Skip to main content

Sinds vorige week vrijdag overgestapt van de oude KPN buitengebied service naar de nieuwe KPN buitengebied service. Helaas werkt deze nieuwe dienst slechter dan de oude. Volgens KPN zou dit niet het geval moeten zijn. Buiten het feit dat er ‘ouderwets’middels een kabel verbinding tussen de twee modems moet worden gemaakt, ligt, zodra ik een video upload, het hele internet plat voor ieder ander verbonden apparaat. Ik zou graag terug willen naar het oude systeem waarbij ik 2 netwerken heb, één DSL modem en één 4G modem. Dit werkt vele malen beter, ook heb je hier geen last van kabels omdat de modems niet aan elkaar verbonden hoeven te worden. En je hierbij kan afwisselen tussen de twee netwerken.

Is het mogelijk om terug te stappen naar het oude modem of bied de KPN een soortgelijke dienst aan waarmee ik alsnog 2 netwerken in huis kan hebben?

Hoi Silv, welkom op het forum! Jammer dat je met de hybride Sneller Internet Buitengebied een slechtere ervaring hebt. Het is helaas niet mogelijk om terug te gaan naar de vorige situatie met een los modem. Hoe branden de lampjes op het 4G modem?

Staat het nieuwe modem ook op dezelfde plek als waarje de losse had staan? Want dan zou het bereik gelijk moeten zijn. Als dat niet zo is, probeer of je het modem kunt verplaatsen. Een langere kabel hebben tussen Experia Box en 4G modem is geen probleem.