Skip to main content

De communicatie met de omvormer van mijn zonnepanelen valt elke dag weer uit. Het probleem zit bij de DNS server geeft deze aan. Ook mijn mobiele telefoon, laptop en iPad moet ik elke dag opnieuw handmatig verbinden met het netwerk van KPN terwijl in de instelling toch echt “automatisch opnieuw verbinden" is aangevinkt. (mijn mobiele telefoon heb ik ongeveer een half jaar geleden gekocht bij de KPN winkel). Elke dag krijg ik namelijk de foutmelding "verbonden zonder internet". Er is al twee keer een monteur geweest maar het probleem is niet opgelost. Nu heb ik de vraag aan kpn gesteld en ze verwijzen me naar dit forum. Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat kpn elke 24 uur automatisch de router reset.

Hoi @Sjef12, welkom op ons forum! Ik herken dit issue niet direct. Kun je toelichten wat voor apparatuur je precies gebruikt? Hoe heb je alles aangesloten zitten?


Ik gebruik een Samsung Galaxy A34 5G. Kreeg zojuist weer de melding dat het DNS adres van Google niet gevonden werd. Via instellingen zag ik weer de melding " verbonden zonder internet".

Als ik dan handmatig WiFi uitschakel en weer in, dan word ik weer "verbonden ".  

Zelfde probleem bij mijn Acer laptop en de Samsung iPad.

De omvormer is een Solar Edge SE5K-RWB. Die is verbonden met de router verbonden met een ethernet kabel.  Ook hier betreft de foutmelding het niet vinden van het DNS adres van de omvormer.  Dit kan ik oplossen door de router uit en weer in te schakelen.  Maar ook dit komt dagelijks terug.

?????


Hoi @Sjef12 ,

Ik ben ook wat in verwarring omdat je zegt dat ie aangeeft het DNS adres van Google niet te kunnen vinden. Heb je misschien de exacte letterlijke gehele foutmelding? (of een screenshot ervan, nog beter) ?


Welke router heeft u?


De router is een kpn box12.

De exacte tekst van de foutmelding zal ik een volgende keer noteren.


En als je de standaard DNS-instellingen van KPN gebruikt @Sjef12 werkt het dan ook niet?

 


@Nomen Nominandum waaruit concludeer je dat dat niet het geval zou zijn?


@Nomen Nominandumwaaruit concludeer je dat dat niet het geval zou zijn?

Omdat @Sjef12 het ook regelmatig heeft over de DNS servers van Google @Raymondt 

 


Ik vind het iets te snel geconcludeerd. Laten we even de rest van de informatie afwachten.


Het lukt mij niet om een screenshot te maken. De exacte tekst na zoeken naar www.google.nl luidt:

Deze site is niet bereikbaar

Het DNS-adres van www.google.nl kan niet worden gevonden. Er wordt een diagnose van het probleem uitgevoerd.

 

Via instellingen van mijn gsm zie ik bij verbindingen:

Wi-fi

KPN4A2EC6 (dat is de naam van mijn netwerk) dat wifi aanstaat.

Klik ik op dit netwerk dan staat er onder huidig netwerk:

KPN4A2EC6

Verbonden zonder internet.

Dit probleem los ik dus op wanneer ik (soms meerdere keren) handmatig de wifi verbinding uit en weer aan zet.

Hopelijk kunt u hieruit meer afleiden. 


Probeer jouw wifi-netwerk op je mobiel eens te ‘vergeten’ en dan opnieuw aan te maken @Sjef12 , dat is iets anders dan alleen de wifi aan-uitzetten.

 


Ik ben nog wel benieuwd @Sjef12, ervaar je dit probleem ook:
 

  • Als je je superwifi punten uitschakelt?
  • Als je je superwifi punten ontkoppeld van de experiabox en draadloos gebruikt?

Ik begrijp ook dat er al wel wat monteurs langs geweest zijn, die kunnen hier toch vaak het handigst even mee helpen ter plaatse, wat is daar uitgekomen? Hebben zij een conclusie getrokken?


Hallo Thomas, De monteurs hebben de router en het super WiFi punt vervangen.  Toen alles weer aangesloten was werkte het....tot de communicatie met de omvormer weer uitviel en ik " verbonden zonder internet " kreeg en de andere eerder genoemde foutmeldingen op gsm, laptop en iPad. 

Mijn kennis schiet  tekort. Het lijkt me dat kpn professionals er beter zelf nog eens induiken.


Op afstand is dit altijd wat lastig vast te stellen, de monteurs laten ook in hun aantekeningen achter wat er geprobeerd is. Ik denk dat het toch het handigst is nog even te bellen


Als u de omvormer tijdelijk los koppelt, blijft dan alles wel goed gaan?