Skip to main content
Beantwoord

Internet doet het niet meer na snelheidswijziging

• May 9, 2026
  • 4 reacties
  • 77 keer bekeken

Zojuist de snelheid van mijn abonnement gewijzigd. Van 1Gbs naar 200Mbs. Helaas is er denk ik bij KPN iets niet goed gegaan, want het Internet doet het nu helemaal niet meer. Help! Wie van KPN kan dit oplossen.

Als dit de risico’s zijn dan moet KPN dit toch niet als een makkelijke optie in de app aanbieden? Gezien het weekend ben ik bang dat we wel even zonder Internet zitten. 

Is er nog iets wat ik zelf kan doen? Modem van spanning af heb ik natuurlijk al gedaan. Alle lampjes op het modem branden netjes groen. Ik verwacht dus dat er echt bij KPN iets mis is.

Beste antwoord door Zentbeer

Yes, router. Sorry, gelukkig begreep je me. ONT herstart loste het ook niet op.

Wat uiteindelijk wel bleek te werken was de router (KPN Boz 12) te resetten met het “paperclip-knopje”. 

De rest van het gezin is niet meer boos op me nu. Gelukkig maar. Het is wel jammer dat er blijkbaar een reset nodig is, dat stond niet in de informatie.

4 reacties

rvk01
Slimmerik
  • May 9, 2026

Modem van spanning af heb ik natuurlijk al gedaan. Alle lampjes op het modem branden netjes groen. Ik verwacht dus dat er echt bij KPN iets mis is.

Bedoel je de router van stroom (bij glasvezel is de router echt router en niet echt een modem)?

Heb je ook de ONT (glasvezelkastje bij binnenkomst) ook al eens 15 seconden stroomloos gehad?

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • May 9, 2026

Yes, router. Sorry, gelukkig begreep je me. ONT herstart loste het ook niet op.

Wat uiteindelijk wel bleek te werken was de router (KPN Boz 12) te resetten met het “paperclip-knopje”. 

De rest van het gezin is niet meer boos op me nu. Gelukkig maar. Het is wel jammer dat er blijkbaar een reset nodig is, dat stond niet in de informatie.

rvk01
Slimmerik
  • May 9, 2026

Ik dacht ook niet dat er een fabrieksreset nodig zou zijn. Misschien toch een hickup in de router. Gelukkig heeft de reset geholpen 👍🏻

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Zentbeer. Fijn dat het uiteindelijk gelukt is en dat de rust in huis is teruggekeerd. Goed om te weten dat een reset van de KPN Box 12 met het resetknopje de oplossing was. Soms blijven oude instellingen of netwerkgegevens hangen na een wijziging, en dan kan een volledige reset nodig zijn om alles weer goed in te laden.

Bedankt dat je hier nog even laat weten wat uiteindelijk heeft geholpen!