Skip to main content

Internet en tv valt dagelijks weg

Zou je iets meer toelichting willen geven @peterlia ?

Wat voor modem heb je? Branden de lampjes? Heb je al eens een reset van het modem gedaan? etc


Hoi @peterlia 
@SledgehammerNL stelt goede vragen wil je die beantwoorden?
En wil je even vertellen hoe je TV en je internet aangesloten is?
Direct op het modem of zit er nog wat tussen zo ja wat?
B.v. een switch of een Devolo (daadloze verbindingsset) of wat anders?
Hoe meer info je geeft hoe beter we je kunnen helpen.
Met een glazen bol lukt het n.l. niet zo goed:yum:


TV met vaste kabel vanaf experiabox.

Wifi draadloos vanaf experiabox

Eerst dacht ik dat adapterkabel van glasvezelbox defect was en heb deze vervangen.

Probleem blijft zich voordoen.

1 a 2 maal per dag valt alles weg.

nadat is experiabox opnieuw heb opgestart en het tv modem opnieuw heb opgestart doet het allemaal weer totdat het weer uitvalt.

Heb ook al de glasvezelbox en experiabox spanningsloos gemaakt en weer opgestart maar dat helpt ook niet.

 

 


TV met vaste kabel vanaf experiabox.

Wifi draadloos vanaf experiabox

Eerst dacht ik dat adapterkabel van glasvezelbox defect was en heb deze vervangen.

Probleem blijft zich voordoen.

1 a 2 maal per dag valt alles weg.

nadat is experiabox opnieuw heb opgestart en het tv modem opnieuw heb opgestart doet het allemaal weer totdat het weer uitvalt.

Heb ook al de glasvezelbox en experiabox spanningsloos gemaakt en weer opgestart maar dat helpt ook niet.

 

 

As.de storing zich voordoet, welke lampjes branden er dan op de Experiabox? En branden de lichtjes op de NTU?


TV met vaste kabel vanaf experiabox.

Wifi draadloos vanaf experiabox

Eerst dacht ik dat adapterkabel van glasvezelbox defect was en heb deze vervangen.

Probleem blijft zich voordoen.

1 a 2 maal per dag valt alles weg.

nadat is experiabox opnieuw heb opgestart en het tv modem opnieuw heb opgestart doet het allemaal weer totdat het weer uitvalt.

Heb ook al de glasvezelbox en experiabox spanningsloos gemaakt en weer opgestart maar dat helpt ook niet.

 

 

ja,maar welke type experia box?v7,v8,v9,v10,v10,v10a box 12.Of misschien zelfs wel een thomson.Vanaf de v9 zijn het goede apparaten,de v8 gaat nog maar de v7 moet je echt niet willen.


Ik krijg het idee dat het even wegvalt.

Als ik ga kijken branden alle lampjes van de glasvezelbox en meestal is de experiabox weer groen maar soms ook rood.

Als ik dan de experiabox spanningsloos maak en weer insteek en daarna de tv box weer opnieuw opstart doet alles het weer totdat het weer uitvalt en de handelingen weer opnieuw moet verrichten.


We hebben de Experia box V10a


Hoi @peterlia, een wegvallende verbinding is natuurlijk niet fijn, dat gebeurt ook nooit op een moment dat het gelegen is. Ik ben ook benieuwd wat de lampjes op de Experia Box en op het glasvezelkastje doen om het moment dat de verbinding wegvalt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat het glasvezelkastje wel verbinding houdt maar de connectie met de Experia Box verliest. Je hebt ook al een kabel vervangen begreep ik, had je de ethernet (UTP) kabel tussen het glasvezelkastje en de Experia Box ook al eens vervangen?

Het lastige bij situaties zoals deze is dat er vaak alleen dingen te zien zijn aan de verbinding op het moment dat de verbinding weg is gevallen, via het forum is het lastig om precies op dat moment met je mee te kijken. Wat je ook kunt doen is, op het moment dat de verbinding is weggevallen, te bellen naar 0800 0402. Dan kan er direct meegekeken worden wat er op dat moment speelt.


Oké dan ga ik contact opnemen met KPN als hij weer wegvalt