip to main content
Antwoord

Internet activeren na modem installeren, kan dit vervroegd?

• November 24, 2024
  • 6 reacties
  • 94 keer bekeken

Hallo, ik heb een KPN abbo afgesloten. Er komt as woensdag een monteur langs terwijl ik niet heb aangegeven dit nodig te hebben, want ik heb alles al geïnstalleerd maar het internet werkt niet ivm de ingangsdatum. Kan dit vervroegd worden? Scheelt ook weer een ritje voor de monteur. Gr Tom

Beste antwoord door DennisA78

Meestal komt dit door het type glasvezelaansluiting dat je in huis hebt. KPN weet niet zeker of die in orde is, en omdat je er zelf niet aan mag zitten word er automatisch een verplichte monteur meegestuurd. 

Voordat de monteur bij jou de installatie verzorgt, heeft hij eerst in de wijkkast iets omgezet. Dat doet hij aan het begin van zijn werkdag. 

Dit klopt niet. Meestal word de wijkkast opdracht vlak voor de klant opdracht uitgevoerd. Een aan elkaar gekoppelde opdracht dus. Soms maar niet altijd worden die opdrachten uit elkaar getrokken en eerder op de dag, of een dag eerder uitgevoerd. Bij opdrachten zonder monteursafspraak gebeurd dit wel vaak eerder al.

Het signaal word in de nacht ervoor aangezet in die wijkkast. De combinatie van beide maak dat je signaal binnen krijgt. Hoe laat dat is, is in het geval van ​@TomvR niet te garanderen. Ligt aan het tijdstip van de monteursafspraak. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 24, 2024

Hallo ​@TomvR ,

Nee, de ingangsdatum van jouw verbinding kan niet vervroegd worden. 

Voordat de monteur bij jou de installatie verzorgt, heeft hij eerst in de wijkkast iets omgezet. Dat doet hij aan het begin van zijn werkdag. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 24, 2024

Hoi ​@TomvR 
Waarschijnlijk moet er iets nog aangepast worden waar de monteur voor nodig is, dus laat de beste man maar komen.
Vervroegd aansluiten is vaak een probleem, later aansluiten kan wel, dit met het oog op de afspraken van de monteurs.
Maar je kunt het proberen om te bellen met de klantenservice 0800 0402
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

Je kunt ook zelf een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt, scroll de pagina van de link even naar beneden.

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • November 24, 2024

Meestal komt dit door het type glasvezelaansluiting dat je in huis hebt. KPN weet niet zeker of die in orde is, en omdat je er zelf niet aan mag zitten word er automatisch een verplichte monteur meegestuurd. 

Dit klopt niet. Meestal word de wijkkast opdracht vlak voor de klant opdracht uitgevoerd. Een aan elkaar gekoppelde opdracht dus. Soms maar niet altijd worden die opdrachten uit elkaar getrokken en eerder op de dag, of een dag eerder uitgevoerd. Bij opdrachten zonder monteursafspraak gebeurd dit wel vaak eerder al.

Het signaal word in de nacht ervoor aangezet in die wijkkast. De combinatie van beide maak dat je signaal binnen krijgt. Hoe laat dat is, is in het geval van ​@TomvR niet te garanderen. Ligt aan het tijdstip van de monteursafspraak. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 24, 2024

Oke duidelijk heren, ik zal de modem weer even ontkoppelen en wacht geduldig af tot woensdag 😁

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 26, 2024

Hoi allen,

Voor het complete verhaal had ik voor de zekerheid nog even gebeld. Wat huistijger zei: 

Waarschijnlijk moet er iets nog aangepast worden waar de monteur voor nodig is, dus laat de beste man maar komen.
Vervroegd aansluiten is vaak een probleem, later aansluiten kan wel, dit met het oog op de afspraken van de monteurs.

Klopt! Ze wisten niet precies waarom maar als er een monteur toch komt dan is het omdat er iets moet aangepast worden waar de monteur voor nodig is.

Morgen komen ze langs, dus dan kunnen we daarna los :)

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • November 26, 2024

Volgens mij kun je alles nog steeds wel (aangesloten) laten staan, het werkt alleen nog niet.

Donald