Skip to main content
Vraag

Internet Buitengebied: snelheid afgenomen

• 12 maart 2025
  • 4 reacties
  • 27 keer bekeken

Ik maak gebruik van de KPN voorziening “Internet buitengebied". Het lijkt er op dat sinds enige tijd dede download snelheid is afgenomen. Is daar een oorzaak voor?

4 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • 14 maart 2025
Derk P schreef:

Ik maak gebruik van de KPN voorziening “Internet buitengebied". Het lijkt er op dat sinds enige tijd dede download snelheid is afgenomen. Is daar een oorzaak voor?

Hoi ​@Derk P . Welkom bij de KPN Community.

Dat is lastig om zo een twee drie te beantwoorden.  Wat was de snelheid eerst en hoe is die nu? En hoe meet je precies?  

Als het goed is heb je dus een extra klein routertje bij je modem staan.  Daar branden lampjes op die de kwaliteit van het signaal aangeven. Hoe branden die lampjes bij jou?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 15 maart 2025

Ik meet met KPN Speedtest. Ik haal maximaal ongeveer 45 Mbps downloadsnelheid. Laatse tijd kom ik vaak uit op ± 15. Ik merk dat omdat streamen hapert, waar ik voorheen nooit last van had.

Groet Derk

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • 17 maart 2025
Derk P schreef:

Ik meet met KPN Speedtest. Ik haal maximaal ongeveer 45 Mbps downloadsnelheid. Laatse tijd kom ik vaak uit op ± 15. Ik merk dat omdat streamen hapert, waar ik voorheen nooit last van had.

Groet Derk

Ah, dan zou het best kunnen dat het 4g modem niet aanvult.  Wat voor lampjes branden daar op? En heb j beide apparaten al even herstart? 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • 21 maart 2025

Had je mijn laatste reply gelezen, ​@Derk P ?

Reageer